annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
TreningsprogrammerSlankeprogrammerBelastningsskaderHefter
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 14:29:19

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Online Treningsdagbok (Moderator: LindaG84)
| | |-+  Malaki! Sommertreningsvideo av 48-åringen s.18 ;-) ;-) ;-)
« forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 19 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Malaki! Sommertreningsvideo av 48-åringen s.18 ;-) ;-) ;-)  (Lest 12086 ganger)
Malaki
Friskus
**

"Hvis Du Ikke Står For Noe, Kan Du Falle For Alt"

Vis profil E-post
« på: 07/08 - 2008, 22:53:03 »

Må vel ha lov til å kalle meg en "mann" når man er i sitt 46 år  Very Happy . Jeg har bakgrunn fra fotballmiljøet, så trening er forsåvidt ikke et ukjent fenomen.  I 1994 la jeg all trening på hylla, eller rettere sagt i en eske, og bar esken opp på loftet, hvor den ble liggende til 2001.  Da veide esken 90+ kilo, var støvete og falmet og på vei inn i et veiskille.

Det var tøffe tider, men "esken" ble børstet støv av, og mannen som befant seg på innsiden gikk til innkjøp av ett sett med manualer og tilhørende vektskiver.

Det var bare ett alternativ da, og jeg må si at det idag fortsatt kun er ett alternativ; Hjemmetrening!

Jeg sa innledningsvis at jeg ikke var ukjent med trening.  Vel, ingen sannheter uten betydelige modifikasjoner:  Min nye hobby var som en jungel av nye termer, nye treningsmetoder og nye måter å tenke trening på.  Det var få knagger fra fotballen som jeg kunne overføre til vekttrening.  Men jeg fant knaggene jeg trengte i holdninger.  Selv om jeg ikke hadde noen erfaring med vekter, så hadde jeg en viss holdning til trening.

I korte trekk så er denne selvkonstruerte treningsfilosofien basert på ren idrettsglede.  Idrettsglede er for meg å gjennomføre en treningsøkt etter de målsettinger jeg har lagt for dagens trening.  Den siste reppen skal være like god (teknisk utført) som den første.  Ingen snarveier.  Kun nå mål -hele tiden.  Hver økt, hvert sett, hver rep.  Enkelt ikke sant?  Razz Nei, absolutt ikke.  Og nettopp derfor fortsetter man, eller?

Vel, nok om det.  Jeg har bytta program mange ganger gjennom årene, lest (og misforstått....), prøvd ut øvelser (noen helt vanvittige øvelser  Laughing ), og rådført meg med både "eksperter", lekfolk og kvakksalvere.

Noe riktig må ha blitt gjort siden 2001.  Vekten idag er stabil på 84, fordelt på 177 cm.

I 2005 kjøpte jeg en benk, og fikk horisonten ytterligere utvidet.  Den har jeg mye glede av.

På jobben er vi 4 stykker som møtes med jevne mellomrom i garasjen til den ene.  Der har vi god gammeldags benk-tevling, gjerne med adrenalinriff fra AC/DC.  Etterpå skryter vi over kaffekoppen og går hvert til vårt.

Jeg har ført treningsdagbok siden dag en (nesten blitt en besettelse  Confused ), nå ønsker jeg å ta treningen min ett lite skritt lenger og legger derfor øktene mine online så "ulvene" kan plukke dem fra hverandre.  Og gjør gjerne det, men kom også gjerne med positiv kritikk.
« Siste redigering: 27/06 - 2010, 15:25:32 av Malaki » Loggført

Ajina

Vill man vara fin får man lida pin

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 07/08 - 2008, 22:56:29 »

Herlig intro, fengende lesning  Cool

Velkommen skal du være  Very Happy
Loggført

Jo, jeg har muskler. De bare syns ikke enda.

Treningsboka
Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 07/08 - 2008, 23:19:28 »

Så var det dagen økt.  Det var magen og ben som skulle jobbe idag.  Målsettingen er som alltid:  Få kontakt med ABSen.  Behold rytme, fikser på rett utførelse.

Chrunches:
1x12 : kjente at det tok med en gang
1x12 : god følelse.  Begynner å brenne
1x12 : brenner....
1x12 : brenner

Godt fornøyd med utførelse og resultat

Benhev:
1x12 : prøver å fiksere på teknikk
1x12 : kjennes godt  Very Happy
1x12 : kjenner at det tar, men er ikke så glad lenger.....
1x12 : glad jeg er ferdig

Cabel Chrunches:
1x12 : hmmmmmmmm...
1x12 : fokus
1x12 : jummi

Benspark (60 kg):
1x10 : Begynner å svi med en gang
1x10 : fokus
1x10 : phu...

En sugende økt for "gamle" fotballbein...

Liggende Leg Curl (30 kg):
1x10 : No problemas

En flott treningsøkt.  Nå gjenstår bare å støvsuge og ta oppvasken.  Kanskje rekker jeg å sette over en maskin med klær også????  Og så avsluttes dagen med en boksøl til kyllingfileen  Razz  Razz
Loggført

Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 07/08 - 2008, 23:21:29 »

Takk skal du ha Ajina  Smile . Hyggelig at du stakk innom  Smile
Loggført

Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 08/08 - 2008, 13:41:44 »

Det er "Bryst" som stod på programmet idag.  Med manualer.  Jeg liker å trene med manualer.  Det gir meg følelsen av å være tilbake til "røttene"  Very Happy .  Oppvarmingen foregår derimot på benken.

Dagens økt har vært slik:

Benkpress:
50 kg x 10 reps
50 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps

Musklene kjennes myke og varme når jeg er ferdig med oppvarmingen.  Utførelsen skjer i moderat tempo med fokus på rytme og pusteteknikk.

Benkpress med manualer:
38,5 kg x 12 reps
38,5 kg x 12 reps
38,5 kg x 12 reps

12 reps er egentlig mye, synes jeg.  Mye i den forstand at det tar lang tid.  Det er derfor viktig for meg å finne rytmen tidlig, og beholde teknikk gjennom hele øvelsen.

Pullovers:
44,5 kg x 12 reps
44,5 kg x 12 reps
44,5 kg x 12 reps

Det samme gjelder her som i forrige øvelse.  Det er viktig å få kontakt med musklene og vektene.  Det er egentlig tid for å legge på litt mer kilo, men desverre så har jeg ikke plass til mer på hantlene pr. dags dato.

Flyes:
22,5 kg x 12 reps
22,5 kg x 12 reps
22,5 kg x 12 reps

Samme utførelse som nevnt over.

Vel, det var det.  En flott økt.  Kjenner at musklene er fornøyd.  En kammerat har sendt en melding.  Det er tid for å være sosial.  Ses imorgen  Very Happy  Very Happy

Det gikk litt fort på morrakvisten  Confused . Når jeg så over programmet mitt ikveld så hadde jeg lagt på noen "skrytekilo" på "Flyes".....  Men nå er det riktig  Shocked
« Siste redigering: 08/08 - 2008, 19:29:58 av Malaki » Loggført

Ajina

Vill man vara fin får man lida pin

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 08/08 - 2008, 13:57:45 »

Flinkis! Klappe
Loggført

Jo, jeg har muskler. De bare syns ikke enda.

Treningsboka
Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 08/08 - 2008, 16:32:05 »

Takk for det  Smile .  Synes DU er flink jeg da.
Loggført

Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 09/08 - 2008, 18:04:32 »

Herrejemini.......-den eldste dattera mi har fått kjæreste!!!  Og uten å rådføre seg med Pappa  Shocked .

Gosh, det kan da umullig vært så lenge siden jeg var på Kiwi og handla Pampers  Smile . Hva gjør jeg nå da?  Jeg har alltid trodd at jeg var flink på sånne "far-datter samtaler", men prevensjon og sex  Shocked  Shocked , -og til sin egen datter....  Og hvorfor ler eks-kona av meg  Laughing .  "Tenk bare tilbake på din egen ungdom", sa hun og blunket.  Det er smart å si!!!  Er jo akkurat det jeg gjør!!!  "Ta det med ro Pappa", sier dattera mi.  "Jeg ikke så dum!"  "VRÆÆÆÆÆÆL", sier jeg.  Det finnes vel ikke fornuftige fjortiser.  De er jo dopa med hormoner hele gjengen  Razz  Confused .

Tror Pappa får gjennomføre treninga si, og kose seg med en lørdagspils, og bruke lørdagskvelden til grubling  Undrer seg .

Dagens trening består av rygg og skuldre og ser slik ut:

Chins (m/overgrep):
BW x 10 reps
BW x 10 reps
BW x 10 reps

Holder et tempo som gjør at jeg ungår "swing".  Da opprettholder jeg kontakt med øvelsen, og teknisk bedre utførelse.  Godt fornøyd.

Straight-Arm Lat Pull-Downs
18 kg x 15 reps
18 kg x 15 reps
18 kg x 15 reps

Jeg finner ikke noe godt norsk ord på denne øvelsen.  Men siden det er 15 reps så gjelder det å beholde disiplinen og kjøre i et jevn tempo.  Legger vekt på å kjenne at latén skal bli litt mør.  Og det ble den  Smile .

Skulderpress med manualer:
16,5 kg x 10 reps
16,5 kg x 10 reps
16,5 kg x 10 reps

Endelig kjenner jeg at det løsner litt på denne øvelsen.  Må innrømme at jeg var flinkere til å trene skuldre tidligere, og etter en liten skulderskade så har jeg vært forsiktig med å stresse denne øvelsen.  Men nå tror jeg tiden er inne til å begynne å øke litt her  Jippi .

Sidehev:
9,5 kg x 10 reps
9,5 kg x 10 reps
9,5 kg x 10 reps

For meg er dette en skikkelig sliteøvelse.  Det er for lett å jukse, og melkesyre produksjoner starter umiddelbart.  Det må skikkelig konsentrasjon til for å holde teknikken og rytmen.  "Den siste repsen skal være like god som den første!"

En god treningsøkt.  Nå er det middag.  Laks, poteter og grønnsaker, -og en pils  Smile .  Kanskje til og med to etter at ungene er i seng.

Ps!  Jeg er veldig stolt av begge prinsessene mine.  Og kjærestegreia...; Vel, har spurt meg selv;  "Hallo, oldis!  Du er bare sur fordi dattera de ikke synes du er sterkest i verden lenger."  Razz  Razz .

Thi hi...., men jeg har ei datter til jeg.  Og i hennes verden så er jeg fortsatt den sterkeste  Laughing .

Ha en topp lørdagskveld alle sammen!
« Siste redigering: 09/08 - 2008, 19:37:06 av Malaki » Loggført

Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 10/08 - 2008, 16:28:27 »

Sønda er en fin dag for å trene mage  Very Happy .  Så mage ble det.

Prinsessene mine ville også være med.  En flott anledning til å perfeksjonere far-døtre kommunikasjon  Laughing  Laughing  Holdt foredrag om øvre, midtre, nedre og skrå magemuskler.  Vi flexet litt for hverandre, og fant ut at vi faktisk hadde DNA-likhet hva valpefett angikk   Razz .  Latterkule for dem, en tankevekker for Pappa  Shocked  Shocked .

Vel, vel, sånn ser programmet ut i dag:

Chrunches:
1 x 12 reps
1 x 12 reps
1 x 12 reps
1 x 12 reps

Disse svir godt på magemusklene, og de begynner å svi tidlig.  Ungene mente jeg så ut som om jeg trente med en brennmanet over ansiktet  Shocked .  Hvordan klarer synkronsvømmere å holde maska når det begynner å skorte på luft  Confused  Confused .

Benhev:
1 x 12 reps
1 x 12 reps
1 x 12 reps
1 x 12 reps

Si meg; skal ikke unger ha respekt for eldre mennesker?  Jeg må ha en alvorlig prat med ungenes mor!  Razz  Razz .

Kabel Crunches:
10 kg x 1 x 12 reps
10 kg x 1 x 12 reps
10 kg x 1 x 12 reps

Jeg er ikke fornøyd med denne øvelsen.  Får den liksom ikke til å stemme skikkelig.  Jeg har ikke nødvendig utstyr, og det må improviseres litt vel mye synes jeg.  Hmmmmmmmm......

Totalt sett en god økt.  Magemusklene klager og det er alltid et godt tegn.  Akkurat ferdig til solen titter frem igjen.

Men jeg har andre oppgaver foran meg.  Det blir speil-trening neste halvtimen;  "Hvordan se sexy ut når musklene skriker etter pause?"  Mr. Green .

« Siste redigering: 10/08 - 2008, 23:32:00 av Malaki » Loggført

101282
Moderatorteamet

Endorfiner - kroppens eget rusmiddel

Vis profil
« Svar #9 på: 10/08 - 2008, 19:24:02 »

Imponerende økter på deg! strake tiere i chins må jo bety noe ekstra vekt i tillegg snart  Very Happy åssen trener du beina i tillegg til leg curlen?
Loggført

Bodø SK

Store muligheter er som regel forkledd som hardt arbeid, derfor vil de fleste mennesker ikke se dem.
Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 10/08 - 2008, 19:42:57 »

Hei 101282,

Takk for positiv tilbakemeldinger både på bildebok og treningsdagbok  Very Happy .

Har lest mye i treningsdagboka di, og må nok innrømme at både du og mange i forumet her befinner seg i en annen liga  Rolling Eyes enn meg.

Når det gjelder beina så kjører jeg en økt med Benspark (60 kg x 10 reps x 3 sett) i tillegg til Leg Curlen.  Du har med andre ord truffet meg rett i akkilles!  Beina får ikke nok.  Værst av alt er at jeg ikke har noen bortforklaringer heller  Confused .

Har tenkt litt på det med å henge fast noen vekter under Chinsøvelsen, men hvor skal jeg henge dem?  Har tenkt på tærne, men jeg tror eks-kona skilte seg fordi tærne mine allerede var overdimensjonert  Razz , og jeg tør ikke ta sjangsen i tilfelle livet gir meg flere muligheter til nærkontakt med motsatt kjønn  Razz  Razz .  Men kanskje jeg kunne knytte vektene fast i ........-ehh, nei forresten det tror jeg ikke....... Hemmelighet
Loggført

101282
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #11 på: 11/08 - 2008, 12:34:12 »

Takk for fine ord! jeg befinner meg overhodet ikke i en annen liga enn deg  Shocked hva er det for preik Malaki??  Very Happy

Chins først da. Har du treningsbelte? isåfall kan du bruke det til å henge vektskiver i, det er det jeg gjør. Om ikke du har belte kan du kanskje ta en MacGyver og fikse et med noe tau fra boden og improsivere. Om ikke det passer så kan du legge vektene oppå leggene bak deg? om ingenting av dette passer herren har du alltids løsningen med ryggsekk. Kjør på!!!

Benspark og leg curl er jo to fine øvelser for bein! du får kjørt begge side av lårene, og det er jo kjempebra. Men å trene med løse vekter er jo overlegent. Hva med knebøy? har du mulighet til det hjemme? hantler har du iallfall, så da kan du kjøre utfall  Very Happy tåhev for leggene skal heller ikke være noe problem for deg å få utført hjemme.

Av andre øvelser for beina er strake markløft bra. Men her må man vite hva man gjør og ta det med ro. Jeg kan ikke trene øvelsen pga dårlig rygg, men det er mange her inne som trener øvelsen og digger den.

Bein er iallfall utrolig gøy å trene når man kommer igang med det. Det er jo noen enorme muskler som settes i sving der.

Her kan du jo fråtse i øvelser for lår: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ThighWt.html#anchor172012

Her for legger: http://www.exrx.net/Lists/ExList/CalfWt.html
Loggført

Bodø SK

Store muligheter er som regel forkledd som hardt arbeid, derfor vil de fleste mennesker ikke se dem.
Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 11/08 - 2008, 19:01:17 »

Hei 101282,

Wow  Oh my god .  Det må jeg si....  Mange gode tips.  Jeg skal se om jeg får prøvd ut noen av disse, og finne noen favoritter  Very Happy .

Ser ut til at en Treningsdagbok allerede har betalt seg  Very Happy .

Jeg takker og bukker så meget  Jippi  .
Loggført

101282
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #13 på: 11/08 - 2008, 19:27:42 »

Bare hyggelig  Very Happy
Loggført

Bodø SK

Malaki
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #14 på: 11/08 - 2008, 19:33:55 »

Idag var det tid for bryst.  Og hele økten er viet "Alle øvelsers mor";  Benkpress  Benkpress .

Jeg legger ved noen filmer av økta mi, om noen skulle ha interesse av det.  De er ganske selvforklarende  Laughing , på godt og ondt.  Og beskriver litt av hva som kan skje dersom man trener uten rett fokus  Stange .  

Vel, vel, la meg begynne;

Benkpress 1:
50 kg x 10 reps
50 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps
60 kg x 10 reps

Allerede her merker jeg at det er noe spes med mitt fokus idag.  Jeg hadde bestemt meg for å filme deler av treningen min.  Og jeg er alt for opptatt av kamera.  Glemmer å puste riktig, stille inn rett håndgrep, og ikke minst å fokusere på løftet.

OppvarminsVideoen kan den som vil se her:

http://s330.photobucket.com/albums/l427/Malaki2r/Malaki2r%20Video/?action=view&current=Oppvarmin.flv

Benkpress 2a:
Først så bytter jeg om på rekkefølgen på settene mine (skikkelig dårlig ide!!!!).  Som dere sikkert ikke kan se, men som jeg i høyeste grad merker, så kommer vektene to ganger inntil en liten bolt (skrue) på høyre arm.  Dette ødelegger hele rytmen min, skråstiller stangen.  Når jeg i tillegg har tankene på filmingen under løftet, da går det som her  (Og "JA", det er lov å harselere over filmen  Razz ) :

http://s330.photobucket.com/albums/l427/Malaki2r/Malaki2r%20Video/?action=view&current=135Miss.flv

Jeg gjør et nytt forsøk.  Men det samme skjer igjen (en gang bare).  Også her blir stangen skråstilt.  Egentlig ganske skummel følelse.....  Bare at denne gangen klarer jeg å presse stanga opp.  Var jeg redd, eller var jeg redd....  Be .  Benkpress ER risikoidrett dersom man skal "tøffe" seg for kamera.  Jeg gir meg selv godtkjent, men viktigst av alt var lærdommen jeg fikk.  Sjekk ut selv om du vil:

http://s330.photobucket.com/albums/l427/Malaki2r/Malaki2r%20Video/?action=view&current=135Svidt.flv

Benkpress 2b:
135 kg x 1 rep
120 kg x 2 reps
115 kg x 2 reps
115 kg x 2 reps
110 kg x 3 reps

Neste gang blir det ingen omrokkering på reps, og INGEN filming  Confused !!!!!!

Benkpress 3:
100 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

Nå var fokus der det skulle være.  Kamera var glemt, og jeg konsentrerer meg om å utføre øvelsen teknisk riktig.

Den som vil kan sjekke denne:

http://s330.photobucket.com/albums/l427/Malaki2r/Malaki2r%20Video/?action=view&current=100greit.flv

Var godt fornøyd.  Er i det store og hele fornøyd med økta.

En fortsatt toppers dag til alle  Razz
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 19 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.308 sekunder med 19 spørringer.
Trim.no – Alt om trening    Slankenett.no – Alt om slanking

Kopirett © Iform.no; Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. Alle rettigheter reserverte. Ansvarlig redaktør: Geir Tverdal.
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten