annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
TreningsprogrammerSlankeprogrammerBelastningsskaderHefter
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 14:43:06

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Online Treningsdagbok (Moderator: LindaG84)
| | |-+  Oda S - back in business, ny start fra s 354
« forrige neste »
Sider: 1 ... 365 366 [367] 368 369 370 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Oda S - back in business, ny start fra s 354  (Lest 178451 ganger)
silje82
Friskus
**

Vis profil
« Svar #5490 på: 06/02 - 2012, 22:37:31 »

Konkurranseinstinktet er på topp ser jeg Smile Det er bra! Sterke skuldre er uansett en forutsetning for å komme i mål med dips.
Loggført
Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5491 på: 06/02 - 2012, 22:53:43 »

Det er på plass ja. Når andre får til sak jaggu jeg også få til  Mad

Loggført
Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5492 på: 07/02 - 2012, 14:44:20 »

Dagens treningsøkt, bein/rygg/biceps. Såder fornøyd. Alt var skrekkelig tungt idag. Ingen PB, men var på spymodus fordet da. Selv om tallene ikke så tunge ut skal jeg love at det var en tung økt fordet

Bulgarsk utfall med fremste bein på stepkasse
12x3 på hvert bein

Knebøy - smart å ta rett etter utfall gitt... uansett bare teknikk, men idag var faktsik 30 kg tungt! Skal ikke være det, vettu
20kgx15
30kgx12 12
Men forresten, teknikken var brukbar tror jeg. Blir mer teknikkøving med ei jeg kjenner til helga tenker jeg.

Strake markløft - teknikk her også, men tok bra på bakside lår til tross for lette vekter
20kgx20
30kg 12 12

Pushdown med strake armer
10x3
Husker ikke antall kg.... tror det var 20, 22,5 og 25

Nedtrekk bredt grep
25kgx20
Prøvde meg på 45, men gikk ikke
40kg x 8
30kg x 15
35kgx15
35kgx12 - enda bredere

Enarms kabelroing
15kg 12x3

Hammercurl
9kg 10x2
9kgx5, gikk ned til 7,5 og tok 5 der også
7,5x12
Loggført
Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5493 på: 07/02 - 2012, 21:43:30 »

Vært ute og løpt bakkeintervaller med nabodamer i kveld. Bra tiltak av hun som satte det igang, men jeg liker ikke å fryse. Og når det er 10 blå grader ute skal det litt til å ikke gjøre det. I tillegg satt beinøkta fra i formiddag godt i beina, så det var ikke mye futt i meg. Men iflg pulsklokka var det en mer effektiv økt enn jeg hadde trodd. Lå på ca 93-95% av makspuls i dragene som var på 2 min.
Var ute en time inkl oppvarming og nedtrapping. Og jeg har blitt enda mer overbevist om at jeg ikke liker utetrening. Fader så jeg fryser, dusj hjalp heller ikke.
Loggført
silje82
Friskus
**

Vis profil
« Svar #5494 på: 08/02 - 2012, 20:02:02 »

Bakkeintervaller tar godt i rompa hvis du finner en bratt nok bakke. Det kan være gøy med litt forandring og trene sammen med noen, men å oppholde seg utendørs om vinteren tror jeg bare er for spesielt interesserte. Kunne f.eks. aldri falle meg inn å gå på ski. Hvordan er det å kjøre bakkeintervaller på mølla? Får du den bratt nok?
Loggført
Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5495 på: 08/02 - 2012, 20:13:08 »

Jada, det får jeg, hvis jeg vil. Eller spørs hvor bratt da. Men her faller det meg heller ikke inn å gjøre sånt som å gå på ski. Utetrening annet enn hvis det er skrekkelig fint vær er i mitt hode bare HAT!
Neste tirsdag når de skal ut å løpe, skal jeg sette meg i bilen, kjøre forbi og vinke til dem, og dra på Elixia i stedet for. Very Happy
Loggført
Christinepusen
Beryktet

Vis profil
« Svar #5496 på: 08/02 - 2012, 22:14:34 »

Flink du er som tar bakkeintervaller, når kommer du til meg i helgen forresten? Har spurt om vi kan trene på Lifechange på lørdag ( så kan vi ta Elixia søndag? ) Nina Midling ( bodybuilder eier jo gymmet der, så hadde vært gøy å trent der også, pluss man har noen til å spotte oss i bøy og benk  Very Happy
Loggført

Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5497 på: 08/02 - 2012, 22:21:05 »

Jeg tar en buss som går fra larvik ca kl 17, du er vel ikke ferdig på jobb før 2115? Kjenner jeg ikke orker kjøre bil helt ned, samt at sambo gjerne vil ha den når han i tillegg skal ha begge unga.

Høres ut som en super plan det, men trenger ikke være elixia for min del altså, og gull hvis vi får til økt både lør og søn, for det ble ikke trening på meg idag. Men tror jeg må dra i 14 tida søndag, for å rekke å treffe familyen i larvik og få skyss hele veien hjem.
Loggført
Christinepusen
Beryktet

Vis profil
« Svar #5498 på: 08/02 - 2012, 22:27:29 »

Da rekker vi en liten økt på søndag også, går buss kl 1205 fra meg som er i byen 1225 ca, og er bare et par minutter å gå til Elixia derfra  Very Happy
Venter fortsatt på svar fra Nina, men håper hun sier ja  Very Happy Er ferdig på jobb kl 21 fredag, er bare å ta buss nummer 40 eller 42 ( står Søgne på den ) også sier du at du skal av på Kiwi Brennåsen. Går buss 2040, den er på Brennåsen ca kl 21  Very Happy ( stoppestedet etter du ser Rema 1000 og Europris )
Loggført

Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5499 på: 08/02 - 2012, 22:31:53 »

Da satser jeg på at jeg tar den bussen som er hos deg 21. Går greit å gå fra kiwi til deg, sant? Skal ikke ha med masse bagasje, du har nevnt bakken opp. Og jeg skal ikke løpe bakkeintervaller i helga, ikke faen heller. Det var nok av igår.
Loggført
Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5500 på: 08/02 - 2012, 22:34:02 »

Forretsen, går bussen fra omtrent samme sted som jeg går av bussen jeg kommer med? Husker ikke åssen det der var fra sist jg var der, men da kom vel du og eks'en din og henta meg da?
Loggført
Christinepusen
Beryktet

Vis profil
« Svar #5501 på: 08/02 - 2012, 22:43:53 »

Bussen din stopper ca 20 meter fra den som du skal ta til meg, bussen jeg tar er nærmest kiosken ( ikke ved togstasjonen, men andre veien )
Loggført

Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5502 på: 14/02 - 2012, 11:26:18 »

En stund siden jeg har logget trening nå, kjenner motivasjonen for logging ikke er helt på topp. Men trener gjør jeg altså.
Her kommer siste øktene på rekker og rad:

Torsdag 9.2
PT økt som ikke ble som forventa, han var ikke fornøyd med vektnedgang, og har økt intensiteten på intervallene. Jeg løp 4x4 sammen med ham, og etter det en lett økt på bryst/skuldre og triceps. Husker ikke tall, så lite å logge

Fredag 10.2
Lett løpeøkt på mølla. Det var smekkfullt da jeg kom, så måtte vente i 20 min på ledig mølle. Dette gjorde at det bare ble 35 min effektiv løping i og med barnepassen stengte, samt at jeg måtte rekke bussen så jeg kom meg avgårde til Christine.

Lørdag 11.2
Trening sammen med Christinepusen. Vi har vel, hva skal vi si? Totalt forskjellig målsetting med treningen vår, men ble litt trening sammen, resten på egen hånd mens hun holdt på med sitt.
Tall kommer her:

Benkpress:
20kgx15
30kgx12
35kgx10
37,5kgx8
40kgx5 med litt hjelp på siste rep
45kgx1, kom meg helt ned og nesten opp igjen, måtte ha litt hjelp da.
40kgx1 med helt annen teknikk som ble vist av en fyr der. Skjønte det ikke helt, så syns det ble tyngre

Litt tyngre enn jeg pleier å trene, men også ekstremt mye lenger pauser enn jeg pleier å ha. Sikkert derfor det gikk greit også, for jeg var allerede sulten da vi begynte å trene. Diett er ikke alltid like gøy.

Skulderpress
12,5kg 10x3

Sidehev strake armer, droppsett fra 4kg-->2kg
10+10 x 3

Triceps i kabel over hodet
12x3 (husker ikke ant kg)

Triceps pushdown
12x3 (husker ikke ant kg her heller)

Utrolig lang og kald økt. Tror vi var der i 2-3 timer eller sånt noe. Jeg blir fort lei og liker nok bedre mer intensive økter selv om det gjør at antall kg avogtil blir noe lavere.

Søndag 12.2
Ukjent senter igjen, ble en lett bein, rygg og bicepsøkt
Bulgarsk utfall
10x3 på hvert bein
Fant ingen god benk å ha foten på, så sleit mer med balansen enn vanlig

Leg extention
20kg 12x3

Sittende lårcurl (hvorfor har de ikke liggende???  Confused )
30kg 12x3

Nedtrekk veldig bredt grep
30kgx15
35kgx 12
Litt smalere
35kgx 12
Veldig bredt
30kgx 15

En hånds kabelroing
5kg 15x3 pr arm

Korsryggmaskin
30kgx evigheten x 3

Bicepscurl
17,5kg 12x3

Konklusjon etter helga: Liker best å trene på hjemmesenteret mitt altså. Blir mye leting etter ting og tang på nye steder.

Det ble treningsfri igår, da var jeg sliten. Hadde tenkt avgårde for å trene bryst for å få ting til å gå opp i forbindelse med neste pt time, men var så stiv i nakken og skuldrene etter å ha gått og dradd på en alt for tung bag litt for lenge. Godt med en dags pause også, og på an igjen hjemme igjen idag.

Idag 14.2

Intervaller 4x4
Intensitet på 95% i dragene. Løp på bare 10km/t på stigning 3, iflg PT alt for lite, men er skrekkelig forkjøla, så sliter litt med å puste. Sikkert ikke godkjent unnskyldning, men det driter jeg litt i.

Bryst, skuldre og triceps

Benkpress
32,5kg 10x3
Hadde som ukas mål at jeg skulle klare 12x3, og hadde jeg hatt noen bak hadde det gått veldig bra, men kjente at jeg ikke turte mer alene. Var jo egentlig meninga at jeg skulle ta denne sammen med naboen igår, men igår var det altså jeg som ditcha henne.

Flies med hantler
Fortsatt teknikkøving. Sliter veldig med å gjøre denne helt 100% korrekt, men tror je kom meg til ca 98% korrekt idag.
5kg 12x3

Skulderpress
12,5kg x 6 - aaaaalt for tungt idag!!!
10kg x 12
10kgx10
10kgx8,5 siste reppen kom bare halvveis opp
Fy søren så vondt jeg har i skuldrene... møkkabagen som var så tung  Sad

Sidehev, strake armer
3kg 12 x 3 Nok idag ja...

Omv pec dec
15kgx15
20kg 12 x 2

Foroverbøyd triceps i kabel med tau
25kg 12x3

Triceps pushdown med rett stang
30 kg 12x3

Magen tok jeg hjemme med rockering og planke.
Loggført
Christinepusen
Beryktet

Vis profil
« Svar #5503 på: 14/02 - 2012, 11:47:52 »

Kjekt at du logger litt igjen selv om moitivasjonen ikke er der helt, skal få sendt bildene, men sovnet i sofaen i går  Laughing
Du er omtrent like sterk som meg i benk merker jeg, var først på antall rep i 40 kg det ble litt forskjell. På 45 kg kom du helt ned alene, pluss ca 1/3 opp helt alene før jeg måtte hjelpe til litt. Tror ikke det er lenge før du klarer en rep alene om du får lov å øve mer på 40 og 42,5 kgs vekter snart.

Angående pauser så har du rett hehe, jeg må ha litt lange pauser særlig med drakttrening eller tunge økter, mens man med litt lettere økter ikke trenger pause i det hele tatt. Merker ermene mine er blitt litt mindre etter å ha begynt på styrkeløft, men men..

Hjemmegym er nok kjekkest, men synes det er gøy å teste ut nye steder også  Very Happy
Loggført

Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #5504 på: 14/02 - 2012, 11:51:41 »

Kjekt at du logger litt igjen selv om moitivasjonen ikke er der helt, skal få sendt bildene, men sovnet i sofaen i går  Laughing
Du er omtrent like sterk som meg i benk merker jeg, var først på antall rep i 40 kg det ble litt forskjell. På 45 kg kom du helt ned alene, pluss ca 1/3 opp helt alene før jeg måtte hjelpe til litt. Tror ikke det er lenge før du klarer en rep alene om du får lov å øve mer på 40 og 42,5 kgs vekter snart.

Angående pauser så har du rett hehe, jeg må ha litt lange pauser særlig med drakttrening eller tunge økter, mens man med litt lettere økter ikke trenger pause i det hele tatt. Merker ermene mine er blitt litt mindre etter å ha begynt på styrkeløft, men men..

Hjemmegym er nok kjekkest, men synes det er gøy å teste ut nye steder også  Very Happy
På benk får jeg trene så tungt jeg vil, problemet er jo at jeg oftest trener alene, og da er det ikke alltid like praktisk Smile Tror nok at på en god dag hvor jeg ikke hadde vært så sulten så hadde 45 gått opp ved egen hjelp.

For all del, nye steder er gøy å teste ut, men man merker på treninga at det ikke blir like optimalt. Nå syns jeg det var betydelig bedre på LifeChange enn Elixia, det var jo så skrekkelig kaldt på Elixia, holdt på å fryse rævva av meg. Og rotete.... uff så rotete...  Laughing
Loggført
Sider: 1 ... 365 366 [367] 368 369 370 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.291 sekunder med 20 spørringer.
Trim.no – Alt om trening    Slankenett.no – Alt om slanking

Kopirett © Iform.no; Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. Alle rettigheter reserverte. Ansvarlig redaktør: Geir Tverdal.
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten