annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
TreningsprogrammerSlankeprogrammerBelastningsskaderHefter
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 14:46:23

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Usikker
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Usikker  (Lest 347 ganger)
Stian19
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 01/09 - 2010, 22:20:26 »

Hei.
Er en "Gutt" på 19 år som ønsker å få en "Strammere", mer definert, sterkere og generelt sunnere kropp. Hovedsaklig større brystmuskler og Biceps samt strammere mage uten "bilringer"(ikke at jeg har så mye bilringer, men ønsker å bli kvitt det lille jeg har). Ganske normale ønsker vil jeg tro. Vekt har ingen ting å si for meg.
Er ca 170 cm høy og veier ca 74kg.
Jobber 7-3 og har en jobb hvor jeg beveger meg ganske mye.
Har startet og trene 3 ganger i uken (2 styrke og 1 jogging) men føler jeg begår ganske mange nybegynner feil! Er det noen som har et "ferdig" treningsprogram som jeg kan starte med? Trener nå 5x5 på de fleste øvelser med prinsippet at hvis jeg klarer 12 reps på den vekten, så trener jeg på for lite.

Lurer også litt på det med kosthold.
Spiser nå 1 brødskive til frokost med leverpostei/ost
2 brødskiver i 9 pausen
2 brødskiver med meieri smør + 1 egg og 1 gulerot til lunch
1 banan/eple i 2 pausen
"normal" norsk middag (alt fra taco til laksefilet, pizza og pytt i panne (mye av sistnevnte)
Havregryn / toast / brødskive med leverpostei til kvelds

Noe jeg gjør alvorlig feil i kostholdet? evt tilskudd eller annet jeg bør begynne med? eller matretter jeg bør spise eller unngå?
Loggført
ThomasToget
Sporty

Vis profil
« Svar #1 på: 02/09 - 2010, 14:53:02 »

Du spiser jævli lite :O Bør ihvertfall ha 3-4 skiver til frokost, og spis noe annet enn brødskiver i pausene (om du kan). Pizza og pytt-i-panne er IKKE treningsmat, det er slafsemat som ikke kommer til å gi deg strammere kropp ihvertfall.

Treningsprogram, tren RYP  (www.tn.no/ryp)
Loggført
Riinoo
Skribent Iform.no

Et mål av gangen

mthereseo@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: 02/09 - 2010, 15:28:02 »

Kostholdet ditt er preget av nybegynnerfeil som du selv sier, men vi har alle vært der Smile
Kan komme med et eksempel, så er det opp til deg om du vil følge det eller ei.

Frokost
100g havregryn
1 beger mager kesam/cottage cheese/2scooper proteinpulver
en god neve ubehandlede nøtter (mandler f eks)

Mellommåltid
1-2 frukt
1 boks mager kesam(blandet ut med funsaft blir det som yoghurt)

Lunsj
denne kan du fint lage dagen/kvelden før, ser du kommer hjem fra jobb klokken 3, og regner med at duhar en liten halvtime til å lage deg noen matbokser
200g kyllingfilet/karbonadedeig/tunfisk/laks(halver mengden nøtte rom du velger laks) eller 3 egg og 3 hvitter
80g ris/pasta (fullkorn, målt ukokt) eller to polarbrød exstreme
valgfri mengde/type grønnsaker og krydder
en god neve ubehandlede nøtter

Middag
samme som lunsj, men spis gjerne mer variert så det ikke blir kjedelig, f eks om du spiste laks til lunsj tar du karbonadedeig til middag.
og bytt gjerne ut nøttene med avokado eller noen ss olje/pesto
ang karbkilder kan du øke dette litt dersom du spiser middag etter trening

Før/etter trening
Før: fett(peanøttsmør f eks), litt karb(en frukt) og protein(kesam/cottage cheese eller proteinshake)
Etter: 1 frukt og proteinshake dersom det er lenge til middag

Nå har jeg gitt deg en liten innføring, mtp at du vil stramme opp og øke muskelmassen må du finne deg en balanse der du har et lite overskudd uten at det blir for mye. Dersom du kun ville opp i vekt kunne du spist mer fritt bare for å få i deg kalorier, men dog er det best å holde seg til rene matvarer da det er dårlig med næring og vitaminer/mineraler etc i pizza og pytt i panne.
Loggført

Stian19
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 02/09 - 2010, 15:43:04 »

Spiser ganske lite ja, er ikke særlig til frokost person, aldri vært. Men kan prøve å se hva jeg kan få i meg:D

Jobber som lærling, så har itj all verden med penger til rådighet, tjener for tiden 54kr i timen før skatt... så har ikke råd til kyllingfillet eller karbonadedeig hver dag:p

Har du kanskje noen andre tips Riinoo ang. hva jeg kan spise som kanskje er litt rimeliere?

Lurer på om det kanskje er mulig å trene styrke en stund, for å bygge muskler (spise nok til at jeg får et lite overskudd), får så å trene kardio for å minske kroppsfett en annen periode å bytte på disse? hvordan er det å anbefale?
Loggført
Riinoo
Skribent Iform.no

Et mål av gangen

mthereseo@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #4 på: 02/09 - 2010, 21:46:32 »

Det er laget en tråd her på forumet til de som sliter med økonomien
http://www.iform.no/forum/index.php/topic,51888.0.html

Ang treningen så ville jeg trent kun styrke, kankje gått en tur i ny og ne og spist bra og nok. Du sier selv du er aktiv på jobb så du trenger ikke skape et større kaloriunderskudd med ytterligere trening.
Når du får bygget muskelmasse vil du automatisk se bedre og strammere ut - ikke stress med det ene eller andre, men en ting av gangen Smile
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.3 sekunder med 20 spørringer.
Trim.no – Alt om trening    Slankenett.no – Alt om slanking

Kopirett © Iform.no; Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. Alle rettigheter reserverte. Ansvarlig redaktør: Geir Tverdal.
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten