annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
TreningsprogrammerSlankeprogrammerBelastningsskaderHefter
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 14:55:48

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Hvor blir det av forbedringene???
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvor blir det av forbedringene???  (Lest 387 ganger)
identitet
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 22/02 - 2012, 21:34:00 »

Hei
Jeg har et stort ønske om å nå kravene til forsvaret, slik at jeg kommer meg inn på befalskolen. Etter som jeg er ganske stor og tung, viste jeg at jeg hadde mye og jobbe med.. Jeg klarte ingen av styrke kravene, ei heller 3000m! Så jeg startet med både pushups, Situps og nedtrekk (ettersom jeg ikke klarte en hangups). Løping også (20 min-9km/t).

Da jeg igår hadde ny test på 3000m med resten av klassen min. Hadde jeg ikke forbedret meg noe, noe som gjor at jeg fikk meg en liten dipp, og følte at all trening var for gjeves.

Jeg føler selv at det er 3000m som er det vanskeligste og som jeg sliter mest med. Jeg vet jeg må ned i vekt og trenger hjelp!!!

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg ned i vekt?
Er relativt nybegynner på disse områdene.

Er deitt lurt? hvorfor/hvorfor ikke?
Hvordan skal jeg legge opp treningen for og begynne å forbrenne mer og samtidig få bedre kondis?
Bør jeg ha styrke i bildet også?
Hva skal jeg spise etter trening?

Jeg bor på et internat så middagsmåltidene er ikke veldig lett og legge opp selv.

Jeg trenger rett og slett hjelp til og sette opp et godt kondisjons/forbrennings program, men vill ikke miste styrken min!

Jeg skulle også ønske noen kunne fortelle meg hvordan jeg må legge opp matvanene mine?

Min treningsuke ser slik ut;
Mandag -  løping 20 minutter etterfulgt av styrketrening

Tirsdag - Militær trening der vi har ett befal som trener oss for og komme i form til FOS, her blir jeg virkelig utkjørt.

Onsdag - Igjen på Studioet der det blir en 20 minutters tredemølle økt, etterfulgt av styrke.

Torsdag - Ny økt med militær trening, her blir jeg utkjørt og er virkelig utslitt.

Fredagen - Fri
Lørdagen -  Trener om "dagsformen" er tilstede.
Søndagen -Fri

På militær treningene blir jeg virkelig sliten, på en heelt annen måte enn når jeg selv er på gymmen.

Høyde: 175
Vekt: 110
Alder: 18

Takker for svar/hjelp:)
« Siste redigering: 22/02 - 2012, 22:37:17 av identitet » Loggført
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #1 på: 22/02 - 2012, 22:22:51 »

Hvordan ser en treningsuke ut for deg?
Loggført
identitet
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 22/02 - 2012, 22:30:34 »

Hvordan ser en treningsuke ut for deg?

Her er min uke, jeg har egentlig ingen fast program så strukturen blir så som så:

Min treningsuke ser slik ut;
Mandag -  løping 20 minutter etterfulgt av styrketrening

Tirsdag - Militær trening der vi har ett befal som trener oss for og komme i form til FOS, her blir jeg virkelig utkjørt.

Onsdag - Igjen på Studioet der det blir en 20 minutters tredemølle økt, etterfulgt av styrke.

Torsdag - Ny økt med militær trening, her blir jeg utkjørt og er virkelig utslitt.

Fredagen - Fri
Lørdagen -  Trener om "dagsformen" er tilstede.
Søndagen -Fri

På militær treningene blir jeg virkelig sliten, på en heelt annen måte enn når jeg selv er på gymmen.

Loggført
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #3 på: 22/02 - 2012, 23:37:01 »

På løpinga løper du 20 minutter på samme hastighet hver gang? Hvordan gjør du styrketreninga? Sett? Reps? Belastning?
Loggført
goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #4 på: 23/02 - 2012, 08:47:51 »

Jeg ville, hvis du har mulighet til det, lagt inn noen lange gåturer/rolig joggeturer. For eksempel i helga.. og så er det som aslak skriver, hva med intervaller/spurter osv. Ikke bare 20 min på mølla med 9 km/h hver gang. Øk den til 9,2 og prøv å holde den farten. Bare øk farten med 0,1 km/h per uke.

Angående vektnedgang mener jeg at man må på en eller annen slags form for diett.  Du bør hvertfall vite hvor mye du spiser, og så kan du justere ut i fra det. Vei deg en gang i uka, så kan måle nedgang jevnlig.

Andre tips for å gå ned i vekt:
Bytt ut brød med knekkebrød
Mye grønnsaker (Kutt ned litt på karbohydratene og erstatt med grønnsaker) Særlig lett til middagen.
Drikk masse vann
Kutt ut snop osv..
Loggført
identitet
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 25/02 - 2012, 01:03:54 »

Takker for hjelp, skal prøve ut dette:)

Forøvrig fant jeg ut at jeg skulle pushe meg selv det jeg maktet, så fikk en kompis til å være med å pushe meg som mest, når jeg hadde lyst å gi meg! Sprang da på 18:12 på tredemølla:) Er en start!
Loggført
zephie
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 26/02 - 2012, 20:15:38 »

Ut i fra din fysikk, så kan kroppen reagere negativt på masse trening. Derfor er det viktig å lytte til kroppen, ta en dag fri hvis den er sliten. Overtrening er ofte en grunn til at du ikke får fremgang. Hvis du ikke er vandt til å trene, så bør du ta det gradvis. Det har bedre effekt på kroppen enn stresset intensiv trening over tid. Som sagt, lytt til kroppen, ikke til hodet! Smile

Skaff deg en pulsklokke, begynn å mål pulsen. Lær deg de 5 intensitetssonene, og kjør treningene innenfor dem. Du kan begynne med å finne makspulsen. Løp så hardt du kan i en 100 meters bakke etter du har løpt 20minutter. Da vil det bli utslag.

Intervaller er ikke nødvendig før kroppen din klarer å jogge på en ok intensitet i en lengre periode. Den magiske tiden er 1 time. Her vender du kroppen din til å kunne løpe i 1 time i strekk. Da er tidsperioden 3000 meteren varer småting i forhold. Etter dette kan du begynne å trene intensiv trening for å simulere 3000 meteren. Du burde klare å komme deg ned mot 15 minutter hvis du gjør ting riktig!
'

Husk, det hjelper ikke å trene 20 minutter løping om gangen hvis du skal løpe 3000 meter som varer ca like lenge.  Da må du øke kapasiteten din gradvis med å dra øktene opp mot 1 time i strekk

Lykke til !

« Siste redigering: 26/02 - 2012, 20:23:04 av zephie » Loggført
shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #7 på: 26/02 - 2012, 21:33:59 »

"Intervaller er ikke nødvendig før kroppen din klarer å jogge på en ok intensitet i en lengre periode. Den magiske tiden er 1 time."

Tøys og tull. Bruk intervaller for det de er verdt, det finnes ikke mer effektiv trening enn intervaller og fartlek for nybegynnere. Jobb heller med langdistanse etter du har utviklet en grunnleggende kondisjon.

For å gå ned i vekt må du kutte matinntaket ditt.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
identitet
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 29/02 - 2012, 20:35:56 »

Takker for svar hos dere alle tar til meg all lærdom, vist noen har andre innspill så er jeg åpen for alt:)
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.301 sekunder med 20 spørringer.
Trim.no – Alt om trening    Slankenett.no – Alt om slanking

Kopirett © Iform.no; Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. Alle rettigheter reserverte. Ansvarlig redaktør: Geir Tverdal.
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten