Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
03/09 - 2014, 06:05:15

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703638 innlegg i 57891 emner av 30197 medlemmer
Nyeste medlem: Renate88
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosttilskudd
| | |-+  Proteinpulver - farlig?
« forrige neste »
Sider: [1] 2 3 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Proteinpulver - farlig?  (Lest 8857 ganger)
Lil Nasty Aka Anwar
Småsterk

anwar_nasty@hotmail.com
Vis profil E-post
« på: 18/06 - 2005, 14:02:08 »

Jeg har lyst å kjøpe proteinpulver, men foreldrene mine sier at det er farlig. De sier det er farlig fordi det ikke er naturlig. Også sier dem at jeg ikke kommer til å vokse normalt med det pulveret, at bare musklene mine kommer til å vokse. Også sier dem at om bare musklene vokser så vil ikke resten av kroppen utvikle seg.

Så de sier jeg kan få kjøpe det når jeg blir litt eldre, ca 18-20år. Er 14..
Loggført

What i gonna do with my life?(You will find out dont worry)
How am I suppose to no what's right?(You just gotta do it your way)
I cant help the way I feel
Cause my life have been so over(oh)protected.
Mass^
Avhengig

Vis profil
« Svar #1 på: 18/06 - 2005, 14:38:13 »

Tull tull tull...
Protein som kosttilskudd er berre posetivt. Enten så prøver foreldrene dine å lure deg ellers så kan dei veldg lite.
Proteinet du får i deg er den samme som den du får i deg i maten, så ingen forskjell på vekst med eller uten proteiner fra fabrikk.
Loggført
Superhelt1
Leieboer

Master of nearly everything!

Vis profil
« Svar #2 på: 18/06 - 2005, 16:15:29 »

Høres ut som det samme mine foreldre sa til meg da jeg var på din alder. Jeg ville også kjøpe proteiner, men de sa det var tull!

Uansett, det er nok bedre å høre på foreldrene dine nå, de vil bare ditt eget beste og jeg regner med at det er dem som sitter på "pengesekken"?

Hvis du ikke får lov så sats heller på å spise masse proteinrik og sunn mat isteden Wink
Loggført

Fit for fight!

Min treningsdagbok
lala1984

Vis profil
« Svar #3 på: 18/06 - 2005, 18:18:59 »

Det er nok litt tidlig å begynne med proteinpulver når man er 14 år, du klarer nok å få i deg nok proteiner gjennom kosten.. Det er heller ikke anbefalt for gutter å begynne med veldig hard styrketrening før de er 18, da er kroppen ferdig utviklet hos de fleste..
Loggført
Lil Nasty Aka Anwar
Småsterk

anwar_nasty@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #4 på: 18/06 - 2005, 18:59:54 »

Sitat fra: lala1984
Det er nok litt tidlig å begynne med proteinpulver når man er 14 år, du klarer nok å få i deg nok proteiner gjennom kosten.. Det er heller ikke anbefalt for gutter å begynne med veldig hard styrketrening før de er 18, da er kroppen ferdig utviklet hos de fleste..

Trener ikke så veldig hardt. Bruker kun manualer.. men jeg tror jeg dropper pulveret bare jeg. Smile
Loggført

lala1984

Vis profil
« Svar #5 på: 18/06 - 2005, 19:12:42 »

Høres bra ut!  Cool
Loggført
små_trent
Beryktet

Ku_fu_7@hotmail.com
Vis profil
« Svar #6 på: 18/06 - 2005, 20:31:33 »

Proteiner er på ingen måtte farlig da, måtte bare si det, uansett alder.. Hvis du ikke får i deg nok proteiner som burde være på 2g per kg for en fin fremgang så er det ikke noe i veien for og kjøpe en protein pulver.. Spesielt bra og ha etter trening...
Måtte bare si det, siden mange har inntykk av at man ikke burde kjøpe proteiner, og at det bare er tull..

FOR det er det IKKE.. JEg ville kjøpt hvis jeg var 14 men det er bare meg...
Loggført
True.
Tungvekter

True-20@hotmail.com
Vis profil
« Svar #7 på: 19/06 - 2005, 00:44:38 »

Huff! Så mye rart foreldre har for seg.Rolling Eyes

Håper for Guds skyld at jeg ikke blir sånn...Shocked
Loggført

Forever True
Lil Nasty Aka Anwar
Småsterk

anwar_nasty@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #8 på: 19/06 - 2005, 00:54:30 »

Sitat fra: True..
Huff! Så mye rart foreldre har for seg.Rolling Eyes

Håper for Guds skyld at jeg ikke blir sånn...Shocked

Relax, okey? De vil bare mitt beste. Og dessuten var det fetteren min på 23 som sa det til dem!
Loggført

små_trent
Beryktet

Ku_fu_7@hotmail.com
Vis profil
« Svar #9 på: 19/06 - 2005, 00:59:49 »

Så det du prøver og få fram er at fettern din som er uviten isteden:P  
Men er bare irritert på at så mange voksne ikke vet og bare sier tull.. Faren min så jeg burde spise brød isteden, jeg tror han spøkte men... Og gymlærern min er helt overbevist om at Kostillskudd er bortkasta penger fordi hun har trent helle livet uten kostillskudd..
Loggført
Kimmen
Styrkeløfter

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #10 på: 19/06 - 2005, 02:05:59 »

Be han fetteren din ta seg en tur inn hit da vel Smile Så vi får lært han noe Very Happy
Loggført

Bildeprofil [/color][/b]
Pensjonert Moderator!
Digital_Blaster
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #11 på: 19/06 - 2005, 03:08:59 »

Mulig foreldrene dine tror kosttilskudd er noe form for steroider eller lignende... Måtte i alle fall bruke et par min. på å forklare foreldra mine hvorfor/hva jeg hadde kjøpt på helskostsjappa. Kreatin, proteinpulver etc. Prøv å forklar og vis dem artikler og annet på nettet hvis du føler at du har behov for kosttilskudd.
Loggført
små_trent
Beryktet

Ku_fu_7@hotmail.com
Vis profil
« Svar #12 på: 19/06 - 2005, 04:08:57 »

Nå kan du jo bruke 2 minutter på og forklare oss hvorfor du betalte  dobbel kanskje trippel pris på helsekost butikk isteden for og kjøpe på nettet..
Loggført
RoBeRt0
Beryktet

ongorong@msn.com
Vis profil
« Svar #13 på: 19/06 - 2005, 04:32:36 »

hehe , jeg blir så provosert selv , jeg har lixom 3 kg pulver stående i skapet nede , så går jeg der å blander både kreatin og protein i shake , 3 ganger om dagen , pappa tror jeg går på bol og sånn  Laughing
Loggført

Food makes me happy... Therefore i eat tuna

Stay clean !
Mass^
Avhengig

Vis profil
« Svar #14 på: 19/06 - 2005, 12:04:05 »

Ja trur dei fleste foreldre reagerer på at ungen begynner å kjøpe kosttilskudd som protein pulver, ZMA, kreatin og Glutamin.
Dei fleste har vel ikkje så mykje peiling på det ettersom dei kanskje voks på ei tid der kosttilskudd ikkje var so til stades som idag.

Dessuten hører foreldre stadig om tenåringer som ødelegger seg for livet fordi dei doper seg eller finner på annet tull. Dei hører mykje om steroider i media, som blåser det så godt opp som dei kan. Er det rart dei reagerer littegrann?
nei.

Men så lenge man klarer å overbevise dei, legge fram fakta på bordet og komme med opplysninger fra nyere tid i motsetning til info fra 70^ tallet, burde det heile gå fint.

Er faktisk ungdommer som meiner at det å ta kreatin eller protein pulver er det samme som å bole seg. Ikkje fordi dei meiner effekten tilsvarer steroide bruk, men fordi man tar noke som i deira auge er kunstig for å forbedre framgangen. Det handler om opplysning
Loggført
Sider: [1] 2 3 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.089 sekunder med 18 spørringer.