fylla+trening=dårlig fremgang?

<< < (10/20) > >>

OzOn:
Sitat fra: kjetilsf på 12/09 - 2006, 23:03:42

Hvis en trena en dag og går på fylla seinare på kvelden, vil poenge med den treninga forsvinne? tenke på at kroppen bygge opp når en sove og sida de er alkohol i kroppen den natta, skal ha 1-2 treningsfrie daga etter og

Vanskelig å si om poenget med treninga vil forsvinne, men du vil ikke få maks ut av denne treningen! Restitusjonen vil bli forstyrret.

Sitat fra: Killswitch på 12/09 - 2006, 23:08:37

Ja, men det funker bra å trene dagen etter drikking pga. stort kalorioverskudd..Men du bør egentlig ha hvilke istedenfor ja..Men kommer egentluig ann på hvor mye alkohol en har inntatt!

Funker vel ikke så bra å trene dagen etter drikking? Hvist ikke hadde jeg drukke hver dag!;)

Etter jeg har vært på fylla så blir jeg dehydrert, slapp, lite overskudd, dårlig søvn, tendenser til hodepine osv. Men som du sier så kommer dette selvfølgelig ann på hvor mye alkohol du har fått i deg!

Jeg trener aldri dagen etter jeg har vært på fylla. Syns det er bedre å utsette treningen 1 dag!

OzOn:
Sitat fra: Maskinisten på 13/09 - 2006, 00:13:10

Har i dei siste 2 3 åravært en av dei som er på treningstudio 4 5 dager i veka ( når eg er heime fra sjø ) og på fylla både en, to og tre ganger i veka. Har hatt bra framgang til tider mens andre tider står det stille. Så når eg ser på meg nå så bare lurer eg på kva eg kunne oppnådd med å ha kutta ut litt på den drikkinga. Sikkert ganske så mykje bedre enn nå i alle fall. Men har jo hatt mykje moro og på den tida, så må vell vere opp til kvar enkel om dei vil trene å drikke. Er bedre å trene og drikke litt ofte enn å ikkje trene i det heile tatt.   

helt enig!

Killswitch:
Sitat fra: OzOn på 13/09 - 2006, 00:17:09

Sitat fra: Killswitch på 12/09 - 2006, 23:08:37

Ja, men det funker bra å trene dagen etter drikking pga. stort kalorioverskudd..Men du bør egentlig ha hvilke istedenfor ja..Men kommer egentluig ann på hvor mye alkohol en har inntatt!

Funker vel ikke så bra å trene dagen etter drikking? Hvist ikke hadde jeg drukke hver dag!;)

Etter jeg har vært på fylla så blir jeg dehydrert, slapp, lite overskudd, dårlig søvn, tendenser til hodepine osv. Men som du sier så kommer dette selvfølgelig ann på hvor mye alkohol du har fått i deg!

Jeg trener aldri dagen etter jeg har vært på fylla. Syns det er bedre å utsette treningen 1 dag!

Ja, enig der, men jeg snakker ikke om å drikke 1-3ganger iuken, jeg snakker om 1 til 2 ganger i måneden maks!

Viss du passer på å drikke masse vann +spise litt mat+protein shake før du legger deg, har du fått deg et såpass kalorioverskudd at økten er dømt til å lykkes! Og litt hvile også da! sov fra 2 til 12 foreksempel..Faktisk ingen av de tendensene du får, får du nok ikke av å gjøre dette! Viss ikke du drikker jeg deg sørpefull da, seff

Når det gjelder den derre ultra øllen din ville jeg bare tatt viss jeg deffer!

EivA:
Jeg har også hørt flere ganger at man går tilbake 1 uke osv i trening etter en fyllekule, men har aldri hørt/lest eksakt hvorfor. Har hørt at karbohydratene i øl og sprit ikke er bra, men alkohol bryter vel ned musklene og det tar vel noen dager før dem er helt klare igjen. Ihvertfall hvis man er på hardfylla. Har selv merka at hvis man løfter eller bærer noe tungt i fylla så blir man støl dagen etter selv om man ikke blir det av trening med vekter. Man blir jo som kjent også svakere i fylla, prøv maxløft før og etter en 6-12 pils :) 

OzOn:
Hvor mye alkohol ødelegger er vanskelig å vite. Men vi kan alle konkludere med:

1. Bedre framgang uten alkohol
2. Men du kan fremdeles ha framgang med alkohol

som tittelen sier: "fylla+trening=dårlig fremgang?" ivertfall dårligere framgang enn hva du kunne klart uten alkohol!

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side