Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
25/07 - 2014, 00:34:19

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
704330 innlegg i 57897 emner av 30169 medlemmer
Nyeste medlem: Carneval
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Annen sport
| | |-+  Kampsport
| | | |-+  Hurtigkurs selvforsvar oslo?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hurtigkurs selvforsvar oslo?  (Lest 6079 ganger)
cannes
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 11/02 - 2008, 19:20:23 »

hei, noen som vet om dette finnes... Reiser mye osv og har derfor ikke mulighet til å følge opp treninger hver tirsdag og torsdag osv nå for tiden, men kunne tenke meg og gå ett hurtigkurs i selvforsvar eller en kampsport. Hovedpoenget skal være og lære seg litt basic selvforsvar. Finnes det for eksempel noe hurtigkurs i kava maga eller lignende? Vet man ikke blir verdensmester av det, men ønsker kun og lære litt basic selvforsvar som sagt.

Jeg holder til i Oslo området så må bli i nærheten av oslo, men er ganske felksibel på sted utenom dette. Kunne tenke meg noe alla hver kveld i 2 uker eller lignende fordi jeg ofte er hjemme 2 uker, borte 3 osv...

Hvis det har noe og si er jeg generelt i god form...

Tar imot alle tips!   
Loggført
PEM
Småivrig
*

Vis profil
« Svar #1 på: 13/03 - 2008, 15:38:39 »

HEi.

hurtigkurs i selvforsvar er greit hvis de lærer deg det som du MÅ vite.

innviklet teniskeøvelse osv er bortkastet dersom man ikke forstår enkelte grep som årvåkenhet, verning av området, "hard targeting"

og hvordan man lese signaler.

har instruerte i selvforsvar i snart 12 år, holde 3 dan i Shotokan karate.

Vi kjøre en selvforsvarskurs på en kveld, og jeg kan sikre deg det er meget effektiv.  Kun 2 grupper i norge som driver dette type opplegg.

bare tar kontakt om jeg kan hjelpe videre.

Loggført
ILAJERN
Sporty

Vis profil
« Svar #2 på: 11/11 - 2008, 17:40:18 »

Det tar lang tid å kunne sevforsvar.. hurtigkurs er bedre enn ingenting men langt ifra bra..

Uansett hva du lærer og vis du ikke utdøver det nok kommer du til vis det skjer noe på gata .. ty til gamle kunster..

blir du redd! du kommer til å slå som du har lært fra du var unge nesten..
får du skjokk.. det samme.. uansett så klarer man ikke huske det man har lært vis man ikke har gjort det lenge nok..
( eksempel det med unge)
men er sånn du gjør det som faller mest naturlig for deg..
Loggført

Hadde jeg spist for å bli mett... da hadde jeg ikke spist halvparten en gang.

Alder: 19
Vekt:  73kg  På vei oppover !! Smile

Treningsdagbok

Høyde: 180cm
sun.ally
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 03/03 - 2009, 13:06:49 »

Hei! Jeg er litt usikker på hvordan jeg bruker dette forumet. Men jeg trenger info om et kurs eller liknende i selvforsvar. Saken er at jeg interesserer meg fom min sønn som er 10år (blir 11 i sommer). Det ville vært fint om stedet fant i Oslo ikke langt fra sentrum.

Om noen kan hjelpe meg med noen adresser, setter jeg stor pris på.

Orsaken. Min sønn ble plaget innimellom av eldre gutter på skolen, og det synes jeg ikke noe om. Han har gått på Ju-do i to år, men sluttet da vi flyttet til Oslo....

Mvh hilsen "bekymret"!
Loggført
mariusfa
Lett svett
**

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 10/05 - 2009, 13:59:16 »

Til ren selvforsvar på gata vil jeg påstå at Krav Maga er ett godt alternativ.

i tillegg til å lære enkle og instiktive teknikker mot vanlige scenarioer som kvelninger fra forskjellige vinkler, kniv, balltre, knust flaske ol, lærer du å se etter ting som kan være potensielt farlig. man lærer også å følge teknikker i stressende situasjoner, med høy puls, ved overaskelser ol.

f.eks skrur vi av lyset i salen, halvparten av gruppa er angripere og halvparten forsvarere. så angriper noen med kniv. noen kommer med slag, balltre, kvelninger eller takedown forsøk.

har selv gått der ett års tid og har mye bedre selvtillit i truende situasjoner. man lærer først å fremst å unngå disse situasjonene og kunne se den før de oppstår, men å kunne hanskes med dem hvis du skulle være uheldig.

I Oslo er norges beste instruktører, bl.a en expert level2 med doktorgrad i psykologi og gode kunnskaper om hvordan man reagerer under stress..

du kan få intensive helgekurs som lærer deg mye basic på en gang, selv om det optimale er selvfølgelig å trene teknikk fast hver uke. 
gå inn på http://www.kravmagaacademy.no/ og se om krav maga kan være noe for deg. sjekk også ut tuben for videoer og rask innføring i hva krav maga er..
Loggført

Treningsdagbok

BP:70 ML:160 KB:100
Syriaca
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 08/08 - 2010, 04:36:00 »

Jeg skal organisere et hurtigkurs i selvforsvar som jeg selv har stor tro på. Har selv tatt kurset, og nå har jeg fått oppdraget med å organisere et kurs i Oslo. Instruktørene er en svenske ved navn Stefan Forsman som har lang erfaring i å holde kurs. Hans bakgrunn er "fra det virkelige liv" som han selv uttykker det. Han har vært profesjonell soldat, og har reist verden rundt og lært av dykrige folk. Les mer på hans hjemmesider:

http://www.forsmanselfdefense.com/defense/Reality_Training.html
Her er også informasjon om kurset og hvordan man kan melde seg på.

Selv har jeg trent både judo og tae kwondo, men synes likevel at dette kurset var både nyttig og nødvendig, og jeg er veldig glad jeg fikk tatt det!

Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.1 sekunder med 20 spørringer.