Hvordan trene for å utvikle større og kraftigere legger?

(1/2) > >>

Madqar:
Hei

Jeg er av den typen som har ganske lange og slanke leggmuskler, men ønsker å trene opp disse slik at de blir større og kraftigere! Mulig det ligger mye i gener, men jeg vil ihvertfall prøve å få disse større og kraftigere.
Har en sånn sittende leggmaskin på gymet som jeg bruker, men føler at det ikke hjelper noe særlig på muskelvolumet.

Noen gode råd og tips for å bygge kraftige leggmuskler?

Triflex:
Mange måter å trene legger på.

På gymmen er tåhevmaskinene første pri. Jeg oppdaget at jeg behøver å kjøre mange reps før det er noen effekt. Kjører med mye vekt helt til det gjør skikkelig godvondt. Det er et sted mellom 15 og 20 reps. I tillegg legger jeg meg på 5 sett og de kjøres med korte pauser, 30 sekunder. Min oppskrift er altså, skikkelig grisebank av legger en gang i uken.
Utenfor gymmen er sykling, løping og skiløping gode leggøvelser. Tenk på å bruke leggmuskelen for å skive fra med. Du vil oppdage at du øker farten markant.

Dette har bygget større muskler i leggene for meg.

Runegutt:
Nu har jeg legger som er rimelig kompakte, og som vokser bare jeg tenker på trening.
Jeg kan absolutt anbefale deg sykkel.  Plasser pedalen langt frem under foten, og konsentrer deg om å bruke leggen i syklinga.  Du får dermed trent leggene bra, og får kondisjon på kjøpet.

Lykke til

weber:
her er mange alternativer:)!
så kan du variere litt! jævlig mye bra der!
http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/LVDonkeyCalfRaise.html

andy1985:
Til alle som er ute etter å "grisebanke" leggene som tidligere nevnt her;
- Prøv å snør på dere piggsko, og løp 4x1000m på løpebane, og gi gjerne tilbakemelding de som ikke blir mer støl i leggene enn noengang før :lol2: Kardio og funksjonell legg-trening (som bygger legger) i ett :thumsblue:

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side