Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
23/10 - 2014, 22:04:49

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703681 innlegg i 57903 emner av 30313 medlemmer
Nyeste medlem: DerickBullaro
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Åpent forum
| |-+  Åpent forum (Moderatorer: Miss Q., LindaG84)
| | |-+  Sats vs Elixia
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Sats vs Elixia  (Lest 7480 ganger)
Pearl
Gjest
« på: 24/05 - 2009, 20:51:54 »

Hei.
Jeg lurer rett og slett på hva dere mener om Sats og Elixia? Selv har jeg hørt både positive og negative rykter fra begge steder, men kunne vært spennende å sett hva dere medlemmer/ansatte ved sentrene har å si. Jeg skal bli medlem og forhåpentligvis ansatt på ett av stedene.
Erfaringer?
Tips?
Medlem/ansatte fordeler osv...
« Siste redigering: 24/05 - 2009, 21:04:46 av Pearl » Loggført
BLinGsTaR
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 25/05 - 2009, 08:42:12 »

Begge har sine positive og negative sider, men det gjelder jo også de fleste andre konkurrerende  bedrifter.

seriøsitet med tanke på trening og påvirkning til samfunnet så er Sats klart best. Sats jobber hardt med å fremstå som seriøse og har unngått de blemmene som feks elixia har gått på. Med tanke på slagord som sårer, gi bort gratis pt-timer til bimboer osv. Sats fresmtår for alle, mens elixia vil fremstå litt mer folr de "good loooking" selv om det er de "vanlige" som legger igjen mest penger hos  dem.

Utstyrsmessig har Elixia mye mer å by på. De bruker mye mer penger på apparater/ flere forskjellige merker. De bygger større sentre også, pga de er mer kommersielle.

Det kommer veldig mye ann på hva du er ute etter når man velger mellom Elixia og Sats.
Også hvordan man skal bli tatt for ved senere karriere/utvikling innen treningsbransjen.

I sats må man ha utdanning fra feks atp, nih for å for å få jobb, mens i elixia trenger man det ikke (selv om de ligger å late som det) Tro meg i know.

Økonomisk: Man burde vel ha muligheter for å tjene mer hos elixia pga all markedsføringa og de store senterene hvor de tilbyr masse annet ved siden av.
Men i realitet så stemmer det ikke. 

Jeg har vært både hos Elixia og Sats. Jeg har hatt lengst medlemskap hos elixia og hadde det bra der, men jeg ville ikke hatt en karriere der. Karriere veien ville jeg heller satset på Sats med tanke på seriøsitet og holdninger. Jeg føler meg mer vel nå hos sats siden man ikke er så høytidlig.

Så det kommer rett å slett hva du er ute etter.

Egenerfaring: Elixia har dobbeltmoral som det holder. Jeg fikk nok av de når de ikke ansatte en super resepsjonist som kunne jobbet i alle ledd i bedriften, men fikk ikke jobbet pga han ikke så like bra ut som eks modellen med null erfaring. Eller en veileder med VM erfaring og 2årsutdanning, med ble droppet mot en som visst hadde vært på tv, med null utdannelse. 
Andre har sikkert helt andre erfaringer, men jeg har sett litt i dybden.
Loggført

BLinGsTaR
Pearl
Gjest
« Svar #2 på: 25/05 - 2009, 17:33:57 »

Takk for ditt bidrag. Alle erfaringer hjelper! Vil gjerne høre flere også
Loggført
Pearl
Gjest
« Svar #3 på: 28/05 - 2009, 10:52:01 »

Ingen fler som vil  ytre sin mening?  Confused
Loggført
Fabio
Nytt medlem
*

Unbreakable

Vis profil
« Svar #4 på: 28/05 - 2009, 11:00:05 »

Har trent i begge kjedene.

Elixia var upersonlig, men dette var spesifikt på Majorstua.
Har ikke prøvd meg på noen av de andre sentrene.

På Sats startet jeg på Sagene, men endte opp på Storo siden dette er et bedre senter.

Så min anbefaling er Sats.
Loggført

Ække mann før du har veid 0,14 tonn!!!
pussycat87
Sporty

Vis profil
« Svar #5 på: 28/05 - 2009, 12:11:07 »

you got to go for the sats, you know Cool   sats er best, uten protest.
ja, du skjønner.  iallefall, jeg trente på 3t før, er veldig fornøyd med at jeg bytta om til sats. føler meg mer hjemme der, og det er do med vask og speil på garderobene (ikke alle som bryr seg om det, men for meg er det viktig)    og det er generelt bra miljø der, men det varierer jo fra senter til senter.  Cool good luck:)  vet lite om elexia, bare sats:)
Loggført
Yury
Sporty

Vis profil
« Svar #6 på: 29/05 - 2009, 16:21:37 »

En venn av meg jobbet på elexia før.. Og han sier at det var på en måte litt for mye "Elexia=Gud" holdning.. Et eksempel på dette: en av de ansatte fikk barn.. De andre hadde kjøpt gavekort og gratulasjonskort der de skrev "Gratulerer! En ny Elexianer ble født!" Laughing Ganske mange som reagerte negativt på det Wink
Og det var bare et eksempel..
Loggført

Never back down!!!
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.324 sekunder med 18 spørringer.