Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
24/10 - 2014, 19:31:51

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703681 innlegg i 57903 emner av 30316 medlemmer
Nyeste medlem: ewfas466
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Annen sport
| | |-+  Kampsport
| | | |-+  Kampsport uten kamp? Hvilken?
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Kampsport uten kamp? Hvilken?  (Lest 5902 ganger)
leah80

Vis profil
« på: 12/01 - 2010, 06:58:56 »

Hva skal jeg velge om jeg ønsker intensiv trening, mye kicks, koordinasjon og høy grad av estetikk, men uten at selve kampfaktoren er så fremtredende?
Loggført

Kjes
Beryktet

kjes@zappa.halden.net
Vis profil
« Svar #1 på: 12/01 - 2010, 07:17:35 »

"Kampsport"time i sal på treningsenter.  Duhhh
Loggført

D. E. Kjeserud
Tidligere moderator på iform.no
wickeddark
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 12/01 - 2010, 07:25:08 »

Der jeg trener har vi flere varianter som gjør akkurat dette.

Les mills konseptet Bodycombat og boksesekktimer som er intervalbaserte. Har vel også noe som kaltes Cardiokick men lurer på at Bodycombat erstattet dette.

Veldig morsomme treningsmåter! Smile
Loggført
leah80

Vis profil
« Svar #3 på: 12/01 - 2010, 09:22:06 »

Tenkte i utgangspunktet på en mer rendyrket form, ikke blandingskonseptene på kommersielle treningsstudio..
Loggført

underattack
Friskus
**

Vis profil
« Svar #4 på: 12/01 - 2010, 10:23:35 »

vet denne er litt kamprettet, men bedre trening innen kampsport tror jeg du skal lete lenge etter. + at det er mange jenter i sporten.
seff. kickboxing! Razz

super intensivt og masse koordinasjon, og man tenger jo ikke konkurere. litt trening på sparring osv er det jo, men det har man bare godt av innimellom. finnes jo også en konkuransefor som heter lettkontakt, dette er jo perfekt og mange jenter konkurer der....
Loggført

kjempetulling

destroy!

Vis profil
« Svar #5 på: 12/01 - 2010, 11:17:32 »

capoeira? mye koordinasjon, høy grad av estetikk, intensivt, og liten grad av kamp

etter som hva jeg har forstått av det da Razz
Loggført

leah80

Vis profil
« Svar #6 på: 12/01 - 2010, 11:59:15 »

vet denne er litt kamprettet, men bedre trening innen kampsport tror jeg du skal lete lenge etter. + at det er mange jenter i sporten.
seff. kickboxing! Razz

super intensivt og masse koordinasjon, og man tenger jo ikke konkurere. litt trening på sparring osv er det jo, men det har man bare godt av innimellom. finnes jo også en konkuransefor som heter lettkontakt, dette er jo perfekt og mange jenter konkurer der....

Ja, kickboksing har jeg faktisk vurdert, selv om det kanskje ligger litt i utkanten av preferansene mine mht stilart. Er ikke det at jeg på død og liv ikke vil sparre, ønsker bare ikke at hovedfokuset ligger der. Takk for innspill Smile
Loggført

leah80

Vis profil
« Svar #7 på: 12/01 - 2010, 12:00:55 »

capoeira? mye koordinasjon, høy grad av estetikk, intensivt, og liten grad av kamp

etter som hva jeg har forstått av det da Razz

Stemmer! Nydelig sport! Hadde jo helt glemt capoeira!  Very Happy
Loggført

Kjes
Beryktet

kjes@zappa.halden.net
Vis profil
« Svar #8 på: 12/01 - 2010, 14:16:39 »

Det er få sporter hvor man dukker opp på første trening og får beskjed om å starte å sloss med hverandre. Selv har jeg trent karate i tre år og kick-boxing i tre i løpet av mitt liv, og det tar litt tid innen du står i ringen med noen. Og innen den tid har du kanskje et annet syn på hele saken. Smile Kan anbefale kickboxing og thaiboxing hvis du skal ha en awesome treningsøkt.
Loggført

D. E. Kjeserud
Tidligere moderator på iform.no
leah80

Vis profil
« Svar #9 på: 12/01 - 2010, 14:28:13 »

Det er få sporter hvor man dukker opp på første trening og får beskjed om å starte å sloss med hverandre. Selv har jeg trent karate i tre år og kick-boxing i tre i løpet av mitt liv, og det tar litt tid innen du står i ringen med noen. Og innen den tid har du kanskje et annet syn på hele saken. Smile Kan anbefale kickboxing og thaiboxing hvis du skal ha en awesome treningsøkt.

Hehe, du har et poeng der ja Wink Har lyst til å finne en treningsform der jeg kan bruke min bakgrunn fra ballett, derfor jeg søkte etter tips til mer "estetisk" kampsport (mange vil vel mene det er et ganske stort sprang fra ballett til kampsport, men har erfart at det ikke trenger å være det, samt at det er kjekt å få brukt koordinasjonsferdigheter og annen kroppsbeherskelse uten å måtte iføre seg trikot Wink
Loggført

Deelay

Vis profil WWW E-post
« Svar #10 på: 17/01 - 2010, 11:48:12 »

Hva med XSD, XMA eller tricking.... Blanding mellom turn og kampsport, på en måte litt capoeira...

De gode har så kule bevegelser...

Kungfu i sin opprinnelige form var også bare beregninet for trening og selvforsvar, så er ikke mye slåssing der heller...
Loggført

Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme
Staffel
Gjest
« Svar #11 på: 17/01 - 2010, 12:01:00 »

TKD!! De får jo ikke lov å røre hverandre så vidt..
Kickboxing så er det selv opp til deg om du vil trene for å gå kamper..sykt bra trening.

Kung Fu Wu Chu!!
Loggført
leah80

Vis profil
« Svar #12 på: 20/01 - 2010, 23:20:43 »

Mange gode innspill her - skal sjekke ut! Smile (Deelay - disse bokstavene - hva står de for, sånn utenom å se ut som de skjuler noe potensielt farlig?  Razz )
Loggført

Deelay

Vis profil WWW E-post
« Svar #13 på: 20/01 - 2010, 23:33:48 »

Hehe, XSD står for eXtreme Skill Development og XMA for eXtreme Martial Arts.

Kung Fu Wushu er dritkult...

Du kan også sjekke ut crossfit(ingen kampsport, men funksjonell trening)
http://www.crossfit.com/
Loggført

Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme
kayozzz
Småsterk

kayseverin@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #14 på: 06/10 - 2010, 22:38:35 »

Krav maga er definitivt den mest effektive kampsporten uten tvil.
Det finnes ingen kampsport som kan overgå.
tilogmed skytevåpen er lett match!
Loggført

Det som virkelig betyr noe i livet er at livet har en betydning!
Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.082 sekunder med 19 spørringer.