Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/04 - 2014, 17:10:22

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
704267 innlegg i 57882 emner av 30113 medlemmer
Nyeste medlem: cftyujm
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Annen sport
| | |-+  Kampsport
| | | |-+  Hjelp til valg av bokseutstyr! Nybegynner
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hjelp til valg av bokseutstyr! Nybegynner  (Lest 6364 ganger)
Ondskapen
Sporty

Slankar'n

Vis profil E-post
« på: 20/01 - 2011, 10:17:59 »

Hei, kan starte med å fortelle litt om meg sjølv.
Er 183cm lang, veg akkurat no 93kg og har gått ned 25kg dei seiste 8mnd. Så ønsker å trene boksing for kondis og styrke og vidare vektreduksjon.
Har trent litt styrke, og har realtivt bra styrke i armer og bein.

Utifrå desse opplysningane treng eg litt hjelp frå dere profosjonelle;

Har sett på desse hanskane (for trening på sekk, IKKJE for å bokse mot andre): http://home.nordicfitness.prosjektweb.net/produkter/detaljer/everlast_mma_sparringshansker/914/231

Sett på denne boksesekken (40kg 130cm): http://www.abilicaonline.no/salg/bokseutstyr/abilica-boksesekk-130-cm/

Fjær til opphenget: http://www.abilicaonline.no/salg/bokseutstyr/fjer-til-takoppheng/

Sveivel (Har den mykje å sei?): http://home.nordicfitness.prosjektweb.net/produkter/detaljer/everlast_svivel_pro/825/221

Tar VELDIG gjerne imot tips! Smile

EDIT: Boksesekken tolar spark?
Loggført

1. Tough times never last. Tough people do!
2. It ain't about how hard you hit. It's about how hard you can get hit, and keep moving forward! - Rocky

Villo
Beryktet

-88 | 178cm | 81kg

Joakim_villo@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #1 på: 22/01 - 2011, 23:00:36 »

Unødvendig dyre hansker  Shocked Funker fint å bruke "vanlige" boksehansker på boksesekk. Hvis du heller vil ha følelsen av mindre mellom knyttneven og sekken kan du venne deg til å bokse uten hansker. Du blir noe blodig i begynnelsen, men etterhvert som du får træler på knokene så føler du deg rimelig mandig  Laughing

Når det gjelder resten av utstyret så kan du jo ta deg en sverigetur for billig utstyr. Om du har penger å svi av så ser dette utstyret du har funnet fram fin fint.
Loggført

Din fremtidige ernæringsfysiolog  Matorgie

100% ferdig med bachlorgrad i ernæringsfysiologi
Holder på med PT-utdannelse gjennom active education.
FOG
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 22/01 - 2011, 23:51:43 »

http://fighter.no/shop/

Fighter har flere sekkhansker som er brukbare. En vanlig boksesekk tåler spark ja. Men den tåler ikke slag uten hansker. Anbefaler deg også wraps så du ikke fucker opp håndledda dine. 40kg er kanskje litt lett? En tyngre sekk vil ikke "danse" like mye.

Når det kommer til den sveivelen din så har jeg ikke anelse. Kan ikke skjønne at du har bruk for det.

« Siste redigering: 22/01 - 2011, 23:55:51 av FOG » Loggført
Villo
Beryktet

-88 | 178cm | 81kg

Joakim_villo@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #3 på: 23/01 - 2011, 18:51:16 »

http://fighter.no/shop/

Fighter har flere sekkhansker som er brukbare. En vanlig boksesekk tåler spark ja. Men den tåler ikke slag uten hansker. Anbefaler deg også wraps så du ikke fucker opp håndledda dine. 40kg er kanskje litt lett? En tyngre sekk vil ikke "danse" like mye.

Når det kommer til den sveivelen din så har jeg ikke anelse. Kan ikke skjønne at du har bruk for det.

Sveivel er ikke nødvendig hvis man har noe annet å henge sekken i. Jeg hadde en giga krok og det funka bra.
Loggført

Din fremtidige ernæringsfysiolog  Matorgie

100% ferdig med bachlorgrad i ernæringsfysiologi
Holder på med PT-utdannelse gjennom active education.
Kjes
Beryktet

kjes@zappa.halden.net
Vis profil
« Svar #4 på: 24/01 - 2011, 14:02:27 »

MMA-hansker ikke noe særlig å bruke på sekk, og det å bokse uten er PÅ INGEN MÅTE EN GOD IDÉ. Det er fordi håndleddene dine vil ta skade av det. Det gjelder både mma-hanskene og uten noe. Anbefaler deg å kjøpe et par sekkhansker fra Fighter, og som nevnt lenger opp her, kjøp noen wraps og, det vil minske faren for skade dramatisk.
Loggført

D. E. Kjeserud
Tidligere moderator på iform.no
Ondskapen
Sporty

Slankar'n

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 29/01 - 2011, 17:25:25 »

Takker for svar. Har nå råd til å kjøpe utstyret, men funderar litt på det med hanskar ja.
Er desse noko tess? http://www.mamut.net/base3/19002-000-.jpg med tanke på handleddstøtt og mindre beskyttelse?

Er det greit å bokse på sekk så lenge eg har handleddstøtt? Eg har desse frå før: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/275

Til boksesekken, kvifor toler den ikkje slag uten hanske? og tungare enn det er i grunn uaktuelt med det første, med tanke på pris Smile

evt desse hanskane: http://www.treningspartner.no/produkt/1785_everlast-protex-treningshanske-sort--bestillingsvare.aspx
ang. dei seiste hanskane, kva skal eg velje på OZ ?
« Siste redigering: 29/01 - 2011, 17:49:02 av Ondskapen » Loggført

2. It ain't about how hard you hit. It's about how hard you can get hit, and keep moving forward! - Rocky

FOG
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 29/01 - 2011, 18:25:41 »

Fordi at knokene dine er dritharde og kutter opp ting og tang.

Hva kommer til hanskevalget ditt så er vel ikke det der hansker... De håndleddstøttene dine vil heller ikke fungere. Vanlige wraps som du surrer på og sekkhansker. Blir 300kr eller noe sånt hos Fighter.

40kilos fungerer det men den vil vandre litt...
Loggført
Ondskapen
Sporty

Slankar'n

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 29/01 - 2011, 21:49:04 »

Okei.
Men lurar på å gå for dei everlast sekkhanskane til 700kr, men lurar på kva eg skal velge av "OZ" eg skal ha L/XL, men har ikkje peiling på kva slags OZ eg bør ha, nokon idee?
Sekken kjem eg evt. til å oppgradere seinare om eg finn ut at det er morro å drive på med, og eg har tid til å bruke det mykje Smile
Loggført

FOG
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 29/01 - 2011, 23:13:33 »

Hørtes unødvendig dyrt ut. Fighter har sekkhansker med ekstra håndleddbeskyttelse til 3-400. Det er de dyreste de har.

Vanlig boksehansker (som jeg hvertfall bruker på trening) er 16oz. På sekkhansker tror jeg ikke det er oppgitt noe sånt. Trenger jo ikke beskyttelse sekken, den får ikke vondt...
Loggført
Ondskapen
Sporty

Slankar'n

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 30/01 - 2011, 16:16:05 »

Så eg kan då velge 12OZ f.eks.? Det vil ikkje ha noko å sei på kor tunge eller store hanskane er? Bare på polstringa på tuppen då evt?
Loggført

FOG
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 30/01 - 2011, 17:55:58 »

Trodde ikke det var polstring på sekkhansker jeg
Loggført
Ondskapen
Sporty

Slankar'n

Vis profil E-post
« Svar #11 på: 01/02 - 2011, 21:34:47 »

Då var alt bestilt.
boksesekk 40Kg
Fighter hansker
Oppheng
Bandasje
Shorts

Bare å glede seg da!
Loggført

FOG
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 01/02 - 2011, 23:09:35 »

Lykke til. Vet at det går an å laste ned treningsprogram til boksesekk. En fyr som sier hva du skal slå. Left, left, left right, left, right hook etc...
Så det ikke blir så random liksom. Vet ikke hvor man finner det der jeg. Bare et lite tips da det kan bli kjedlig å bare "hamre" løs
Loggført
Minien
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #13 på: 25/02 - 2011, 18:44:25 »

Hvis du har lyst å ha litt mer struktur på sekktreningen din så har bas rutten (tidligere MMA-utøver) laget noen fine treningsbånd som man kan laste ned som mp3 filer. Der forteller han hvilke kombinasjoner du skal slå. Han har flere forskjellige program der, både for boksere, thai og mma. Det er veldig hjelpsomt i begynnelsen.
Hvis du søker på Bas rutten mma workout på en vanlig torrentsiden burde du finne det.
Ellers så vil jeg anbefale å ha så tunge hansker som mulig når du trener på sekk, både fordi det gjør økten bedre og fordi at du har mer beskyttelse på både knoker og håndledd.
Handwraps er etter min mening en nødvendighet når man slår på sekk, jeg har tidligere hatt problemer med håndledd pga at jeg traff feil på en sekk uten å ha handwraps på.
Uansett lykke til med treningen.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.133 sekunder med 19 spørringer.