Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
23/07 - 2014, 06:47:42

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
704329 innlegg i 57897 emner av 30168 medlemmer
Nyeste medlem: marjinoz
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Annen sport
| | |-+  Kampsport
| | | |-+  Vil starte på kampsport (vetikke hvilken)
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Vil starte på kampsport (vetikke hvilken)  (Lest 1727 ganger)
Kpe0
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 04/08 - 2011, 18:41:29 »

Hei , jeg er en jente på 18 år !

Trener kun fotball nå til daglig, men vil begynne med kampsport ! Er usikker på hvilken jeg burde starte på , men ønsker styrke , teknikk og hurtighet .. trenger derfor noen tips ?

Har trent litt boksing fra før gjennom idrettslag , men ikke noe mer enn det !
Loggført
Wehmer
Nytt medlem
*

M46nus@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 04/08 - 2011, 23:00:14 »

Nå skal det sies at jeg heller ikke er noen ekspert, men skriv litt hvor du bor Smile Så kan vedkommende som kan dette, komme opp med f.eks også navn og nr på hvem du skal henvende deg til Wink
Loggført

Mål for min trening er å stille i Classic innen 2013!

Veier 95 kg (28.04.11)

Rekorder:
Beinpress: 410 kg x 8
Benk: 110 kg
Mark: 185 kg

Trener og jobber på Spenst Gjøvik
Gert
Friskus
**

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 05/08 - 2011, 01:49:06 »

Hei , jeg er en jente på 18 år !

Trener kun fotball nå til daglig, men vil begynne med kampsport ! Er usikker på hvilken jeg burde starte på , men ønsker styrke , teknikk og hurtighet .. trenger derfor noen tips ?

Har trent litt boksing fra før gjennom idrettslag , men ikke noe mer enn det !

Skal du bli kjapp som faen ville jeg trent taekwondo, hvis du derimot vil trene for og kunne forsvare deg på gaten, bli selvsikker og ha kontroll ville jeg gått for kickboxing eller thaiboxing, boksing er jo fantastisk det og, trente det endel da jeg var yngre men ville heller bruke beina mer så nå går det i thaiboxing og kickboxing når jeg først trener og det er kjempegøy.

Det som er gøy i sporter med graderinger Taekwondo/Karate/Kung Fu/lignende er jo att du får belte og du føler en slags progresjon ikke i bare teknikk og hurtighet.

Men man må lære en god del ting om sporten og utføre teknikker riktig, nesten som og studere kan man si, den eneste ulempen er att sånne kampsporter ikke vil hjelpe deg så mye mot si en stor boler som kvesser tenner, der er det en fordel og for eksempel knekke nesen hans fort, eller ødelegge bena hans fort som bare faen ikke missforstå jeg er ikke noen voldelig person, men idag så er det mange idioter ute og reker på gatene.

Det er viktig att du prøver endel forskjellige ting, det var slik jeg fant det jeg ville drive på med, alle har sin greie og du kan jo også prøve ut bryting og jujutsu da lærer man masse fancy, og det er veldig god trening da man får trent hele kroppen.

Ønsker deg lykke til, det fins masse interessange kampsporter der ute, og noe for alle, det viktigste er att du har det gøy og liker det du driver på med, ellers vil du nok ikke holde ut lenge.
« Siste redigering: 05/08 - 2011, 08:37:07 av Riinoo » Loggført
Kpe0
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 09/08 - 2011, 12:22:26 »

takk for tipsene ! tror jeg har bestemt meg for å starte på kickboxing : )
Loggført
sannamor
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 09/08 - 2011, 17:20:05 »

godt valg! Smile

hvor skal du starte? hvilken klubb?
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.073 sekunder med 19 spørringer.