Ann-Kristin Bundlie

Av Iform.no oktober 13, 2004 11:02

Ann-Kristin Bundlie

Er veldig fornøyd med «debyen» jeg hadde på NM nå.Kan jo ikke klage når man vinner..hehe…Så nå blir det full satsing videre mot Vesterås (Sverige) og Grand-prix. i Bodyfitness.Det skal bli moro..!!

Født : 1975,28 år..
Fødested: oslo.

Bosted: Lørenskog.

Har 1 datter på 5 år.

E-post: abundlie@hotmail.com   
Hjemmeside:
www.ann-kristin.org
Yrke: frisør

Treningssenter: Sats,Triaden + Harald`s gym.

Høyde:158 cm

Vekt: Offseason:ca 52 kg

Vekt: Siste konkuranse: 47kg.

 

Meritter:

NM: 1996: 1.plass, -52kg senior damer+ junior

VM: 1996: 5.plass, -52kg junior damer

NM: 1997: 1.plass, -52kg senior damer

NM:2004: 1.plass.Bodyfitness -164cm

 

Fortell leserne av iform.no litt om din treningsbakrunn:

Fikk tidlig interesse for trening.Grunnet en pappa som hadde laget et vektrom hjemme i huset.

Da ble det naturlig at jeg også fikk interesse for trening. Jeg begynnte å trene aerobic da jeg var ca 15 år gammel.Men vekt-treningen fikk jeg ikke interesse for før etter ca 1år senere.Da fikk jeg opp øynene for hvor morsomt det var.Trente ofte 2 aerobic økter om dagen + vekter etterpå.Fikk raskt resultater.Så i 1996 bestemte jeg meg for å bli med i kroppsbygging.Det gikk jo veldig bra,så fikk «blod på tann» etter det.1 år senere ble jeg med igjen.Det gikk også veldig bra.

Hadde planer om å bli med året etter også,men ble gravid.Så måtte utsette det da 😉

Trente bra hele svangerskapet,og det gjorde nok at jeg holdt meg frisk hele veien..

Men etter hun ble født,så ble det en lang pause med bare sporadisk trening.

  

Fortell oss litt om sin framgang:

Begynnte å trene bra igjen for ca 2 år siden.Og synes fremgangen etter «lite» trening har vært veldig bra.Tydelig at kroppen kommer fort tilbake,selv etter man har født barn,så altså,det å få barn,er INGEN hindring til å bli en god idrett`s utøver..!!!

 

For ca 1 år siden da jeg så NM,begynnte lysten for å konkuranse å komme tilbake.Men i og med at jeg ikke har trent så tungt de siste årene,tenkte jeg at den nye «grenen»: Bodyfitness» kunne være noe for meg.For der trengs jo ikke så ekstrem muskleutvikling. Men mye skjedde,så det tok meg 1 år,før jeg kom meg på scenen.

 

Hva er dine planer framover Ann-Kristin?

Er veldig fornøyd med «debyen» jeg hadde på NM nå.Kan jo ikke klage når man vinner..hehe…Så nå blir det full satsing videre mot Vesterås (Sverige) og Grand-prix. i Bodyfitness.Det skal bli moro..!!

 

Hvordan trener du ?

Dag 1 : Bryst/skuldre/triceps

Dag 2 : Rygg/bakside skuldre/biceps

Dag 3 : Bein

Dag 4 : Fri

Dag 5 :Som dag 1

Dag 6 :som dag 2

Dag 7 : Fri


 

Tenkte å forandre noe på programmet mitt fremover.Tenkte å trene 4 ganger i uken.Altså «splitte kroppen i 4.Slik at jeg får trent tyngre på hver muskel-gruppe.Og ta 1- 2 dager cardio i form av : step/sykkling,eller gåing.Så da blir det 5-6 ganger i trening i uken.Da slipper jeg også å måtte bare ta cardio rett før konkuransene.Tror det er sunt for kroppen å ta litt cardio hele året,ikke bare vekt-trening.

 

Hva er dine beste løft, og hva er din beste musklegruppe?

Treningsløft:
Det må være i knebøy.Var veldig sterk i bena tidligere.Tok 4 repitisjoner på 120 kg i knebøy.Er veldig fornøyd med det. I og med at jeg ble så fort sterk i bena,ble det gøy å trene mye ben.Men er veldig lenge siden jeg var så sterk.

 

Beste muskelgruppe:
Har i de senere år vært mere ute etter å få en symmetrisk/harmonisk kropp,enn å bare trene det jeg synes er «moro».For det er jo alltid sånn at det man får mest fremgang i,er det som er morsomst å trene.

 

Men nå har jeg trent mye mere overkropp.Føler nå at jeg er på god vei til å få en mere symmetrisk fysikk!!Men best er vel fremdeles bena mine,men også skuldrene mine + at jeg er heldig som er forholdsvis ganske smal i midjen.

 

Har du noen tips til nybegynnere:

Få en kyndig person til å sette opp et bra program til deg.Sørg for å få oppfølging,slik at du ikke du ikke kommer inn i feil rutiner.Kosthold er LIKE vitig som trening.Sørg for å få i deg Proteiner til hvert måltid,gjerne 5-6 ganger om dagen.Karbodrater er også vitig for å få overskudd,men som regel er det mangel på proteiner som gjør at folk har et dårlig kosthold.Man

kan spise alt,men med måte.Ha motet oppe.Alle kan klare det man vil.Bare ikke gi opp.Trening er noe alle kan gjøre uansett alder.Og man har alltid tid til å «ofre» 1 time av sin fritid til å trene.:-) 

 

 

Drikker du mye?

Jeg drikker mye vann.Spesielt på diett.Da blir det i allefall 4 ltr om

dagen.Prøver å være flink ellers også.Men dessverre er jeg alt for glad i

pepsi max,cola light osv,så det blir endel av det,også på diett..

 

Ditt kosthold:

Jeg prøver å få i meg ca 5 måltider om dagen.Maten består hovedsakelig av: Proteiner: Kylling, fisk(gjerne laks), magert

kjøtt, egg. Karbohydrater; Ris, pasta, poteter, brød, knekkebrød, klibrød, frukt og grønnsaker. Fett får jeg i meg i form av fet fisk, og div oljer som f.eks: oliven olje.Prøver å spise lite sauser,også i «off-season».Bruker endel kesam,og soyasaus som «saus» til maten min.I helgen FRIKER jeg ut..Da spiser jeg så å si alt jeg har lyst på.Som pizza,sjokolade ol..

 

Kostholdtilskudd:

Av kosttilskudd,bruker jeg proteinpulver.Blir ofte Whey(Multipower.)+ vitamin/mineraltilskudd.:NSP(amerikansk merke) Veldig bra.! Synes det er viktig å få riktig mengde proteiner,vitaminer og mineraler.Tar derfor det som tilskudd.Karbohydrater er enkelt å få i seg tilstrekkelig av i form av vanlig mat!

 

Tanker om fremtiden:

Det må være å fortsette å trene,og ha en sundt og fornuftig kosthold.I tilegg ikke være så fanatisk at jeg ikke har tid til familien min.For den er viktig å ha tid til.Men man kan kombinere konkuranse og familie.Alt går,bare man planlegger litt.

 

Håper på mange flere konkuranser hvor jeg selv også står på scenen.Synes det er knall moro.Gøy å klare å gjennomføre egne målsetninger. Håper på mange flere utøvere fremover.Jo flere jo bedere.Og det er aldri for sent å prøve.Uansett alder!!!

 

Beskriv deg selv med 4 ord:

Målbevisst,omtenksom,snill,sta….

Av Iform.no oktober 13, 2004 11:02

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!