Arti Sharma Lopes (WEB-TV)

Av Geir Tverdal januar 10, 2011 06:00

Name: Arti Sharma Lopes
Live: Oslo, Norway
Family: 2 children and marrige
Profession: Senior Systemconsultant at EDBErgoGroup (IT)
E-mail: arti@arti.no
Private webpage: http://arti.no/blog
Hight: 1.61 cm
Weight off-season: 56-57 kg
Weight competition: ca 52 ? 53kg
Gym: SATS Storo
Club: Gymgrosissten
Sponsor: Søkes,  (Gymgrosissten)
Competition: Bodyfitness (-163 og master +35)

Meritter :

1. pl BodyFitness  (-163) – Norwegian Nationals 2011, Norway
2. Pl BodyFitness Master (+35) ? Norwegian Nationals 2011, Norway
3. Pl BodyFitness The Nordic Championships 2011, Norway
1. Pl BodyFitness (-163) ? Stavanger Open 2011, Norway
1. Pl BodyFitness (-163) ? Sandefjord Open 2011, Norway
1. Pl BodyFitness Overall (-163) ? Sandefjord Open 2011, Norway
2. Pl BodyFitness (-163) Battle of Scandinaivia 2011, Sweeden
3. Pl BodyFitness (-163) Oslo Grand Prix 2011, Norway
3.  Pl BodyFitness (-163) Norway Open 2010, Norway
2. Pl BodyFitness (-163) Norwegian Nationals 2010, Norway
6.  Pl BodyFitness (-163) The Nordic Championships 2010, Helsinki Finland

Fortell litt om deg selv:

Jeg er en bestemt, blid, snill, målbevisst, energisk, og positv jente som stort sett er i godt humør.  Når det er nevnt må jeg også nevne at jeg er svært ryddig, strukturert og liker å ha orden. Jeg elsker å overraske andre og spesielt mennesker som betyr mye for meg. Kan til tider være en veldig sta og hissig, utålmodig person dersom jeg føler meg urettferdig behandlet.

Andre interesser bortsett fra trening; kunst, interiør, musikk, reiseliv, mat og masse mer som folk flest 🙂

Til daglig jobber som systemkonsulent hos EDBErgogroup der jeg jobber med implementering av ulike IT-løsninger. Det har begynt å bli noen år i denne bransjen, og jeg trives veldig godt med det.

Når jeg ikke jobber er jeg mor, hustru, kjæreste og venninne for mine to nydelige barn og mann som betyr alt for meg. Dagene og årene går fort, derfor prøver jeg å gjøre det beste ut av dagen. ؅ legge bort jobben, venner og trening for noen timer med ungene gjør godt for meg. ؘnsker at barna skal ha det bra sammen med meg. At jeg hver dag kan få de til å le og føle seg elsket er en fin følelse for en mor.

Ta med familien på kino, teater, cafeer, gå turer, spise hyggelige middag med familie/venner prøver jeg å få til så ofte jeg har mulighet.

Jeg elsker å ha det fint og rent rundt meg. Arti trives best når det lukter nyvasket hjem, duftelys og ?relaxing music.? Velvære og ta vare på seg selv gir meg styrke, motivasjon og mestringsfølelse i hverdagen. Er en jente som liker å omgås mennesker som gjør meg glad. ؅ like seg selv og være fornøyd med den du er skal man ikke glemme!

Mange vil nok også si at jeg er prototypen på en perfeksjonist, og det vil jeg ikke si meg uenig i. Selvdisiplin er noen jeg ubeskjedent føler jeg mestrer.

Og når alt dette er sagt så er jeg utrolig glad i å trene. Trene tung, hardt, effektivt og riktig 🙂

Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på?

Ja jeg bruker en del tid på nettet. Når jeg trenger svar på noe jeg lurer på er det frem med pc?n. Google, facebook og min egen webside (arti.no) er vel det jeg er mest inne på nå for tiden. Ellers er jeg veldig opptatt av gode matoppskrifter, interiør,klær/mote, reiseliv og helse.
 
Hva synes du om iform.no?

Iform.no apellerer til alle type mennesker, nybegynnere, fitnessutøvere kroppsbyggere og mer.
Flott side med mange nyttige artikler, tips, bilder og utøvere! Bra og ryddig informasjonsside!
 
Hva er din målsetning?

Det å bli mest mulig symmetrisk med noe økt muskelmasse,  ha kvalitet på musklene/forberede hver muskelgruppe og holde meg i bra form generelt. Målet med treningen i 2012 blir å forbedre forside og bakside bein. Andre mål er å lykkes som en god mor for mine barn og ha det bra med meg selv.

Når begynte du å trene?

7 år begynte jeg på freestyledisco jazz og holdt på med dette noen år før jeg gikk over til streetdance. Da jeg var 16 begynte jeg å trene med vekter/apparater for å prøve å legge på meg mer muskelmasse. Har fortsatt med vekttrening siden den gang, men begynte seriøs med dette sommeren 2010.

Hva er det som driver deg?

Resultater etter en lang, hard og tung diett og trening gir meg masse glede og motivasjon. Det å kunne forme kroppen sin til det en selv ønsker og vil, får meg til å føle seg som en ?superwoman?! Du kan få alt det du ønsker med livet, bare du vil det sterkt nok! Ha troen på selv, ikke la deg påvirke negativt av andre, ta en dag om gangen. Man må prøve seg frem og finne en treningsform som passer perfekt for deg! Ved å prøve og feile blir en bare bedre, sterkere og vet hva som kreves for at du skal bli fornøyd.
Positive og varme tilbakemeldinger fra familie, venner og fans gjør meg lykkelig! Kroppen vår er et produkt av tankene våre?
 
Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Prøver å bli best mulig symmetrisk og veldefinert på alle områder, men hvis jeg skal ta frem en muskelgruppe må det bli skuldre.
 
Hva synes du er din beste prestasjon?

Min beste prestasjon er forberedelser og oppkjøring til VM i Spania 2011. Mener og tror jeg var i min beste form! Selv om det ikke ble noen plassering på meg i VM (masters +35), var jeg strålende fornøyd med min innsats og form! Ellers kan jeg nevne NM 2011. De to siste ukene før NM ble det mye cardio/intervall og fisk. Hardt og brutalt, men jeg gikk hele veien opp til å bli Norges Mester i Bodyfitness (-163). Utrolig stolt og rørt av dette.
 
Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Bjørgulf Hansen (coach) og Thea Eriksen har vært til stor støtte for meg gjennom hele min Fitness karriere. En stor takk til fantastisk flinke mennesker! Andre viktige personer i livet mitt er min familie (mamma og pappa), mann (Amarildo Lopes), barn og venner (Charlotte Bruteig, Astrid Ceesay, Sonali Metha Andresen, Stephanie Watson, Kristina Skjeldberg, Toril Kjøren, Terje Borgen, Dag-Anders Ludvigsen, kolleger og andre utøvere. Alle disse flotte menneskene og fler har vært til stor hjelp/motivasjon og jeg er evig takknemlig for all support, støtte, positive og konstruktiv kritikk!

Har du noen tips til en nybegynner?

Sett opp et langsiktig mål, hva vil du med deg selv og hvor ser du for deg om noen år. Del opp målet i delmål. Få kunnskap gjennom venner, PT?er og andre fitness/ kroppsbyggere. Snakk med noen som har erfaring og lytt til råd og tips.  Les og lær om ulike treningsformer, kosthold, dietter og hvordan andre gjør dette. Sett opp en plan for hva du ønsker, og få en PT/ annen person med erfaring til å sette opp treningsprogram og kostholdsplan til deg. Ta tiden til hjelp, vær tålmodig og ikke stress. Ta en dag om gangen og ros deg selv for at du greier deg bra. Med riktig kosthold, trening, nok mat og hvile vil du sakte men sikkert se endringer. Aldri gi opp og tenk positivt! Ha troen på deg selv og vær målbevisst! Lytt til kroppen, ta hvile fra treningen når kroppen sier stopp! Tren riktig og korrekt for å få bedre og raskere resultater slik unngår en også skader! Det skal være hardt, tung men også gøy. Tren gjerne sammen med en partner dersom du synes det er vanskelig å finne motivasjon. Kos deg i helgene, men kjør en stram linje når det gjelder kosthold/trening man- fre.  Husk å ta det rolig i begynnelsen, det tar tid å tilpasse seg nytt treningsmønster, kosthold og liv generelt. Som jeg alltid pleier å si: Train hard, fight smart and easy 🙂

Hva er dine mål og ambisjoner?

ؘnsker å holde meg sunn, frisk, skadefri og veltrent året rundt. Trene regelmessig og forbedre symmetrien samt kvalitet på muskelmassen! Få bedre kunnskap om ulike muskelgrupper og trene mer riktig og variert! Vil gjerne bli sterkere men ikke så veldig mye større. Kvalitet, fin hud, kvinne og veldefinert kropp er flott i mine øyne 🙂
 
Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

Fordelene. Man får bedre selvfølelse og blir sterkere både fysisk og psykisk. Det krever viljestyrke, disiplin, tålmodighet, svette og tårer for å oppnå resultater som en veldefinert symmetrisk kropp. Du lærer deg selv å kjenne og hva som fungerer best for deg under trening/diett. Når du lykkes får du bedre selvfølelse og troen på deg selv og dette gjør MEG lykkelig. Også blir du kjent med utrolig mange hyggelig og interessante mennesker! Gjør du det bra i denne sporten kan dette igjen føre til nye ?veier? for deg, som ny karriere/ jobb, stevner ol.

Ulempene: Veldig egoistisk og intense fokus på kropp og utsende. Lettere irritert med beinhard trening og diett. Mindre tid til venner og familie. Sunn mat og kostoldsprodukter er dyrt. Mindre sosiale arrangementer.
 
Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg??

En vanlig dag nå (off-season), stå opp kl. 06.00. Kardio trening, (når jeg føler for det), spise frokost og dra på jobb. Hente unger og være mamma noen timer før trening på kvelden ved 19 tiden. Hjem og slappe av med musikk, jobbe litt, pc og tv .  Kose meg i helgene. Når jeg er på diett blir det nesten det samme, bare litt mer trening og streng kost ha ha

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt! 

Akkurat nå har jeg 6 splitts program. Før hadde jeg 5 splitt, men velger 6 da forside og bakside bein er delt opp. Går Cardio 3-4 ganger i uken.
Slik:
Dag 1: Rygg,
Dag 2: Legger, skuldre
Dag 3: Bryst, mage
Dag 4: framside bein, mage
Dag 5: triceps, biseps
Dag  6: Bakside bein

Liker best å kjøre tungt og riktig. Avhenger av formen dag for dag. Selv om jeg har samme programmet varier jeg med ulike øvelser slik at kroppen ikke blir vant til samme øvelse/rutine. Variasjon er viktig både for kropp og sinn. Prøver å kjøre en uke med få reps og sett men tungt og en uke med dropsett annen hver gang.


 
Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder/Fitnessutøver spiser

De to siste årene har jeg nok blitt mer bevisst på et sunnere kosthold enn det jeg har hatt tidligere. Jeg er spiser stort sett sunn mat året rundt og koser meg i helgene. Når jeg er på diett har jeg ingen spisedager, det fungerer best for meg. Jeg prøver å holde meg til rene matvarer som kylling, kalkun,  div fisk, villris/brunris, indiske ulike bønnetyper (massevis av proteiner), div grønnsaker (brokkoli/asparges) og havregryn. Drikker masse vann.
 
Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Min Coach Bjørgulf Hansen har satt opp diett for meg.
 
Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Proteiner, omega 3, aminosyrer/glutamin, BCAA, multivitamin, calsium/magnesium, D-vitamin, Casein kveldsprotein og ZMA.
 
Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Spis små måltider (5- 6 måltider om dagen) helst hver 2,5 ? 3 time. Cardio før frokost er effektivt og kjør intervall annenhver gang.
 
Beskriv deg selv med fem ord

Godt humør, engasjert, målbevisst, perfeksjonist og sosial

Tilslutt vil jeg få takke alle som har støttet meg gjennom tiden. Takk for all prat, hjelp/service, tålmodighet, støtte, gode tilbakemeldinger, råd, tips og troen på meg. Dere vet alle hvem dere er. Dette betyr utrolig mye for meg! Tusen takk .

Av Geir Tverdal januar 10, 2011 06:00

Annonser

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd

Annonser