Aslaug Lia Pettersen

Av Iform.no oktober 7, 2004 11:52

Navn:Aslaug Lia Pettersen
Fødselsdato:24.04.77
Høyde:177cm
Vekt:63 kg v/deff, ca 72kg offseason
Jobb:Treningsveileder/PT på vårt treningsstudio Atletix hjemme på Vegårshei.
Meritter: 
Nordisk Mesterskap Fitness Fysikk 2004: 4.plass
B&K Sandefjord Grand Prix 2004: 3.plass
BodyFitness Västerås 2003: 3.plass
B&K Oslo Open Fitness 2003: 1.plass
B&K Oslo Open Body Fitness 2003: 2.plass
Sandefjord Fitness Fysikk 2003: 2.plass
Athletic Fitness NM 2002: 3.plass
Athletic Fitness Oslo Grand Prix 2000: 2.plass.
Bosted:
 Vegårshei 
Familie:Gift med Jørn

Treningsbakgrunn:
Volleyball og ridning før jeg fikk prøvd vekttrening 19 år gammel Har vært borti litt turn, hip hop og sykling.

Mål med treninga:
؅ vinne neste gang jeg stiller. Vil satse på NM i Body Fitness 2006.

Hvorfor vekttrening/fitness?:
Det begynte med at jeg ville forme kroppen (bredere skuldre, mindre rumpe) og bli fastere i fisken. Etter knapt et år var jeg blitt så forelska i følelsen jeg fikk i kropp og sjel både mens jeg trente og etterpå, at å trappe ned var helt utenkelig. Etter 3 år med regelmessig trening bestemte jeg meg for å teste formen i en Fitness-konkurranse. Det gikk veldig bra og det var noe av det gildeste jeg hadde vært med på noen gang. Jeg fant ut av at jeg elsker å presse meg selv, og at jeg faktisk er ganske sta! Treningen gir meg masse overskudd og livsglede, og det er kjempegøy å oppleve at man blir bedre og bedre. Når kroppen min har det bra, da har jeg det supert!

Hvordan jeg trener:
Jeg trener med vekter 4-5 dager i uka. Bytter program etter ca 2 mnd. Programmene legger jeg opp etter hva jeg trenger å forbedre, slik at hvert program har en ny prioritering. Dermed blir det også variasjon i øvelser, repetisjoner og intensitet. Favorittøvelser blant basisøvelsene er roing m/stang, curl m/stang, close grips, brystpress m/hantler og knebøy. Kjører kondisjonstrening 3 ganger i uka, 30-60 minutter hver gang. Har blitt veldig glad i intervall-løping og sykling.




Jørn(mannen min) fra NM i Athletic Fitness 2003. Debuterte med 2.plass i -180!!

Vi har trent sammen i 8 år nå, og det var kjempegøy at han endelig stilte!!!

Mat- det må man ha!
Spiser mye og ofte, hver 3.time,  rett etter trening blir det bare 1-2 timer mellom de første to måltidene. Totalt blir det 6-8 måltider om dagen, avhengig av når jeg står opp.  Lager matboksene mine på morran eller kvelden før, har alltid med meg en proteinshake og et eple i tilfelle. Man vet jo aldri. Det verste som kan skje er at jeg går tom for mat, da blir det rabalder..
Må ha kvalitetsmat, og  da er det flg:

Ris (parboiled), spaghetti, poteter, havregryn/4-korn, og kylling/fisk/rødt kjøtt, egg, melk, frukt og grønt. Litt grovbrød, men det kutter jeg helt ut under deffeperioden. Har alltid med meg vannflaska mi, den er jeg blitt avhengig av.

Jeg fokuserer på å spise karb med lavt glykemisk indeks (GI) til hvert måltid, bortsett fra det rett etter treninga. Jeg har funnet ut at jeg får mer energi hele dagen, tenker klarere og får en bedre metthetsfølelse hele tiden ved å være streng med dette. (Og får selfølgelig mye mer ut av treninga!)

Offseason:
Totalt ca 3000 kcal/dag, fordelt på 6-8 måltider. 50%karbohydrater, 30%proteiner og 20%fett. Får en veldig behagelig metthetsfølelse ved denne fordelingen. I tillegg er det lettere å holde fettprosenten nede på rundt 17%, der jeg trives best. 

Under deff:
Starter på 2600, ender opp med min. 1900. Jeg øker heller på kardio-treningen enn å kutte mer. 50% er karb, 40% proteiner og 10% fett. Har en hviledag i uka, men tar allikevel gåturen på morgenen. Lørdagen er ?hellig spisedag?også under deff, bare litt mer begrensa, max 600 kcal ekstra.
 
KOSTTILSKUDD
Proteinpulver, glutamin, kreatin i perioder, ?Kost Pluss?-vitaminer, antioksidanter, C-vitaminer og tran. Under deff tar jeg i tillegg CLA og puryvate.

Send meg gjerne et innspill/noe du har på hjertet:  pettersen@atletix.no

Av Iform.no oktober 7, 2004 11:52

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!