Asta Harsten = Fitness-bikini!

Av Geir Tverdal september 4, 2012 19:14

Asta Harsten = Fitness-bikini!

Asta debuterer i fitness-bikini på Norway Open

Iform.no følger utøverne som skal konkurrere høsten 2012
Norway Open ? «battle of champions» og ny bikiniklasse!

Det er ikke mange ukene igjen til Norway Open og NM.

Asta er en av jentene som debuterer i fitness-bikini nå i høst – Vi har tatt en prat med henne

Navn:
Asta Harsten
Alder: 27
Bosted: Tromsø
Arbeide: Vikar i barnehage/Sminkør
Høyde: 160
Sivilstatus: Gift, 2 barn

Jeg intresserer meg for trening og sminkeverdenen! Være Sammen med familien, venner når tiden strekker til. Lever etter mottoet carpe diem så best jeg kan og vil jeg gjøre noe så gjør jeg det om det er mulighet! Elsker nye opplevelser og liker å lære nye ting. Drømmer om å reise jorda rundt og kunne leve ett fint og langt liv!

Når begynte du å trene?

Alltid vært aktiv.Spilt fotball i mange år og trent på treningsssenter fra 17 års alderen. Begynte seriøs trening for 2/3 år siden, men vært fraværende innimellom pga skader.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Må vel si rygg for den er blitt mest trent iløpet av årene.

Har du noen tips til en nybegynner?

Få hjelp fra noen som kan lage mat og spiseplan tilpasset dine behov!Eat clean and train hard..Det er aldri for sent å begynne!

Hva er dine mål og ambisjoner?

For det første gjennomføre konkurransen 29 september. Hvordan man gjør det og ikke minst opplevelsen og resultatet etter måneder med streng diett og hard trening! Deretter ta ting derfra. Treningen vil fortsette og formen skal bli enda bedre neste år. Om man stiller i gjenn da får jeg ta en avgjørelse på til den tid, men hadde jo vært utrolig gøy å få konkurrere internasjonalt en gang!

Hva er fordelene og ulempene med denne sporten synes du?

Bra fysikk, disiplin, mere kunnskap, man blir bedre kjent med seg selv og ikke minst bedre helse. Ulempene er at dietten kan være ganske hard og sulten man kjenner kan bli intens. Lite energi til tider og mye ned og oppturer iløpet av kort tid.


Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Står opp rundt mellom 6 og 7.Tar morgencardioen, spiser frokost, levere unger, dra på treningsstudioet, hjem å spise lunch/middag, hente unger i i barnehagen/skolen, lage middag til lamme familie , leke, spise kveldsmat, legge unger og slappe litt av før senga kaller!

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Trener 2 splitts program. Det vil si overkroppen blir trent to dager i uken og det samme gjelder bein/rumpe og lår.Kondisjon tas itillegg, men det varierer.For øyeblikket er det så mye jeg orker.

Fortell oss litt hvordan en Fitnessutøver spiser

Spiser rent. Antall karbohydrater, fett og proteiner tilpasset min kroppsvekt/høyde!Mye kjøtt/fisk, grønnsaker og poteter/ris.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Gunnar Strand Jakobsen hos Kaliber har hjulpet meg.Dette er også klubben jeg stiller for.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Bruker proteinpulver, creatine, zma, multivitaminer,selolje og Bcaa

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Kombinere tung styrke og kondisjonstrening.Spis ca hver 3-4 time og ta gjerne fatburners eller lignende om ønsket.

Beskriv deg selv med fem ord

Utadvendt, snill, sta, viljesterk og kreativ.

Du kan også følge Asta de siste ukene før konkurransen på hennes blogg: astasamanta.blogspot.com 
 

Av Geir Tverdal september 4, 2012 19:14

Annonser

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd

Annonser