Beste Debutant Vibeke Hermansen

Av Iform.no april 18, 2008 00:00

Beste Debutant Vibeke Hermansen

Ambisjonene mine er å stille mye og få mye erfaring.

Alt om Oslo Grand Prix 2008 og Sandefjord Open 2008

I vårens første konkurranse Sandefjord Open debuterte Vibeke Hermansen sterkt med høye hæler – Ambisjonene mine er å stille mye og få mye erfaring sier Vibeke til iform.no

Alder: 24
Bosted: oslo
Arbeide: Selger
Høyde: 1.59
Vekt: on ca 50-52
Off-season:mellom 60-62
Konkurranse: Body fitness
Sivilstatus: Kjæreste

Meritter :
Sandefjord Open 2008
2. plass
Sandefjord Open 2008:
Beste Debutant
Oslo GP 2008
4. plass

Fortell litt om deg selv:

Mobiltelefon: Nokia 6500 Slide
Musikk: Alt fra Rock til klassisk. Kommer alt an på humøret.
Favorittfilm: Girlfight og Monsterbedriften
Favorittdrikk: Smoothies
Favorittmat: Sushi, thaimat og kinamat

Surfer du mye på nettet?
Hvilken websider bruker du mest tid på?
Jeg jobber foran dataen hver dag, så innimellom er jeg på myorevolution.com, iform.no og treningsforum her er det mye nyttig lesing.

Hva synes du om iform.no?
Iform.no er en superside. Her finner jeg alt jeg er nysgjerrig på fra kost og til trening og litt mer.

Hva er din målsetning for 2008?
Nå etter konkurransen er målet mitt og få på mer masse og stille enda hardere i NM 2009 som er neste konkurranse jeg satser på.

Når begynte du å trene?
Jeg begynte å trene som 3. åring. Da begynte jeg med klassisk og jazzballett, deretter fikk jeg interessen for lagspill og begynte med håndball og fotball. Med årene meldte jeg med inn på treningsstudio og senere boksing før jeg fikk blod på tann og begynte aktivt med styrketrening

Hva er det som driver deg?
Motivasjon, og det å se andre bra utøvere.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Jeg er ikke helt sikker faktisk, etter konkurransen nå kan jeg nesten ikke vente med å trene for å bli bedre.

Hva synes du er din beste prestasjon?
؅ komme meg på scenen og også klare å gå diett i 4 mnd.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?
Min kjæreste har betydd mye for meg pga støtte og motivasjon, men også andre folk som har hjulpet meg frem  mot målet mitt.

Har du noen tips til en nybegynner?
Snakk med folk som virkelig har peiling på det de driver med, vær nysgjerrig og tørr å feile.

Hva er dine mål og ambisjoner?
Jeg har som mål og alltid bli bedre. Man kan ikke bli bra nok i denne sporten. Det at jeg har stilt og funnet ut at dette er noe jeg liker gjør at jeg vil jobbe hardt for å nå nye mål og stille i mange konkurranser. Ambisjonene mine er å stille mye og få mye erfaring. Har lyst til å prøve bygging engang også for å ha vært igjennom det.

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?
Det er så mye negativitet blant folk som ikke er helt inne i denne sporten. Jeg syns det kan bli litt vanskelig å forsvare det jeg driver med til en hver tid. Det er bakdelene. Fordelene er at du blir veldig godt kjent med kroppen din, du finner livsglede og energi ved å spise og trene sånn du gjør og også lærer mye nytt hele tiden. Det er virkelig sant at du blir hva du spiser !

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
På diett ser det omtrent sånn ut:
04.30 -cardio
06.30 -frokost
08.00 -jobb
10.00 -mat
13.00 -mat
15.30 -mat
17.00 -trening
19.00 -mat
21.30 -mat
22.00 -sove
Blir mye likt off season.

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!
Jeg trener en muskelgruppe om dagen. Innimellim varierer jeg litt og kjører 2 splitt eller andre varianter for motivasjonen sin del.

Fortell oss litt hvordan en Fitnessutøver spiser
Jeg spiser mye rent kjøtt uansett on eller off season. Mye egg, grønnsaker, og speltprodukter. Udos Choice er en fin måte å få i seg sunne fettsyrer på , men tar også selolje for omega 3 fra fisk. Har en dag i uka der jeg fråtser 🙂

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?
Jeg har fått mye hjelp av Tommi Thorvildsen og Dagelig Leder for Myorevolution – Børge Fagerli som sponser meg.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Jeg bruker proteintilskudd, fettsyrer, kreatin off season og glutamine og såklart vitamintilskudd.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?
Cardio på tom mage er jo en klassiker. Litt kaffe 15 min før så gjør det susen ! Hele tiden utfordre kroppen, og ikke bli stående fast i ett mønster. Det er viktig for kroppen å få noe nytt å forholde seg til.

Av Iform.no april 18, 2008 00:00