WEB-TV: Bootybuilding med Kine Paola Sæter

Av Andreas Adolfsson mars 5, 2019 17:30

WEB-TV: Bootybuilding med Kine Paola Sæter

Kine Paola ble dobbelt norgesmester i bikinifitness på NM i 2018. Hun har også masse andre gode meritter og vise til, blant annet en 4 plass i EM. Vår videoreporter har blitt med henne på en treningsøkt.

Navn: Kine Paola Sæter
Alder: 36 år
Høyde: 162
Vekt on/off: 51/57
Bodsted: Surnadal, Møre og Romsdal
Yrke: Eiendomsforvalter/jurist
Instagram: @kinepaola
Sponsor: Better Bodies, Sportsnutrition Norge

Meritter:

  • Norgesmester bikinifitness -164 senior, og master, 2018
  • 1.plass senior OGP, 2.plass master OGP 2018
  • 1.plass Sweden Grand Prix senior 2018
  • 2.plass Nordic cup Lahti, master 2018
  • 10.plass VM senior 2018,
  • 7.plass VM master 2018
  • 1.plass senior OGP, 2.plass master OGP 2017
  • 1.plass senior Sweden GP, Overall Sweden GP 2017
  • 4.plass EM master, 6,plass EM senior 2017
  • 1.plass Sandefjord Open 2015
  • 3.plass OGP 2015
  • 3.plass NM 2015

Hva liker du å gjøre på fritiden, og har du andre interesser utenom treningen?

Hvilken fritid?? Hehe, jeg har en nokså oppfylt hverdag, dagpendler over to timer pr.dag til/fra jobb, har 130% jobb, to gutter og en hund som skal ha sitt. Men, når jeg har tid til overs, så er det nok aktivitet den helst blir oppfylt med også. Elsker å være ute, så toppturer både sommer og vinter er det jeg helst fyller helgene med:) Samtidig som jeg har prøvd å bli flinkere til å ikke gjøre noe, det er en egen kunst, som jeg har stort forbedringspotensiale i:) Er også veldig glad i å reise for å oppleve nye steder, selv om reisingen de siste åra har dreid seg mest om innsiden av hotellrommet i påvente av å gå på scenen, hehe:)

I fjor nådde du målsetningen om å stå på en VM-scene og du har nå lagt bikinien på hylla. Hva, om noe, vil du savne med å konkurrere?

Det må være å konkurrere det da vel!?!? Har ett sterkt konkurranseinnstinkt, så det å ha mål du selv setter, og som det er helt opp til deg om du er villig til å jobbe for å nå, det trigger meg veldig! Så jeg kommer nok til å savne det mest.

Er det noen mulighet for at vi får se deg på en scene igjen?

Hehe, denne er skummel å svare på. Jeg har jo sagt at jeg har lagt opp nå, men, har lært meg å aldri si aldri:)

Fortell litt om ditt arbeid som coach for ElitePT.

Jeg har en 30 % stilling som onlinecoach med ElitePT, dette er kvelds og helgejobbing, rett og slett fordi jeg liker å drive med det. Dette er jobb som er ett utløp for min største interesse. Og det å få muligheten til å få andre til å se muligheter til en aktiv hverdag er noe jeg synes er givende:) Vi er flinke til å se begrensningene på det å kunne være aktive, og det å ta gode valg på kostholdsfronten. Men i realiteten er det ikke så veldig vanskelig å både få inn tid til trening, og rutiner på å ta gode valg for inntaket. Man må bare få det i system og se mulighetene, ikke begrensningene:) Jeg har også fitnesscoachingen i ElitePT, for dem som har mål om å nå scenen.

Hvordan ser ditt kosthold ut?

SNICKERS, hahahaha:) Nei da, jo da… Kostholdet mitt i det daglige er veldig enkelt. Jeg har fokus på å se totalen, og har levd med disse prinsippene i så mange år, at det går av seg selv. Jeg har ikke stort behov for variasjon og at maten skal se ut som servering fra en gourmetrestaurant, så lenge den funker og gir meg det jeg trenger. Så frokost/lunsj ser stort sett lik ut hver dag i ukedagene, middag skal være enkelt, og med bra næring for både meg og gutta, og til kvelds blir det ofte enkelt med noe egg i ulike former etter en sen økt. Koser meg med det jeg føler for i helgene, så da er inntaket høyere enn i ukedagene. Samtidig så er aktivitetsnivået oftest høyere på helg også, så dette er helt innafor:)

Og treningsprogrammet?

Jeg trener 4 styrkeøkter i uken, det gjør jeg stort sett hele året, både on/off. Nå har jeg fokus på å få opp litt styrke igjen etter en lang sesong. Bein/rumpe tre dager, med en deling på fremside/bakside, rygg og skuldre en dag, armer på en av beindagene, og så trener jeg nå mage to ganger pr. uke. Det jeg liker minst, hehe:) Varierer mellom tung og noe lettere/høyrep.

Cardio er ikke noe jeg gjør som straff, selv om den nå ikke foregår kl.05.00 for å rekke den hver dag som på prep, men fordi jeg liker det, aller helst ute:) Jeg går og løper med Uno, staffen min, intervaller på mølla, toppturer både på ski og til fots. Ingenting er som den magiske fjellheimen som jeg har rett utenfor stuedøra:) Det er trening og rekreasjon i ett!

Din største støttespiller er hvem og hvorfor?

Jeg har noen få, veldig flinke folk jeg kan spørre, lufte frustrasjon og rådføre meg med når jeg er på prep.

Ellers så holder jeg på med min greie, og er ikke den med ett stort treningsmiljø i ryggen, men jeg er vant med å trene og pushe selv.

Av Andreas Adolfsson mars 5, 2019 17:30

Kommentarer