Camilla Kløgetvedt

Av Iform.no august 12, 2004 16:04

Navn: Camilla Kløgetvedt

Født: 09.04.1980

Bor: Abildsø/Oslo

Kjæreste: Tommi Thorvildsen

Høyde: 163.5 cm

Vekt: 64 kg off season – 58 kg konkurranse(Satser på 55 kg til neste konkurranse)

Trener: Haralds Gym/Oslo og S.A.T.S

Jobb: Helsestudio-innstruktør på S.A.T.S

Web side: www.camillaklogetvedt.com

Meritter:
3 plass i NM 2001
2 plass NM 2002 
1 plass Belgium national fitness overal

 

Trening

Trener stort sett for mye rett og slett fordi jeg elsker å trene, men treningen er dog veldig allsidig. Det blir fem dager i uken med forskjellig aktiviteter. Hvile dagene holdes hellige, og på de dagene er jeg mest mulig i ro.

 

En trenings dag kan se slik ut:

Morgen: Gå en mil(Jeg er veldig glad i å gå)

Senere på dagen: ca 45 minutter styrketrening, trener ca 6-10 repetisjoner på de ulike øvelsene.Trener også ca 30 min med stretching/friprogram i løpet av dagen.

Har jeg fortsatt energi til overs på kvelden blir det som regel en spasertur/sykkeltur

 

Dag1) Bryst – Triceps

Dag2) Rygg – bakside skuldre

Dag3) Skuldre – mage

Dag4) Biceps – bakside lår

 

Legger og forside lår får nok juling i den øvrige treningen min, de er for øvrig bra utviklet i forhold til resten av kroppen.

 

 

 

Jeg prøver å variere kondisjonstreningen mye – Danser Jazz ballett,funk, streetjazz, sykler, går turer, øver på friprogram, og svømmer av og til. Har tidligere drevet på med fotball og aerobic.

 

Kosthold:

Jeg spiser ganske likt offseason og på diett, men gjør noen justeringer når jeg skal ned i vekt mot konkurranse. Her er mine hovedregler i kosten:

  • Jeg drikker ca 7 liter vann daglig
  • Spiser 5-6 måltider pr dag
  • Spiser mye protein (ca 30 gr til hvert måltid) og ikke alt for mye karbohydrater og fett.
  • Mat jeg holder meg unna er: Meieriprodukter, brød, mettet fett, og hvitt sukker
  • Mat jeg spiser mye : Havre, sjømat, kyllingfile, magert kjøtt, grønnsaker, frukt, og riskaker

Tips til jenter som vil bli hardere i kroppen

Spis mer protein til hvert måltid, og mindre raske karbohydrater! Jenter har en tendens til å leve bare på frukt,grønt, og pasta. Uten protein blir man riktignok tynn, men musklene uteblir.

 

Offseason ligger jeg på 1800 kalorier og 1000 – 1500 kalorier på diett. Spiser mer rødt kjøtt, laks, og frukt når jeg ikke er på diett pluss at det blir mer karbohydrater. Har en spise dag i uken hvor jeg spiser alt hva jeg vil (det bruker å bli ganske mye):-) Under dietten har jeg spise dag hver andre uke. Jeg følger en lav karbohydrat diett (Low Carb) i 2 eller 3 dager, og deretter en dag med nokså mye karbohydrater.

 

 

 

Kosttilskudd:

Min daglige dose med kosttilskudd er: 1 multivitamin, 2 trankapsler, 1000mg, kalsium, krom, 2 gr c-vitamin,BCAA og glutamin. I perioder bruker jeg kreatin.

 

For spørsmål kan jeg nås på denne e-post adressen cammyk6@hotmail.com  

 

Av Iform.no august 12, 2004 16:04

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!