Christine Risjord (WEB-TV)

Av Andreas Adolfsson mars 23, 2014 18:00

Christine Risjord (WEB-TV)

Christine debuterer i Women’s Physique på Battle of Scandinavia (29 mars, Sverige) Vår videoreporter har møtt henne. Se reportasjen her.

Alder: 31 år
Høyde: 175
Vekt. On/Off: on ca 68 kg off ca 80 kg
Bosted: Kongsberg
Yrke: Butikksjef på !Solid
Klubb: Team Toppform
Sponsor: Ingen, men det hadde vært moro! Åpen for forslag 😉

Fortell oss litt om deg selv – hvem er Christine Risjord?

Jeg er ei glad og positiv jente som liker hektiske hverdager og elsker trening! Alene mamma til Emilie på 9 år. Vil påstå at jeg er ganske så sta og går 110% inn for målene mine. Ikke noe halvveis her! Har virkelig fått testet viljestyrken min nå etter 6 mnd på diett, så kan trygt si at viljestyrke, det har jeg 🙂

Hvor lenge har du trent?

Trent styrke i ca 5 år, målrettet mot konkurranse i 1 år. Men kan legge til at det har vært tungkjør og fokus på riktig mat fra dag en. Trenet 6-7 dager i uken, gjerne også juleaften, nyttårsaften og 17. mai 😉

Christine-Risjord-2014-2

Hvilke konkurranser stiller du i denne omgangen og hva er dine forventninger?

Første er Battle of Scandinavia i Svergie. Så kommer Sandefjord open og Oslo GP. Jeg er jo debutant så aner ikke hva jeg går til, men jeg vil påstå at jeg har gjort mitt beste i forkant så håper på en pallplass hvertfall. Skal uansett gjøre mitt beste på scenen, håper ikke nervene ødelegger for mye! Men det skal bli gøy å vise frem det jeg har jobbet så hardt for.

Hvorfor denne sporten?

Jeg har aldri vært noe særlig sporty av meg, kanskje fordi jeg ikke har funnet min greie. Før nå! Elsker det å kunne forandre kroppen og er veldig fasinert av jenter og muskler. Utrolig fint med en fin fysikk, men det er viktig å få med seg hele kroppen. Elsker følelsen etter en tung og god økt. Og jobber stadig mot nye perser, det gir virkelig motivasjon! De beste dagene er de dagene man er så støl at hele kroppen verker. Love it!!!

Hva fikk deg til å begynne med styrketrening?

Jeg møtte Tormod og det var han som tok meg med på trening. Jeg skulle nok imponere han litt siden jeg var forelsket… Blei fort bitt av basillen! Men jeg var utrolig klønete i begynnelsen så han skal ha kred for å ha ‘lært meg opp’, hehe..

Christine-Risjord-2014-3

Har du noen som følger deg opp mot konkurransen(e)?

Jeg startet med diett fra Bjarne Nordahl og den fungerte veldig fint. Men i og med jeg er debutant så ønsket jeg å finne et team med litt mer oppfølging og da blei det Team Toppform. God oppfølging og en coach, Kenneth Foss, med masse kunnskap! Trives veldig godt i teamet. Mange flotte utøvere og vi har en veldig fin tone og backer hverandre opp =)

Hvilket treningsopplegg har fungert best for deg så langt?

Her gjør vi det enkelt. Ikke noe spesielt opplegg. Deler opp kroppen og trener igjennom hver muskelgruppe en gang i uka. Offseson kjører jeg tungt og få reps stort sett, men nå på diett trener jeg smartere og mye lettere. Uansett så syns jeg det er viktig å trene litt utifra dagsformen. Har jeg en dag med lite energi så kjører jeg kanskje litt lettere, men stort sett blir øktene alltid bedre enn forventet. Variasjon på øvelsene er viktig, fokus på baseøvelser som mark og knebøy.

Bruker du kosttilskudd?

Proteinpulver, multivitaminer, c-vit, omega 3, glutamin, bcaa og zma.  Viktig å få innpå vitaminer og mineraler, nå på diett er jo kosten litt ensformig og kroppen jobber litt hardere. Glutamin og bcaa drikker jeg under trening for å opprettholde muskelmassen. Zma sover jeg bedre av, drømmer litt snodig innimellom 😉

Christine-Risjord-2014-4

Hvordan ser kostholdet ut offseason?

Jeg pleier å være flink med maten uansett om jeg er on eller off. Har med meg matboks overalt! Prøver å spise rein mat, det går mye i kylling, fisk, karbonadedeig, ris, brokkoli og søtpotet. Havregryn til frokost. Mager kesam. Forskjellen on og off er nok mengden. Og off koser jeg meg litt mer i helgene. Jeg er veldig glad i mat!!!

Og hvordan ser det ut under dietten?

Ligger på 1650 kcal. Veldig lite mat! Havregryn til frokost, og utover dagen er det matbokser med kylling, ris og brokkoli, litt biff/karbonadedeig. Kveldsmåltid er mager kesam med litt frukt eller torsk. Drikker mye vann og te for å fylle magen.

Christine-Risjord-2014-5

Har du noen hobby ved siden av treningen?

Blir ikke tid til så mye annet. Trener etter jobb og etter det går tiden min med til datteren min. Fritidsaktivitetene hennes og skoleoppfølging.

Din største støttespiller?

Det er kjærsten min Tormod. Han er min treningspartner og det er pga han jeg har kommet hit jeg er. Og det er et under at han holder ut med meg på diett 😉 Veldig fint å ha en kjærste med samme interesse. Vi tar gjerne daten på gymmet 🙂 Og det er veldig greit at vi er to som ønsker å spise sunt og forme kroppen.

Og jeg syns Emilie fortjener ros for å holde ut med mamma’n sin. Tror hun gleder seg fælt til jeg kan spise taco og kose meg igjen 😉


SE ALLE VIDEO-REPORTASJER IFORM.NO HAR LAGET

Av Andreas Adolfsson mars 23, 2014 18:00

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser