Christine Skarpnord (WEB-TV)

Av Geir Tverdal september 11, 2013 00:35

Christine Skarpnord (WEB-TV)

Christine ligger i hardtrening mot høstens konkurranser. Iform.no sitt filmteam har vært med bodyfitnessutøveren på en treningsøkt.

Alder: 28
Bosted: Sarpsborg
Arbeide: bartender
Høyde: 173
Vekt: 65
Off-season: 70
Konkurranse: Bodyfitness +168
Sivilstatus: Singel

Meritter :

  • 5 plass Bf +168 2012

Fortell litt om deg selv:

Aktiv og glad jente som er mamma til en herlig gutt på snart 8 år som betyr alt for meg! Trening og kosthold er en stor del av min hverdag og noe som tar mye av min tid ved sidna mammarollen!

Hva er din målsetning?

Å stadig forbedre meg, alltid noe nytt å lære innefor trening og kost, og å holde meg frisk og sunn.

428634_10151602219072349_60

Når begynte du å trene?

Jeg har spilt håndball fra 6 års alderen, og ble vel medlem på mitt første gym da jeg var 16.

Hva er det som driver deg?

Å holde sykdommen min i sjakk så jeg ikke trenger å bruke medisiner, iogmed at jeg har fibromyalgi og leddgikt, å lære mer og prestere bedre!

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Må vel nesten være beina, elsker å trene bein!

Hva synes du er din beste prestasjon?

Helt klart å være så heldig å bli mamma til en flott gutt, men treningsmessig må det bli å klare å komme seg på scena ifjor selvom jeg har sykdom etc litt i mot meg til at det skulle gå.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Har lært masse av min eks som er PT, Veronica som var min delegat i fjor, og helt klart min coach Jon og hans kone Vibeke som også er et forbilde ifh til konkurransen. De har lært meg utrolig masse og stilt opp når som helst under dietten nå i år, så jeg har vært utrolig heldig.

Christine-Skarp3nord-(WEB-T

Har du noen tips til en nybegynner?

Må vel være å trene tungt,tørre å spise og få hjelp av de som har drevet med dette lenge. Og å ha tålmodighet !

Hva er dine mål og ambisjoner?

Man står vel ikke på scena kun for seg selv,selom det er hobvegrunnen, man vil jo lykkes, så er selvsagt best mulig plassering og en drøm om Nordisk en gang i fremtiden!

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

Fordelen for meg er at jeg holder meg mye friskere av å trene hver dag, mer energi og mindre vond kropp. Man lærer mye om seg selv,hva man mestrer og hvor langt man kan presse seg selv på diett,noe jeg syns er nyttig også ellers i livet. Bakdelen er vel at det er jo en smule sært, man får veldig tunnelsyn og skyggelapper på diett,og er ikke spesielt sosial.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Starter med cardio etter sønnen min er levert på skolen 0930, går en time, og spiser etter det.Så trener jeg på formiddagen, og ofte en økt igjen på kvelden . Spiser 5 måltider pr dag, avlsutter med mest karb på kvelden og legger meg mett og fornøyd.

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Jeg trener hver muskelgruppe 2 ganger pr uke, en tung økt og en lettere økt med fler rep.Trener rygg / biceps,bein / mage ,bryst / triceps, skuldre/baksiden bein ,også begynner jeg runden på nytt igjen. Ingen hviledag fungerer best for meg!

Fortell oss litt hvordan du spiser?

Jeg spiser i hovedsak kylling,laks, karbonadedeig,ris,brokkoli og havregryn på diett, kjedelig,men det fungerer.Spriter det opp med Walden farms zero calories produkter. Utenfor konkuransediett blir det mer proteinbakst , elsker å bake sunt.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Jon som er coach på teamet mitt har satt opp dietten og justerer den jevnlig! Veldig deilig å få alt «servert» og ferdig !

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

  • Glutamin
  • animal pak
  • bcca
  • proteinpulver.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Ut å gå på tom mage, spise ren mat og mye fisk.

Beskriv deg selv med fem ord

  • Glad
  • aktiv
  • vimsete
  • sta
  • målrettet.
Av Geir Tverdal september 11, 2013 00:35

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser