Dag Vegard Straumsnes

Av Iform.no august 18, 2004 20:10

Født: 05.01.81
Høyde: 175cm.

Bosted: Lakselv

Samboer: Kathrine Mikkelsen, samt barna Maya(9 mnd.), og Kristine(9 år).

Yrke: Ambulansepersonell, samt selvstendig næringsdrivende.

Gym: Solheim trim og fysioterapi.

Men stiller for: Kaliber gym i Tr.heim.

Trent antall år: 7

Sponsor: Proteinfabrikken, og Lakselv tilhengersenter.

Vekt offseason: 85-90 kg.

Vekt konkuranse: ca.80 kg.

 

Meritter:

NM 2002 – 5.plass

B&K Oslo open 2003 – 2.plass

 

 

Trening:

Trener ikke etter et spesielt opplegg, lytter mye til kroppen, og dagsformen.

Kjører perioder med lett og tung trening. Men jeg passer alltid på å kjøre strikt.

 

Trener fra mandag til fredag. Kobler helt ut i helgene.

På kort sikt har jeg satt meg mål om å bli sterkere i chins og dips.

Skal på sikt forbedre bena, noe som har vært vanskelig, da jeg har en skade i menisken.

Kosthold:

Offseason:

Da er jeg som en søppeldunk, spiser alt. Passer bare på å få i meg nok proteiner. Tenker svært lite på kalorier. Har et veldig avslappet forhold til mat. Er så heldig å ha en samboer som er flink til å lage mat, så da skal man ikke klage. 🙂

Har heldigvis veldig høy forbrenning, så jeg legger ikke på meg så mye. *puh*

 

Foran konkuranse:

Spiste nå foran B&K Oslo open ganske variert. Gikk mye i Proteinpulver fra Proteinfabrikken, reinkjøtt, torsk, kylling, en og annen biff, samt litt tunfisk.

Karbohydratene kom fra havregryn, ris, pasta, poteter, og broccoli.

Fettet fikk jeg fra Super omega, og CLA fra Proteinfabrikken.

Var blitt VELDIG lei tunfisk etter dietten foran NM 2002,

så denne gangen ble det «alt» annet før tunfisk.:-)

 

 

Beste tips til nybegynnere:

Skaff dere mest mulig kunnskap om trening, og kosthold. Internet er et ypperlig verktøy til dette.

Vær smart og spør de som har lang treningsbakgrunn om hjelp og tips, istedet for og prøve å finne opp kruttet på nytt. Da slippere dere å gjøre de samme feilene.

Få hjelp til å sette opp et treningsprogram med mye basisøvelser.

Husk at det viktigste er ikke å trene tyngst mulig, men smartest mulig!

Lære seg basisøvelsene. Kjøre disse strikt, og konsentrert. Da vil det komme fremgang.

 

Motto:

Vekt trening er en tålmodighetsprøve, og tålmodighet er en dyd.

 

Til slutt vil jeg takke for støtten jeg har fått fra Proteinfabrikken, Kaliber gym, og ikke minst samboeren min Kathrine som tross alt har måttet leve meg med i disse ukene. Det er nok hun som har stått for den største prestasjonen av oss.

Av Iform.no august 18, 2004 20:10

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser