Du er bare 21 dager unna!

Av Iform.no januar 2, 2016 10:00

Du er bare 21 dager unna!

Hold ut i 21 dager!!

Disiplin er nøkkelen til å ta styring over kroppen. Kroppen er heldigvis alltid vår venn, og sier klart i fra når den har fått nok.  Det gjør den ved at du får vondt, blir kvalm osv. Mange sliter med disiplin.

Disiplin er en innstilling du skaper i hodet. Ved å endre måten du tenker på kan du lett få bedre disiplin. Når du først har fått en god del disiplin, er det mye nærmere til en hel del med disiplin. Ved å stadig øke disiplinen, vil du beherske kroppen og sinnet bedre og bedre. Men husk å lytte til kroppen. Den gir beskjed når du kjører den for hardt. Her er noen tips til deg som sliter med disiplin.

Et skritt gjør det lettere å ta neste!

Ofte ser jeg utover stua og tenker: Dette gidder jeg bare ikke å rydde. Men så vet jeg at hvis jeg bare begynner å samle sammen alle avisene, så er jeg i gang. Da fortsetter jeg også. Slik er det også med treningen. Når klokken ringer 05:55, og du skal kjøre kardio, kan du ofte være trøtt og tenke «Å nei»! Men så er det faktisk slik at hvis du bare klarer å få på deg joggeskoa, så er du i gang, og da fortsetter du gjerne. Begynn i det små.
Selv begynte jeg å jogge i 20 minutter tre ganger i uken. Det har i dag sakte men sikkert blitt til to timer om dagen. Husk at hvis du skal et sted, må du gå veien. Det hjelper ikke å hoppe fra første til siste gir. Da er du dømt til å tape. Ta ett skritt om gangen, så følger kroppen med deg.

Hold ut i 21 dager!

Hvis du klarer å holde planen i 21 dager, så har det blitt en vane. Det sier Buddhistene. Det står i flere buddhistiske skrifter at det tar 21 dager å vende av seg noe, og 21 dager å tilvenne seg noe.Etter 21 dager blir det faktisk vanskelig å snu om den nye vanen.

21-dgr-2014-1

Belønning er viktig!

Belønningen får du uansett, på grunn av resultatene du oppnår. Men det er lurt å belønne seg med noe som er sunt etter du har gjort det du skal. Du trenger ikke belønne deg med mat, men for eksempel bare ved å tenke på hvor mye bedre samvittighet og glede du vil ha etterpå. Nå kan du virkelig kose deg med videoen, serien, en kopp grønn te på cafe osv.

Tenk at du ikke MÅ!

Begynn aldri på det du skal ved å presse deg selv for hardt i tankegangen.

Hvis du er lite motivert, er det best å tenke at du skal gjøre det du kan få til. Tenk at litt er bedre enn ingenting, Vanligvis overgår jeg alle mine forventninger, de dagene jeg føler meg umotivert. Som sagt; kommer du i gang, så er du i gang.

Snakk til deg selv før du legger deg! Det er lurt å snakke til seg selv før du legger deg. Hver natt kan du for eksempel gjenta for deg selv. «Jeg elsker å jogge. Det er friskt og deilig. Jeg blir i bedre humør. Jeg er sprek». Det hjelper utrolig nok mer enn du aner. En person som tenker dårlig om seg selv, får dårlig selvfølelse. Dette er svært logisk.

Følg med på at du forbedrer deg!

Skriv ned resultatene dine. Når hjernen din ser at det funker, vil den strekke seg enda lengre. Resultater er den beste motivasjonen som finnes.

Skryt av deg selv!

Ikke glem å skryte av deg selv. Vær stolt over resultatene dine, og fortell om dem til andre. Når du forteller andre om dine prestasjoner og de også ser forandringen, vil det virke meget sterkt på motivasjonen. Kanskje mye sterkere enn bare å se resultatene selv. Når andre ser hva du har klart, får du en bekreftelse og en god tro på at du kan og du kan også BEDRE!

Identifisere deg med det du ønsker!

Identifiser deg med den personen du ønsker å være. Skriv gjerne en liste over den personen du ønsker å være, og strekk deg mot denne personen. Det er kun spørsmål om vilje og tro. Røykere identifiserer seg ofte med røyken. De tror at de bare «er» en røyker, og det ikke går an å gjøre noe med. Det handler om å BESTEMME seg for å være slik man ønsker, og ikke gi seg inntil man faktisk er slik. Det tar 21 dager!!!

21-dgr-2014-3

Du trenger ikke ha dårlige vaner!

Dårlige vaner dyrker man selv. Hvis du stadig vekk venner deg til å gjøre en ting, så blir det vanskeligere og vanskeligere å slutte. Husk; det handler om et skritt av gangen. Jo flere ganger du lar være å gjøre en dårlig vane desto lenger vekk driver du vekk fra vanen.

Vær ikke i tvil om at det du ønsker er oppnåelig.

Mange har gjort det før deg, og du klarer det du også. Øvelse gjør mester, og det gjelder ALT. Ting tar tid, men tiden kommer. Når du utvikler deg, blir alt lettere og lettere og du kan tillate deg å gjøre det enda vanskeligere og vanskeligere. Da vokser du, og du lærer å stole på deg selv og tro på deg selv, nettopp fordi resultatene kommer.

Du er 21 dager unna!!!

Av Iform.no januar 2, 2016 10:00

Kommentarer

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!