Skrevet av Emne: Kviser av trening  (Lest 23740 ganger)

H34

• Gjest
Sv: Kviser av trening
« Svar #30 på: Juni 22, 2007, 04:48:28 pm »

Tror du skal sette deg ned å søke på HVA det egentlig er som er i disse.

Billig søppel som spenoøl inneholder etsende giftstoffer som ikke bare ødelegger huden, men også slimhinnene i mellom hudlagene ..
Er akkurat samme driten som Babyolje, som opprinnelig er laget for å smøre båtmotorer...

Ikke for å krangle, men jeg lurer litt på hva du mener med slimhinnene i mellom hudlagene? Såvidt jeg kan erindre fra antomien består huden av epidermis og dermis. Under dette ligger subcutis, som i all hovedak består av fettvev og løst fibret bindevev.Kan ikke huske å ha lest noe om slimhinnelag mellom noen av disse lagene?
Definisjonen på slimhinner er vel  noe sånt som "tynn hinne med slimproduserende celler" derav navnet "mukosa" ( mukus=slim).Slike hinner finnes bla i munnhulen, kjønnsorganene og tarmen innside. Men i vanlig hud?Skeptisk.... :wink:

Men enige med deg at hverken Spenol eller babyolje ikke er så veldig bra for huden, da....

Nann-Rosita

• Styrkeløfter
  • Jeg er meg, og kan ikke være noen andre ;)
    • Vis profil
« Svar #31 på: Juni 22, 2007, 04:50:32 pm »
hudlagene er eneste store slimhinner, og disse fores  av maten vi får i kroppen på lik linje med alt annet.

Mellom hudlagene ligger ørsmå slimhinner som gir næring til huden ..

Ragnarokk KFK  :D
http://www.ragnarokk-kfk.no/

When Other little girls wanted to be  balletdancers - I kind of wanted to be a vampire

H34

• Gjest
« Svar #32 på: Juni 22, 2007, 05:00:04 pm »
Epidermis ernæres gjennom diffusjon fra blodårene i dermis. Dermis har egen blodtilførsel.Fra dermis til subcutis er det en gradvis overgang og såvidt jeg husker er det delt blodforsyning m fra subcutis og ut i dermis.

Nann-Rosita

• Styrkeløfter
  • Jeg er meg, og kan ikke være noen andre ;)
    • Vis profil
« Svar #33 på: Juni 22, 2007, 05:04:16 pm »
Epidermis ernæres gjennom diffusjon fra blodårene i dermis. Dermis har egen blodtilførsel.Fra dermis til subcutis er det en gradvis overgang og såvidt jeg husker er det delt blodforsyning m fra subcutis og ut i dermis.

Du får finne det ut selv da.
Jeg bare skriver hva jeg har fått beskjed om av hudlegen og mine fire hudpleievenninner..
Ragnarokk KFK  :D
http://www.ragnarokk-kfk.no/

When Other little girls wanted to be  balletdancers - I kind of wanted to be a vampire

H34

• Gjest
« Svar #34 på: Juni 22, 2007, 05:23:39 pm »
Jeg registrere bare at vi har forskjellig oppfatning om hva slimhinner er... verre er det ikke... :wink:

Kristian16

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 på: Juni 22, 2007, 05:45:12 pm »
Når du trener så vekkes imunsystemet og det trengs tid + næringstoffer for å bygge det opp igjen. Så når du svetter så kommer en del av avfallstoffene som har vært inni i kroppen ut og blir frigitt, og da kommer det nok en del bakteriflora med. Siden du har trent og brukt opp stoffene som kroppen trenger så er kroppen svekket. Så når bakteriene er ute og du er "svak" så blir det lettere å få kviser.

Så det er i grunn ikke egentlig så veldig mye å gjøre. Du er spesiellt utsatt i perioder når du trener ekstra hardt, når påkjenningene på kroppen er mer enn det vanlige. Hvis du trener i et roligere, og med en mindre treningsmengde, så vil ikke din kropp bli så mye svekket. Da vil du nok heller ikke ha så mye kviser.

Kviser er en betennelse i huden som du får av bakterier og sånt. Det er som er betennelsdempendende er blant annet sola. Så du kan ta og sole deg litt mer. Det vil tørke ut kvisene, og når du soler deg så er det viktig at du drikker mye.

Det er også kjent at vitamin B er veldig gunstig for hud/hår/negler. Så hvis du tar mer av det, så kan det ha en veldig god effekt. Du kan ta ølgjær f.eks som er inneholder en god del vitamin B. Eller ta og kjøpe vitamin B tilskudd.
Hmm..

saftisme

• Moderatorteamet
  • no pain no gain!
    • Vis profil
« Svar #36 på: Juni 22, 2007, 06:08:07 pm »
Tenkte jeg bare skulle dele min erfaring :) jeg trente i 3 måneder, jeg hadde masse kviser på ryggen og ansikt. jeg hadde pause på 2 uker.. da hadde jeg nesten ikke noe kviser! starta å trene igjen nå, og da ser jeg at det starter å komme litt mer! kan bare ha vært tilfeldig men hvem vet :)
- 27 år - 180cm -- 113kg
Konkurrerende utøver i styrkeløft
Godkjente stevneperser:
KB287,5kg   BP180kg   ML270kg

http://www.iform.no/forum/index.php/topic,51323.msg842417.html#msg842417 bildeprofil\dagbok :)

Twix

• Friskus
  • **
    • Vis profil
« Svar #37 på: Juni 22, 2007, 08:58:15 pm »
Ser at jeg kanskje har vært litt hard mot Nann-Rosita. Savnet bare en litt heftig diskusjon, og landet tilfeldig på iform.no :) Står for det jeg har sagt, men er også åpen for at svært mange her inne skriver det motsatte av det jeg trodde. Nann Rosita, du virker i hvertfall opplyst :) Håper ikke du tok deg nær av innleggene mine. Var litt halv-humoristiske.

Men jeg mener seriøst på tro og ære, at huden min blir bedre av trening. Det gjør jeg!! :)

Freeze

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #38 på: Juni 22, 2007, 09:02:59 pm »
Gå på apoteket og be om Garnier Deep Pore Wash :P
Den hjelper, seriøst. Har ingen kviser, og for noen måneder siden var trynet mitt stappa. Er i tillegg utrolig deilig å ha den kremen i ansiktet.
Brukes i dusjen :)

flickindelicious

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 på: Juni 22, 2007, 09:26:03 pm »
Hmm, nyttig tråd

gooner86

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #40 på: Juli 21, 2016, 01:54:33 pm »
Krem mot kviser - http://shytobuy.no Eneste som har fungert for meg så effektiv.
« Siste redigering: April 23, 2018, 06:50:09 am av gooner86 »