Skrevet av Emne: Testosteron  (Lest 9891 ganger)

justme1

• Sporty
    • Vis profil
Testosteron
« på: Oktober 09, 2008, 08:30:43 am »
Dette er vell viktig for å få større muskler?

Men når man har sex eller onanerer så mister man vell en del testo? Med andre ord så er det best å ikke ha sex eller onanere?

Lommelykt

• Sporty
  • Tren Smart
    • Vis profil
    • Runningman Blogg
Sv: Testosteron
« Svar #1 på: Oktober 09, 2008, 08:32:56 am »
nei man mister ikke testo av det. Men du kan bli litt slapp hvis du skal trene rett etterpå.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Lommelykt

• Sporty
  • Tren Smart
    • Vis profil
    • Runningman Blogg
« Svar #2 på: Oktober 09, 2008, 08:36:48 am »
Ja testo er viktig for å bygge muskler, men ikke sååå utrolig viktig. Mange muskuløse damer, selv om de har minimalt med testo (hvis de ikke tar noe tilskudd da)

Ved sex øker testoverdiene, men jeg tror det er så lite at det ikke har mye å si uansett. Testoverdiene blir nøye styrt av kroppen selv, og vi kan ikke gjøre så mye for å øke de. Søvn, mat, og tilstrekkelig med mosjon er en forutsetning for normale verdier, men det er ikke så mye man kan gjøre utover det.

Triflex

• Avhengig
    • Vis profil
« Svar #3 på: Oktober 09, 2008, 09:07:13 am »
Ja testo er viktig for å bygge muskler, men ikke sååå utrolig viktig. Mange muskuløse damer, selv om de har minimalt med testo (hvis de ikke tar noe tilskudd da)

Ved sex øker testoverdiene, men jeg tror det er så lite at det ikke har mye å si uansett. Testoverdiene blir nøye styrt av kroppen selv, og vi kan ikke gjøre så mye for å øke de. Søvn, mat, og tilstrekkelig med mosjon er en forutsetning for normale verdier, men det er ikke så mye man kan gjøre utover det.
Man kan booste eget testosteron nivå noe. Tunge øvelser som mark og bøy er de beste i tillegg til å spise riktig mat. Det er artikler om dette på forumet.
Testosteronproduksjonen er på topp når man er rundt 25 år, deretter synker den gradvis. Aktivitet og trening opprettholder og forsterker produksjonen. En 50 år gammen person som trener hardt kan ha større produksjon enn en 25 år gammel slappfisk.
Ã…rsaken til at man blir slapp etter sex, det gjelder særlig menn, er utskillelse av et søvnhormon. Det er altså ikke vår skyld at vi sovner etterpå damer :lol2:
Høyde 183 cm
Vekt: 97 kg

Treningslogg
http://www.iform.no/forum/index.php/topic,40107.0.html

Berserker

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: Oktober 09, 2008, 09:26:03 am »

Her går det litt over stokk og stein. Testosteron har en god del og si. Damer sliter med å bygge muskler på det grunnlaget av at de har mindre testosteron. Damer har i gjennomsnitt 20 ganger mindre testosteron enn gutter og det er ca 20 ganger vanskeligere for dem å bygge muskler. (ser du et mønster?)

Les siste innlegg om damer og trening.

edit:
Legger også til at tunge baseløft hjelper godt på(som triflex sier).
« Siste redigering: Oktober 09, 2008, 09:28:50 am av Berserker »

justme1

• Sporty
    • Vis profil
« Svar #5 på: Oktober 09, 2008, 10:38:16 am »
Ser nå at testo er viktig for å få større muskler, men som jeg skrev i åpningsinnlegget mister man ikke testå når man har sex eller onanerer? Så da blir det vell best å ikke gjøre noen av delene? :lol2:

beefcake

• Moderatorteamet
    • Vis profil
« Svar #6 på: Oktober 09, 2008, 10:49:45 am »
Ser nå at testo er viktig for å få større muskler, men som jeg skrev i åpningsinnlegget mister man ikke testå når man har sex eller onanerer? Så da blir det vell best å ikke gjøre noen av delene? :lol2:

Selv om nivået av fri testosteron kan være lavere rett etter sex så betyr det ikke at du "mister" eller produserer mindre testo, men heller at mer blir bundet opp i vev med androgene reseptorer der og da. Testosteronproduksjonen din står imidlertid i proporsjon til ditt behov (og din sosiale status). Trener du hardt, sover godt, spiser bra og jobber deg oppover både sosialt og treningsmessig så gir du kroppen alle forutsetninger for å bygge muskler.

Damer har i gjennomsnitt 20 ganger mindre testosteron enn gutter

Jepp, men det spriker veldig. Jenter med høye nivåer kan ha like mye eller mer enn menn som har lave nivåer.
« Siste redigering: Oktober 09, 2008, 06:16:22 pm av beefcake »

Lommelykt

• Sporty
  • Tren Smart
    • Vis profil
    • Runningman Blogg
« Svar #7 på: Oktober 10, 2008, 02:28:14 am »
Sitat
Her går det litt over stokk og stein. Testosteron har en god del og si. Damer sliter med å bygge muskler på det grunnlaget av at de har mindre testosteron. Damer har i gjennomsnitt 20 ganger mindre testosteron enn gutter og det er ca 20 ganger vanskeligere for dem å bygge muskler. (ser du et mønster?)

Ja testosteron har endel å si, men man trenger ikke mye testosteron for å bygge muskler. Det er også andre mekanismer som stimulerer til økt muskelfibervekst. Ikke bare testo.

Jeg tviler på at damer har 20 ganger vanskeligere for å bygge muskler enn gutta! hvor har du det fra? Såvidt jeg vet så kan jenter og gutter få nesten samme økning i % muskelmasse ved styrketrening.

Sitat

Vel, av egenerfaring? :) Testoverdiene øker mer ved baseøvelser enn ved trening av mindre muskelgrupper. Men du må huske på at denne økningen av testo er forbigående og etter ca 1 time er verdiene på normalen igjen uansett om du trente baseøvelser eller isolasjonsøvelser.
« Siste redigering: Oktober 10, 2008, 02:32:36 am av Lommelykt »

Berserker

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: Oktober 10, 2008, 04:54:27 am »
Sitat

Ja testosteron har endel å si, men man trenger ikke mye testosteron for å bygge muskler. Det er også andre mekanismer som stimulerer til økt muskelfibervekst. Ikke bare testo.

Jeg tviler på at damer har 20 ganger vanskeligere for å bygge muskler enn gutta! hvor har du det fra? Såvidt jeg vet så kan jenter og gutter få nesten samme økning i % muskelmasse ved styrketrening.

Sitat

Vel, av egenerfaring? :) Testoverdiene øker mer ved baseøvelser enn ved trening av mindre muskelgrupper. Men du må huske på at denne økningen av testo er forbigående og etter ca 1 time er verdiene på normalen igjen uansett om du trente baseøvelser eller isolasjonsøvelser.
Testosteron har mye å  si, men genetikk er fremdeles hva som er viktigst.
Vi snakker generelt her, alt dette varierer veldig, men det sies at det er 20 ganger  vanskeligere for damer å bygge muskler. Selvfølgelig har du damer som er genetisk annlagt til å kunne bygge like bra som menn, men dette er ikke vanlig.
Ikke tro at alle damer på gymmen passer på å trene sånn at de ikke kan bygge muskler(og de trener jo like godt som oss gutta, unntak for begge kjønn)

Viss det hadde vært sant så ville damen min vært rimelig stor nå.
Men igjen, det er genetisk, noen damer kan bygge godt.

Tok faktisk fakta fra iform sin artikkel http://www.iform.no/pub/art.php?id=557
Lest dette flere andre steder også.(er kritisk til hva eg leser på nettet.)

stoeek

• Vis profil
« Svar #9 på: November 22, 2017, 08:40:49 am »
Testosterontabletter - http://shytobuy.no
« Siste redigering: Januar 04, 2018, 06:10:04 am av stoeek »