Hanne Bache-Mathiesen

Av Iform.no mai 23, 2007 07:30

Hanne Bache-Mathiesen

Hanne humrer litt over debuten hun fikk for 6 år siden. Hun kan se tilbake på 6 første plasser. Neste mål er NM i høst.

Hanne humrer litt over debuten hun fikk for 6 år siden. Under ilddåpen i Sandefjord, så tok hun en fjerdeplass etter å ha snublet i hinderløypa. To uker senere revansjerte hun seg med å vinne sin første NM-tittel. Etter det har det blitt mange gode meritter.

Hanne Bache-MathiesenAlder: 35 år
Bosted: Fredrikstad
Arbeide: Autotuning AS
Høyde: 155 cm
Vekt: On: ca. 45kg , Off ca 52 kg
Konkurrerer for: Harald?s Gym
Sponsor: Ingen, men det er bare å ta kontakt hvis du vil sponse meg 😉
Sivilstatus: Samboer med Christoffer og sønnen min Fabian

Meritter:
2001

4.plass Sandefjord Open ? Fitness Fysikk
1. plass NM ? Athletic Fitness

2002
1.plass Sandefjord Open ? Fitness Fysikk
1.plass Sørlandsmesterskapet ? Athletic Fitness
1.plass NM ? Athletic Fitness

2004
1.Plass B&K Sandefjord Grand Prix ? Fitness Fysikk
1.plass NM ? Athletic Fitness

2007
4.plass
Sandefjord Open ? Bodyfitness
4.plass Oslo Grand Prix ? Bodyfitness
2.plass Loaded Cup Danmark ? Bodyfitness ? 163cm
2.plass Loaded Cup Danmark Bodyfitness Overall

Hanne Bache-MathiesenMobiltelefon: Nokia?
Musikk: Stort sett alt som er bra. Elsker glade sommerlåter
Favorittfilm: Charlie og sjokoladefabrikken
Favorittdrikk: Cola light og vann
Favorittmat: Kinamat

Surfer du mye på nettet?
Egentlig ikke. Har blitt endel før og etter konkurransene. Da blir det mest treningssider som  iform.no, body.se, treningsforum osv.

Hva syns du om iform.no?
Jeg syns det er en veldig interessant og lærerik side. Jeg syns det er spennende å lese om alle profilene og artiklene. Jeg har også blitt flinkere til å bruke forumet aktivt.

Jeg syns det er en knall side med masse motivasjon og informasjon om trening og kosthold ..og mye annet mellom himmel og jord.

Hva er din målsetning for 2007?
؅ stå hvit brud i November å si ja til min elskede?

Hanne Bache-Mathiesen

Når begynte du å trene?
Jeg begynte å trene med vekter i 1996. Trening rettet mot konkurranse begynte jeg med i 1999, og min første konkurranse var i 2001.

Hanne Bache-MathiesenHva er det som driver deg?
؅ hele tiden forbedre potensialet mitt.  Nå er det selvfølgelig høstens konkurranser som er den store motivasjonsfaktoren.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Det må være ryggen..

Hva syns du er din beste prestasjon?
Det må være debuten min i 2001. Jeg fikk 4.plass i Sandefjord fordi jeg snublet i dekkene i hinderløypa. NM 2 uker etter på fikk jeg 1.plass :o)

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?
Først vil jeg nevne familien min som støttet meg hele veien. Samboeren min Christoffer har vært helt fantastisk. Han og sønnen min Fabian har klart seg stort sett på egenhånd og latt meg få slite med mitt. Mamma og Pappa har også vært uunværlige. Robert Olsen er grunnen til at jeg begynte å konkurrere i Fitness. Han har alltid hjulpet meg med trening og kosthold i forhold til konkurranse og hverdag. Den siste konkurransen jeg var med på var Robert og Hanne (kona til Robert) en stor hjelp og støtte for meg. Og sist, men ikke minst, Toril på Sefa? Hun har alltid sydd bikinier til meg og hjulpet meg mye med posering. Hun lager noen fantastiske drakter og tiden hos henne er helt nødvendig for meg før en konkurranse. Tusen takk Toril.

Hanne Bache-MathiesenHanne Bache-Mathiesen

Har du noen tips til en nybegynner?
Finn en person du stoler på og som har kunnskap nok til å hjelpe deg med både kost og trening. Ikke la noen lure deg til å ta raske løsninger i forhold til ulovlig kosttilskudd. Med riktig kosthold og riktig trening trenger du bare nok tid?

Hva er dine mål og ambisjoner?
Første mål er NM 2007.
Hvis jeg klarer å komme meg i min livs form håper jeg å være god nok til å være med i en internasjonal konkurranse. Men det er vel opp til NKF?

Hanne Bache-MathiesenHva er fordelene og bakdelene med denne sporten syns du?
Fordelene er at man lærer seg hvor deilig det er å komme i form og leve med et sunt kosthold. Man lærer seg å motstå fristelser og gleder seg over små ting som å nyte hvert måltid og hvor deilig vann egentlig er etter en konkurranse. Belønningen er jo selvfølgelig å stå på scenen og føle at man har gjort det man kunne for å komme dit.  Bakdelen er at forberedelsene tar så mye tid. All maten som må lages og alle turene som må til morgen og kveld. I tillegg er man veldig asosial mens det hele står på som fullt.  Men heldigvis, fordelene er mye større enn bakdelene.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
Jeg tar utgangspunkt i tiden før en konkurranse: Da står jeg opp ca kl 0500 og går en halvtimes rask gange. Deretter lager jeg frokost til familien og nyter den foran ?God morgen Norge?. Jeg jobber fra kl 0830 til 1630. I løpet av denne tiden har jeg spist tre måltider. Så er det hjem  og hilse på familien før jeg drar av gårde på trening. Etter treningen går jeg en halvtime på tredemølla. Når jeg kommer hjem spiser jeg det siste måltidet for dagen før jeg forbereder alle måltidene for neste dag. Mellom all denne ?flyingen? har jeg litt tid sammen med familien min også :o) Før jeg legger meg går jeg en times rask gange før jeg legger meg. Alle dager er preget av rutine. Det er nesten det viktigste for meg for å klare å  utføre en diett.
Når jeg er ferdig med konkurranser ser dagene noe annerledes ut med mer mat og mye mer kos. Treningen er den samme året rundt.

Hanne Bache-MathiesenHanne Bache-Mathiesen


Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!
Mandag
trener jeg mage, ben og legger
Tirsdag trener jeg rygg og skuldre
Torsdag trener jeg mage, biceps og triceps
Fredag trener jeg bryst

Jeg prøver å variere med øvelser og reps.

Utenom konkurranser trener jeg Kickboxing hos TX Kampsportsenter i Fredrikstad. Det gir meg mye både i form styrke og utholdenhet.

Fortell oss litt hvordan en Fitnessutøver spiser
Hanne Bache-MathiesenJeg er veldig glad i mat og det er viktig for meg å gjøre hvert måltid så godt som mulig. Jeg veier opp det jeg trenger å spise av proteiner, karbohydrater og fett. Da ser dagen min ca slik ut:
Jeg spiser frokost rett etter morgenpromenaden  og deretter spiser hver 3. time.

Frokost: Havregrynsgrøt med kanel og søtningsmiddel + 2 kokte egg
Lunsj 1: Ris, Kylling, Ristede mandler og fersk salat.
Lunsj 2: Det samme som Lunsj 1
Middag: Kokte poteter, Stekt laks, ristede mandler og agurksalat
Kveldsmat: Kokt laks og tomatsalat
Før Sengetid: Proteindrink

Jeg spiser det samme på søndag og onsdag, mandag og torsdag og tirsdag og fredag. Jeg varierer hver dag på inntaket av karbohydrater.

Lørdag er det ?spisedag? og da spiser jeg sunt, men øker karbohydratinntakt betraktelig.

Dette er en typisk Pulsdiett, og den har jeg brukt til alle mine dietter.

Hanne Bache-MathiesenOff season spiser jeg stort sett som en vanlig familie. Jeg legger selvfølgelig vekt på et sunt kosthold året rundt. Jeg bruker Pulsdietten her som grunnlag for hele tiden å se at jeg får i meg nok proteiner, fett og karbohydrater.

Jeg har mange gode forslag på sunne melom måltider og middager som inneholder mye proteiner og lite fett. Det er bare å sende meg en mail hvis du lurer på noe til hanne@autotuning.no

Sunn mat er også god mat :o)

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Whey protein / Egg protein fra Optimum Nutrition
Multirvitaminer og mineraler
Aminosyrer

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?
Spis for all del nok sundt fett.
Grønn te føler jeg har en postitiv innvirkning på forbrenning og selvfølgelig den raske gåturen før frokost. Den er obligatorisk.

Beskriv deg selv med fem ord
Liten, sta, glad, impulsiv og målbevist

Av Iform.no mai 23, 2007 07:30

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!