Hanne-Mari Nygård Iversen

Av Iform.no januar 10, 2010 06:00

Hanne-Mari Nygård Iversen

Hanne-Mari debuterte i 2009. iform.no har tatt en prat med denne flotte damen.

Hanne-Mari debuterte i år (09), nå satses det på NM til høsten(09). Her får vi vite litt mer om denne spennde debutanten.

Hanne-Mari Nygård Iversen BodyfitnessBosted: Tønsberg
Arbeide: Grafiker
Høyde: 162,5
Vekt on-season: 55
Off-season: ikke mere en 65
Klubb: Haraldsgym

Meritter :
– Sandefjord Open 2009 
  4 plass


– Oslo Grand Prix 2009 
  5 plass

Fortell litt om deg selv:
Er på godt og vondt veldig sta og målbevisst. Liker absolutt å ha mål, har vel egentlig alltid hatt et eller annet mål de siste 10 åra hvertfall.

Når jeg ikke trener på gymmet liker jeg å slenge meg på sykkelen, gjerne litt terreng. Syns det er fantastisk når tiden strekker til og  jeg får være sammen med familie og gode venner.

Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på?
Jepp, er på nettet hver dag. Er innom Iform, et par, tre blogger, VG, Dagbladet og facebook selvfølgelig:)

Hanne-Mari Nygård Iversen Bodyfitness

Hva synes du om iform.no?
Det står alltid noen interessant og bra her. Her holder man seg oppdatert med tanke på nye fjes og alt om trening  og kosthold.

Hva er din målsetning?
Min målsetning nå er NM i oktober 09.

Hanne-Mari Nygård Iversen Bodyfitness

Når begynte du å trene?
Har alltid likt å holde meg i form, begynte vel i 10-års alderen tenker jeg,  det har gått i fotball, aerobic/høypuls trening, sykling og løpeturer. Begynte seriøs med styrketrening høsten 08.

Hva er det som driver deg?
Hanne-Mari Nygård Iversen BodyfitnessDet må være viljen og synlige resultater.  Positive tilbakemeldinger varmer veldig:) Alltid likt å ha noe å strekke meg etter. Og det at jeg vet jeg kan bli så mye bedre.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Da må jeg si mage og ben.

Hva synes du er din beste prestasjon?
Det må jo være fremgangen jeg har hatt fra jeg startet seriøst med styrketrening august 08 til sandefjord open 09. Brukte 8 mnd på debuten min, og det er jeg VELDIG fornøyd med.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?
Setter utrolig stor pris på Harald som jeg føler har stor tro på meg, Monica Høyer har hjulpet meg med posering og ikke minst søsteren min Lene og mamma som holder ut med meg, he he.

Har du noen tips til en nybegynner?
Finn et treningssenter hvor du blir fulgt opp! Det betyr veldig mye for å komme i gang. Viktig å finne en person å forholde seg til, forvirrende med masse råd fra alle kanter. Sett deg mål, både kortsiktige og langsiktige. Ha et balansert og godt kosthold. Få nok hvile. Vær tolmodig. Og husk poseringstrening, veldig VIKTIG!!!!

Hanne-Mari Nygård Iversen

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?
Sånn som jeg ser det er det stort sett bare fordeler. Fordelene er at man lærer å spise sunt og å kjenne på hvor godt det er å være i knallform. Og at man blir godt kjent med kroppen og psyken sin. Masse overskudd får man også. Og ikke minst å få stå på en scene å få vise hva man er god for, til slutt. Bakdelen (ulempen) er vel kanskje at man føler man må forsvare seg, retteferdiggjøre denne idretten. Og for den som ikke er så glad i å lage mat så tar dette litt tid, he he.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
På diett står jeg opp halv fem, morgenkardio 1 time, jobb kl 7-15, trening 16-18, 20/21 natta:-)

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Udos choise, proteiner, kreatin i perioder,  multivitaminer og mineraler.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?
Morgenkardio er gull verdt:)

Hanne-Mari Nygård Iversen Bodyfitness

FOTO: Jon A. Klasbu og Remi Jacobsen

Av Iform.no januar 10, 2010 06:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser