Håvard Landsem

Av Iform.no august 22, 2004 11:50

Bosted: Oslo (partner gym, 4 etasje)

Fødested: Namsos

Født: 24.07.74

Sivilstand: Ungkar og spillemann

Yrke: Salgskonsulent, teamleder i masterfoods

Treningssenter: Partner gym

Klubb: Partner

Sponsor: Hälsokostbolaget og Dalblads Nutrition

 

Høyde:1.87m

Vekt off-season:95kg

Vekt konkurranse:89kg

 

Meritter:

1998 2 Pl. Sandefjord open

1999 3 Pl. NM

2000 1 Pl. Stavanger open

2000 2 Pl. Oslo grand prix

2000 1 Oslo open

2001 1 Pl. NM

2002 3 Pl. NM

 

NM friidrett st.lengde.2 plass(3.29m)

NM innendørs`roing 500m.2pl(1.19.4)

 

Treningsbakgrunn:

Friidrett frem til jeg fylte 19 år og har 2.00m som pers i høydehopp. Ellers har jeg drevet med fotball, turn og håndball før jeg begynte med fitness som jeg har tenkt å holde på med en god stund til.

 

Planer med trening:

Trener med vekter minimum 4 ganger pr uke, løper også en del intervaller med tanke på hinderbanen. På dietten som jeg begynner med ca 6 uker før konkurranse blir det også en del gåturer i skog og mark.

 

Din beste idrettsprestasjon?

Det må helt klart være da jeg ble norgesmester i fitness 2001, men er også veldig stolt over 2.pl i roing, da kom jeg 4 tiendeler bak Olav Tufte.

 

Ditt beste treningstips:

Jeg vil anbefale kvalitativ trenig, som da innebærer korrekt utførelse, ikke rykk og napp. Finn øvelser som egner seg for deg, kjør tung trening i en periode for så å trene lett et par uker. Før treningsbok hele tiden da har du kontrollen på fremgang og forbedringer.

 

Din beste muskelgruppe:

Er stort sett fornøyd med det meste, men skal jeg trekke ut noe så må det bli armer, rygg og bryst.

 

Hvordan trener du?

Jeg kjører tungt i en periode(ca 6-8 rep i 4-5 uker, trener deretter litt lettere med ca 12 repetisjoner, (2uker)?.er veldig bevisst på selve utførelsen. Har et baseprogram der jeg har noen favoritt øvelser for hver muskelgruppe.

 

Ditt beste råd til nybegynnere:

Finn øvelser som passer deg og som du føler deg vel med, tren med høy grad av konsentrasjon?(hver eneste repetisjon)?

Skaff deg kunnskap om kosthold, skaff deg Dalblads proteiner og kosttilskudd.

 

Kosthold?

Spiser jevnt og trutt hele tiden, passer på å få i meg proteiner i form av kylling, fisk samt Dalblads og Hälsokostbolagets utvalg av kosttilskudd.

 

Kosttilskudd:

Vitaminer, fettsyrer, Dalblads glutamin og Dalblads proteintilskudd fra Hälsokostbolaget i svinesund/strømstad.

 

Tanker om fremtiden:

Så lenge fitness fører med seg masse utfordringer og helsa er bra, kommer jeg til å holde på en god stund til, men har også som mål å drive med friidrett og roing.

 

Av Iform.no august 22, 2004 11:50

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser