Heidi Hille Arnesen

Av Iform.no april 25, 2008 08:00

Heidi Hille Arnesen

Heidi er en tøffing, med styrke som en del av grunnlaget for livskvalitet.

Heidi er en tøffing, med styrke som en del av grunnlaget for livskvalitet. Dette er ei dame mange jenter burde se opp til og la seg inspirere av!

Alder: 37
Bosted:Oslo
arbeide:Barnevernpedagog
høyde:162
vekt off-season: ca 75
vekt konkurranse: 75 kg klassen eller 82.5
Klubb: IL Kraftsport
sivilstatus:Gift
meritter: Personlige rekorder
Knebøy         : 217,5 kg
Benkpress    : 122,5 kg
Markløft         : 205,0 kg
Sammenlagt: 532,5 kg


 
Meritter
1999: NM Benkpress: Gull
2000: NM: Sølv, Landskamp Norge-Danmark: Gull og beste dameløfter i landskampen, NM Lag: Bronse.
2001: NM: Gull, Nordisk: Gull
2003: NM Benkpress: Gull, Nordisk: Gull
2004: NM: Gull, WE-Cup: Gull, Nordisk: Gull
2005: NM: Sølv, WE-Cup: Gull, EM: Bronse, NM Lag: Gull
2006: NM: Gull, EM: Bronse, NM Benkpress: Gull, Nordisk: Gull,
VM: Sølv  sammenlagt og GULL i markløft!
2007: NM: Gull, EM: Sølv
 
Utmerkelser
2000: Elitepokalen
2004: Benkpresspokalen
2007: Gullklokka
 
Rekorder
Har satt følgende rekorder i åpen klasse:
– 1 norgesrekord i markløft
– 3 norgesrekorder i benkpress
– 1 norgesrekord i benkpress-enkeltløft
 
Musikk å trene til: Alt med fart i;)
Beste mat: Scampi. Krabbe. Asparges m skinke, parmesan og pinjekjerner
Smak på proteinpulver:Vanilje

Når begynte du å trene og hvorfor?

Begynte å trene med vekter i forbindelse med friidrett og skader. 16 år. Men var faktisk 29 år før jeg begynte å konkurrere med styrkeløft. Var min mann og hans treningspartner Hans Martin
Arnesen som skjønte at jeg var litt sterk og fikk meg med på stevne. Jeg lovte om jeg klarte 150 kg i mark så skulle jeg prøve å bli med i NM. Og det gikk jo selvsagt greit!

Mål og ambisjoner med treningen?
EM gull og ha det skikkelig moro.

 

 

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Lår.Hvordan ser dagen din ut? Står opp litt over seks, protein, lufter hunden, minstemann i barnehagen litt før åtte, jobb fra åtte til ca fire/fem. Hente minstemann, middag, tur med hunden, trening eller trening med minstemann, husarbeid og natta;)

Hvordan trener du?

Trener etter Dietmar Wolf sine programmer som han setter
opp til meg. Mengdetrening etter stevner og oppkjøring ca 12 uker før stevner.

Hvordan spiser du?
Variert, prøver å spise masse proteiner og grønnsaker. Blir mye thaimat.

Kosttilkudd?
Litt proteinpulver til frokost. Omega 3, c-vitaminer og glucosamine.

Forbrenningstips?
Tja, øke proteininnholdet i kosten? Og en kjapp sykkeltur  feks på vei til jobben vil jo også kunne hjelpe.

Beskriv deg selv med fem ord.
Småhyper, impulsiv, humor, kjerring og smågal?
 
Vil også legge til at jeg skulle ønske flere kvinner prioriterte seg selv litt mer, det går nemlig helt fint å trene regelmessig selv om man har familie! I perioder kan det selvsagt være hektisk, men jeg tror alle ville føle seg enda bedre om de tok seg tid til et par treningsøkter i uken! Og selvsagt helst styrketrening 😉

Av Iform.no april 25, 2008 08:00