IKKE kast dassrullen i dass!

Av Eirik Sandvik desember 14, 2009 06:01

IKKE kast dassrullen i dass!

Jeg var på vei til et visitt på rommet med action og da jeg tok tak i en dassrull klarte jeg på en finurlig måte å glippe den og den fant selvsagt veien rett nedi dass.


Er det ikke typisk? Heldigvis var det bare vann nedi der, så jeg kunne fiske den opp igjen. Der og da gikk det opp en ting for meg. Ikke bare at det er jævlig lite lurt å kaste dassrullen i dass, men at dette egentlig skjer meget ofte når det kommer til trening og styrketrening. Nei, ikke å kaste dassruller, men å kaste nødvendige ting! Ikke nødvendigvis i dass, men du ser poenget?.

Du har nettopp lest en ny artikkel om kroppsbygging og finner ut at ?her er det jo 5 øvelser for hver kroppsdel som jeg ikke har gjort før? og samtidig går det opp for deg at ?dette er jo verdens største kar, det er selveste Mr. O?.

Du legger dermed om treningsprogrammet ditt totalt for å matche disse øvelsene og metodene. Ja, du vil jo selvsagt bli like stor selv, om ikke annet nok til å se bra ut naken og kanskje bli ?Mr. Ooo? i senga (ja, hva vet vel jeg??).

Du trenger med andre ord ikke lenger markløft, knebøy og chins (med mye annet) i programmet ditt. Nå er det isolasjon som gjelder. ?Vet du ikke at det finnes 12 ulike varianter av leg extensions?? Jo da, det er jo bare å endre vinkel på låret, vri det litt til siden og vips så har du en helt ny variant som kommer til å få beina til å vokse som en blå okse.

  • Og vips, knebøy i dass!
  • Wops, markløft i dass!
  • Oida, chins i dass!

Si velkommen til programmet som skal isolere deg fra virkeligheten. Iiisoooolaaate! Damn, i skrivende stund fant jeg ut hva ?isolate? står for. ?I-So-Late?. Dæven, jeg burde blitt poet så flink jeg er med ord. Vel, om du kan engelsk skjønner du hvilken mening ?isolate? gir i sammenheng med treningsresultater. Hvis ikke.

Isolasjon = trege resultater!!

Dessverre er det slik at man fort ender opp med å overanalysere hva man skal gjøre, hva som er best osv. Et enkelt poeng: Om du er usikker, gjør det enkelt. ?Back to basics?. Om det for deg betyr leg extensions, maskinpress og sit-ups bør du kanskje vurdere begrepet ?basics?. Basics er baseløftene markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, chins og roing (og varianter av dem). Solid fremgang i disse løftene vil drive bedre fremgang til sammenligning med Mr. O`s isolasjonsprogram i lang lang tid.

Budskapet er enkelt?

Ikke kast dassrullen i dass? du trengern for å tørke deg i ræva!!

Ja, du vil vel ikke gå rundt med dritt i buksa vil du vel? Tilsvarende vil du sikkert ikke at treningsprogrammet ditt skal være fylt med dritt heller? I så fall er det viktig å være kritisk til nye øvelser, treningsmetoder, osv. som du leser om til stadighet. Det vil ikke si at du ikke skal prøve nye ting, bare ikke la det bli på bekostning av det som danner grunnlaget for et godt program og fremgang i tiden fremover.

Av Eirik Sandvik desember 14, 2009 06:01

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser