Inga-Lill Maria Jærvinen

Av Iform.no august 22, 2004 14:42

Bosted: Fredrikstad

Født: 160665 Borgå – Finland

Sivilstand: Kjæreste

E-mail: ingalill@mail.com

Telefon: 994 750 26

Internett: www.ingalillpt.com

Yrke: Personlig Trener, aerobic og spinning instruktør

Treningssenter: Centrum, sol og helsestudio

Klubb: Team Sports Nutrition

Høyde: 159 cm

 

Vekt off-season: 58 kg

Vekt konkurranse: 49,8kg (NM 26.10.2003)

 

Merietter:

1pl – 52 kg Sørlands Mesterskap 2003

1pl -52 kg Norges Mesterskap 2003

1pl Damer veteraner Norges Mesterskap 2003

 

Beskriv litt om din treningsbakgrunn?

Brukte min barndom og ungdom på hestesport. Begynte å trene Aerobics da jag var ca. 18 år gammel. Jeg ble meget interressert av denne type trening og merket fort at jeg vil være en del av dette! Jeg har vært Aerobics Instruktør i 15 år nå! De siste 8 år har jeg også vært spinning instruktør. Liker også ren gammel kondisjonstrening. Har allti jogget og syklet mye utover «jobben» min. Elsker å presse meg fysisk!!!

 

Fremtidige mål innen kroppsbygging/fitness?

Mine fremtide mål innen kroppsbygging er selvfølgelig å nå høyt!!! Håper jeg kan bli med på Nordisk og Europa Mesterskap en dag. Vil stanne i MIN vektklasse, -52kg. Jeg synes det er best for min kropp og ikke minst min symetri!

 

Hvor lenge har du trent med vekter?

Jeg har trent med vekter i ca 18 år nå. 5 siste år MEGET seriøst!

 

Hva synes du er det vanskeligste med konkurranse ? forberedelsene?

Det er jo gøy å forberede seg til konkurranse!!! All spenning og venting. Er egentlig ikke så vanskelig når man har de rette menneskerne omkring seg!!! Trener mye posering og styrke hele veien.

 

 

 

Hvordan trener du ?(split,dager,reps,set)

Trener 6 split. Deler opp treninga min i 3 uker. Uke 1 Maksimal trening 6 – 10 reps mye eksentrisk trening. Uke 2 Utholdende trening 12 – 15 reps, mest «flat set» f.ex. 3 x 15. Uke 3 Mellom tung, mye pyramide, stige og dropset.

 

Dag 1 – bryst

Dag 2 – rygg

Dag 3 – skulder

Dag 4 – forside lår

Dag 5 – bakside lår

Dag 6 – armer

Dag 7 – hvile

 

Hvordan spiser du?

5 – 6 måltider pr døgn(off-season). f. eks.:

Måltid 1 – frokost Havregrøt, cottage cheese og egg

Måltid 2 – en boks tunfisk i vann, 40gr ris, 300gr. broccoliblandning

Måltid 3 – 1st. kyllingfilé, 30gr. ris, 300gr. salat/broccoliblandning

Måltid 4 – 200gr kokt torsk, poteter, 300gr. salat

Måltid 5 – 200gr. cottage cheese blandet med frukt og mandler

 

On – season er det Robert Olsen med PulsDiet som er ansvarlig for min diet! Har fungert MEGET bra!!!

 

Hvilke kosttilskudd bruker du?

Pharmanex produkter: Life Pak essentials, Tea Green 97, Cordy Max, Optimum Omega, Overdrive, Cortitrol. www.personligtrening.pharmanex.com  

 

Under hard diet før konkurranse bruker jeg produkter fra SportsNutrition.

 

Har du noen treningstips til «nybegynnere»?

Trening skal være gøy! Selvfølgelig skal det være tungt også, men en måste føle at det er morsomt!!! At kombinere forskjellige treningsformer er også meget viktig. Husk å kombinere styrke-, kondisjon- og beveglighetstrening. Kostholdet er det viktigste og utgør grunnstenen i treningen. Timen du bruker på helsestudio er ikke den viktigste timen i døgnet. Treningen utgør 24 timer av ditt døgn. Beveg deg på alle måter. Ta spaserturer. Gå isteden for å bruke bil

 

Hva driver du med når du ikke trener?

Når jeg ikke trener, jobber jeg ganske mye. Jeg har mange PT kunder och driver med stavgangsgrupper. Jobben min er jo trening, hvilket jeg opplever meget positivt.

 

 

Når jeg ikke trener eller jobber er jeg sammen med min familie. Jeg har 3 barn som alle har sine forskjellige hobbier. Min eldste datter, Cina Marissa 15, turner. Hun er med i Fredrikstad Turnforening som har hatt stor fremgang i konkurransestevner. Min sønn, Jim 12, er bryter. Han bryter for Kråkerøy BryterKlubb her i fredrikstad. Minste datteren min, Ronja 11, liker å ordne og lage ting på kjøkkenet. Men selvfølgelig må jeg legge tid av til dette også. Foruten dette liker jeg å slappe av med en god film og god mat sammen med min mann, Mika.

 

Hva er det som motiverer deg?

Fysisk utfordring motiverer meg! ؅ presse seg til nye mål er utroligt motiverende. Jeg hadde sett en kroppsbyggingsstevne da jeg bestemte for å stille. Uerfaren og uvitende kastade jeg meg rett ut i «unknown». Visste bare at jeg må presse kroppen min litt hardare igjen. ؅ nå de resultater jeg har gjort nå motiverer meg til å fortsette videre. Min mann, Mika, har vært til stor hjelp. Uten han hadde dette ikke vært mulig!

 

 

Noe du vil nevne til slutt?

Stå på alle sammen!!! Det er ikke en negativ sak å ha litt muskler. Vi kvinner står i en særposisjon innen kroppsbygging. Har fått mye negativ kritikk siden jeg startet med dette og har en del vonde minnen! Men jeg har fått masse positiv støtte også!!! Særlig fra alle mine PT-kunder. Jeg har tre første plasseringer fra to stevner i høst, og sitter kvar med masse positive minnen. Dette her skal jeg fortsette med!

 

for kontakt: e-mail: inkku@online.no

Av Iform.no august 22, 2004 14:42

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!