Iselin Gussiås Kulseth (WEB-TV)

Av Andreas Adolfsson desember 6, 2013 09:34

Iselin Gussiås Kulseth (WEB-TV)

Vi ble med Iselin Gussiås Kulseth på trening

Alder: 23 år
Bosted: Oslo (men kommer fra Bergen!)
Arbeide: Student – jobber deltid i helsekostbutikk
Høyde: 161 cm
Vekt: Foreløpig ukjent.
Off-season: Kan ikke si at jeg har funnet en stabil vekt enda, men ligger nok på 63-65 kg.
Konkurranse: ca.52-53 kg
Sivilstatus: Samboer

Meritter :

  • 3.plass Athletic Fitness – Norway Open 2010
  • 2.plass Athletic Fitness – NM 2010
  • 2.plass Bodyfitness (-163 cm) – Norway Open 2012
  • 5.plass Bodyfitness (-163 cm) – NM 2012
  • 3.plass Bodyfitness (-163 cm) – NM 2013

Fortell litt om deg selv:

Jeg er en liten fornøyd frøken fra Bergen som flyttet til Oslo i 2011 for å studere. Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken og i tillegg til dette prøver jeg å slå til med litt kardio innimellom (så ting ikke sklir helt ut!). Utenom trening er jeg veldig interessert i å lære både om medisin og ernæring. Jeg er glad i livet og nyter det! Så jeg kan godt si at jeg ikke er på diett når jeg ikke må være på diett! Jeg er glad i god mat og drikke og koser meg når jeg kan! Dette synes jeg er viktig så lenge jeg også trener bra og spiser bra mat. Men når jeg først er på diett, ja da er jeg på diett!

Hva er din målsetning?

Vel, målet er å generelt sett å bygge mer muskler. Jeg hadde et mål om å begynne med mer variert trening etter NM nå i 2013, men jeg kjenner at konkurransen gav mersmak. Så mens jeg enda har smaken, så blir treningen deretter. Det er alltid mye å forbedre!

Når begynte du å trene?

Jeg begynte med styrketrening allerede som 16 åring da jeg ble gammel nok til å melde meg inn på treningsstudio. Som 17 åring byttet jeg treningsstudio og havnet i avdelingen med frivekter og utviklet fort en stor interesse for denne formen for trening og bygging av muskler.

Hva er det som driver deg?

Jeg synes dette er utrolig gøy! Og da er det ikke bare det å trene og se at muskulaturen utvikler seg (for det tar tid!), men også hele opplegget med diett og konkurranse.

IselinGussiasKulseth2013_3

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Helt klart ryggen min! Den har fått en ordentlig V-form etter mye nedtrekk og markløft. Ellers er jeg fornøyd med lår og rumpe, her kan jeg takke meg selv for å ha kjørt masse knebøy gjennom årene!

Hva synes du er din beste prestasjon?

Det er selvfølgelig 3.plassen min på NM nå i år. Her jobbet jeg meg opp 2 plasser fra NM året før ved å trene hardt, spise bedre og kjøre en tøffere diett! Kunne vært i bedre form, men dette er uansett den beste formen jeg noen gang har vært i!

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Hehe, «karrieren». Det må være Geir Borgan Paulsen fra Harald’s Gym, som har hjulpet meg med dietten både i 2012 og 2013. Ellers må jeg takke Inger Kristoffersen som har lært meg å posere! Så selvfølgelig samboeren min som har vært der for meg gjennom konkurransene fra de to siste årene! Utenom disse har både venner og familie vært veldig støttende til det jeg holder på med, så når de kommer (også fra Bergen!) for å heie på meg, så kan jeg ikke annet enn å føle meg veldig heldig!

Har du noen tips til en nybegynner?

Lær deg øvelsene skikkelig når du begynner å trene! Og begynn med øvelser som knebøy, markløft og benkpress – disse kalles baseøvelser av en grunn.

IselinGussiasKulseth2013_4

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Gå til skolen, spise frokost, spise lunsj, dra på trening (evt. dra på jobb), gå hjem, få servert mat, spise, sove 7-8 timer 🙂

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Treningen kan variere i perioder, men blir som regel 4-5 dager i uken med styrke. Har kjørt både tunge fullkroppsøkter (5×5), mens i andre perioder har det vært splitter av ulike slag. Det finnes mange gode programmer man kan følge, ofte trengs de bare litt personlig justering!

Fortell oss litt hvordan en fitnessutøver spiser

Uavhengig av diett så går det daglig i havregryn, egg og tunfisk – dette blir jeg faktisk aldri lei av! Utenom dette spiser jeg en del kjøtt, grønnsaker og potet. Jeg er enkel i kosten, men spiser det jeg blir servert! 🙂

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Jeg er veldig nøye med vitamintilskudd av ulike typer hver dag, da jeg ikke tror dette finnes nok av i dagens mat! Uavhengig av hvor «sunn» maten er, så er dyrkingen/produksjonen i dag noe helt annet enn tidligere.

Av Andreas Adolfsson desember 6, 2013 09:34

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!