Karsten Dam Frandsen (WEB-TV)

iform.no
Av iform.no desember 21, 2012 18:00

Karsten Dam Frandsen (WEB-TV)

Vårt filmteam ble med han på en treningsøkt

Karsten debuterte i Athletic Fitness nå i høst. Han er også utdannet klassisk ballettdanser.

Vårt filmteam ble med han på en treningsøkt

Alder: 32
Bosted: Drammen
Arbeide: Treningsveileder, gruppetrener og danselærer.
Høyde: 1.90 cm
Vekt-offseason: 100 kg
Vekt-Konkurranse: 88kg
Sivilstatus: Samboer

Meritter: 5.Plass AF +175 Norway Open , 6.plass AF +175 NM 2012.

Hva er din målsetning?

؅ stille igjen.

Når begynte du å trene?

Har alltid trent. Er utdannet klassisk ballettdanser fra Ballettakademiet i Gøteborg. Har gjort oppsettninger som Grease på turne, The Producers, Beauty and the Beast, noen sesonger på Wallmans Salonger m.m. Hatt mer fokus på styrketrening siden 2008.

Hva er det som driver deg?

؅ hele tiden kunne sprenge grenser og forbedre fysikken.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

 skuldre og armer.

Hva synes du er din beste prestasjon?

Norway Open 5.plassen i AF og ny personlig rekord i roing under NM på 3.08.06

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

 Samboer og sønnen min. Min coach Thomas Stellander og teamet -Team Sporty24 ( Kikki og Egil Berli-Johnsen) og min treningspartner Kristjan Arnason.

Har du noen tips til en nybegynner?

Finn en person til å coache deg og hold deg til det ellers blir du forvirret.Sett deg del mål og finn ut av hva som motiverer deg. En treningspartner er gull verdt

Hva er dine mål og ambisjoner? Jeg vil stille igjen, men er ikke helt sikker på når, evt høsten 2013

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?fordelene må være godt miljø og hyggelige folk. Man lærer å kjenne seg selv på en ny måte og få testet selvdisiplinen. Ulempen må være at når man er i konkurranse form blir man beglodd og folk synes det er helt i orden å slenge kommentarer på gata eller på treningssenteret ( som ikke nødvendigvis er positive).

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

  • Opp kl 05.30-frokost
  • Levere i barnehagen kl 7.30
  • Jobbe fra 09.30 til 18.30- trening midt på dagen eller etter jobb
  • Hjem og gjøre i stand mat og sove kl 22.00

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Nå om dagen trener jeg en fire splitt

  • Ben
  • Rygg
  • Biceps
  • Bryst
  • Triceps
  • Skuldre

Fortell oss litt om hva du spiser?

Nå er jeg off season blir det ca 5 ganger om dagen, mye kylling og ris, cottage cheese og shake til frokost med proteinpulver, havregryn og peanøttsmør

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Fikk hjelp av Thomas Stellander

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Omega 3, D vitaminer og Bio Q10 ( fra min sponsor Pharma Nord) og oxy plus , proteinpulver fra Proteinfabrikken.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Tren store muskel grupper i cirkel trening for å få opp pulsen. cardio morgen og kveld er jo en klassiker. Men husk de store muskel gruppene forbrenner mest..så jeg fikk først six pack når jeg trente ordentlig igjennom på ben bl.a..ikke ved å ta mange sit-ups.

Beskriv deg selv med fem ord

Disiplinert, sta,humørfylt,engasjert og B-menneske!

Bildene er tatt fra Iform og Wallmans salonger

Amir Riazifard (WEB-TV)

Therese Mæhle-Svensen (WEB-TV) Soran Rashid (WEB-TV)
Ida (26) er jernkvinne og jusstudent (WEB-TV) METERN OG LINDH (WEB-TV) Vårens BYGGER-PAR (WEB-TV)
Verdens beste fitness-kropp (web-tv) Siw-Lisbeth Grov Jørgen Corneliussen (WEB-TV)

 

iform.no
Av iform.no desember 21, 2012 18:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser