Kenneth Schult

Av Iform.no august 12, 2004 17:59

Fødested: Bergen

Yrke: Tømrer

Gym: Krafthuset

Høyde: 173 cm.

Vekt off-season: 104 kg.

 

Meritter:

2. plass SM 1999, ( -90)

3. plass NM 1999, ( -90)

4. plass Sandefjord open 1999, ( -90)

3. plass NM 2001, ( -90)

 

Beskriv litt om din treningsbakgrunn?

Jeg spilte fotball da jeg var yngre. Som 18 åring startet jeg med vektløfting, bare for moro skyld. Etter 3 år med god fremgang begynte jeg å satse litt mer på bodybuilding. Det var et bra miljø på Krafthuset, som jeg forøvrig var med på å starte. Med profiler som Jonny Toftum, ( tidligere NM-mester i tungvekt) på gymet, fikk jeg god rådgivning i oppstarten. Jeg reiste rundt på stemner sammen med Jonny, og fant ut at dette var noe jeg ville satse på.

 

Fremtidige mål innen kroppsbygging?

Har planer om å delta i alle stemner i 2003. Tar ett år om gangen, men har et mål om å vinne alt som er i minus 90 kilos klassen, nasjonalt. Det vil si NM, SM, Sandefjord open og grandprix stemner.

 

Hvordan trener du nå?

Bruker å starte uken med de største muskelgruppene, for de trenger mest energi. Jeg bytter også øvelser, for å kunne angripe musklene på forskjellige måter. En treningsuke for meg kan se slik ut:

Dag 1: Ben. (Fremside og bakside).

Dag 2: Rygg / bryst. (Bytter annenhver uke)

Dag 3: Bryst / rygg. (Bytter annenhver uke)

Dag 4: Armer og legger

Dag 5: Skuldrer. (Og kanskje mage, med den trener jeg lite off-season).

 

Hvordan spiser du?

Jeg er veldig striks på maten. Slik bruker jeg å legge opp måltidene:

Kl. 06.30: Frokost med 30 g. Whey protein, 120 g. havregrøt, og vitamin og mineral tilskudd.

Kl. 09.00: Brødmat med skinke og kalkun pålegg.

Kl. 11.30: Brødmat med skinke og kalkun pålegg.

Kl. 13.30: En Whey protein drikk.

Kl. 17.00: Middag, med kylling filet og ris, + 10 g. glutamin.

Før trening: 100 g. havregryn og en banan.

Etter trening: 50 g. Whey protein, en banan og 10 g. glutamin.

Kl. 20.30: 100 g. ris, 50 g. makaroni, 3 egg og 200 g. kylling filet.

 

Hva var det vanskeligste i din første konkurranse, og hva har du lært?

Det var helt klart poseringene som var verst. De har kommet seg mye de siste årene, men jeg har fremdeles mye å gå på.

 

Har du noen treningstips til «nybegynnere» i kroppsbygging?

Det viktigste er å ha tålmodighet. Muskelmasse kommer ikke over natten! Tren med lette vekter og fokuser på kontakt med den aktuelle muskelgruppen. Det er mye bedre å kjøre mange repetisjoner enn å drepe seg på få. Vær strukturert med maten

og tren godt.

 

Hvilke muskelgrupper er du mest, og minst fornøyd med?

Skuldrene er vel det jeg er mest fornøyd med. De er den mest dominerende muskelgruppen min, og har veldig god fasong. Også armene er bra. De har et mål på ca. 53 cm. og forholdet mellom triceps og biceps er velbalansert. Ellers er symmetrien stort sett bra, men nedre del av ryggen og leggene kunne vert bedre.

 

Har du noen maks. løft du vil meddele oss til slutt?

I benkpress har jeg presset 225 kilo, og i knebøy 285 kilo. Begge disse var i 1999.

Av Iform.no august 12, 2004 17:59

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!