Kristina Hansen Nordahl

Av Iform.no oktober 11, 2010 11:00

Kristina Hansen Nordahl

Kristina debuterte denne høsten med en 1 plass på Norway open.

Kristina debuterte denne høsten med en 1 plass på Norway open.

Jeg brenner for det jeg gjør, å jeg har selvsagt lyst å gjøre det stort innenfor det jeg liker! 


Alder: 25 år
Bosted: Stavanger
Arbeider: Resepsjonssjef v. Toppform Treningssenter
Høyde: 1,57
Vekt:
Off-season: Prøver å holde meg rundt 60 maks!
Konkurranse: Ca.49 kg
( Målet er å stille tyngre neste gang, 49kg er søren meg ikke mye!;-)

Sivilstatus: Lykkelig gift med Jone Nordahl:)

Meritter:

Norway Open 2010  1.plass Debutant Bodyfitness
NM 2010 3.plass -163cm Bodyfitness



Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på? 

Bruker en del tid på nettet ja, da er jeg som oftest innom Iform, diverse andre treningsrelaterte sider, facebook selvfølgelig, og diverse treningsblogger. Er alltid kjekt å følge med andre som driver med samme sporten:)

 

Hva synes du om iform.no?
Kjempenyttig nettside med masse bra artikler, profiler og nyttig informasjon både for de som trener seriøst og de som har lyst å komme i gang med trening/kosthold.

 

Hva er din målsetning?
Min målsetning akkurat nå for øyeblikket er å bruke et godt år på å bygge opp mer muskelmasse, jobbe hardt med de områdene jeg mener må forbedres, å fokusere fullt og helt på neste konkuranser som blir i 2012 ! 🙂

 

Når begynte du å trene?
Begynte å trene seriøst ca et par måneder etter jeg fødte sønnen min, så det blir nå 2 år og 2 mnd siden:)

 

Hva er det som driver deg?
Fremgang! ؅ se resultater av jobben jeg legger inn i treningen og kostholdet mitt, får meg til å pushe meg videre! Er helt utrolig å se hvordan man kan forme og shape kroppen sin, når man trener riktig og gjør jobben sin! Hver eneste trenings-økt motiverer meg til neste økt!

 

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Er veldig fornøyd med ryggen,armene og beina. Har langt ifra den tykkelsen jeg vil ha i muskulaturen min, men det skal jeg jobbe mye fremover nå:)

 

Hva synes du er din beste prestasjon?
Begge de 2 første konkurransene mine! 1.plass  Debutant i Norway Open, der vi var 13 stk i klassen! Og 3.plass -163cm  i NM uken etterpå!


Er kjempefornøyd med egen innsats, da jeg virkelig jobbet hardt for å komme i formen jeg var i etter 5 mnd på diett!

 

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?
Absolutt!! Først og fremst min kjære mann, Jone! Det var han som «introduserte» meg for denne type sport, å fikk meg til å endre totalt når det gjaldt kosthold og trening! Visste ingenting om verken det ene eller andre, før han fikk meg «bitt av basillen». Han har lært meg absolutt alt når det kommer til kosthold, trening, teknikker og det mentale! Hadde aldri kommet meg på pallen uten han:)) Og ikke minst mammaen min som har stillt opp i tykt og tynt gjennom alt, og min lille prins som får meg til å smile hver dag uansett hvor tung dag jeg har <3

 

 

Har du noen tips til en nybegynner?
Gjør ting riktig fra dag.1 ! Da sparer du deg for måneder og kanskje år med bortkastet/lite fremgang! Forhør deg rundt omkring/og eller finn en klubb der det er profesjonelle folk som kan hjelpe deg med å nå dine mål! Hold deg til det som funker for deg, don`t fix it,-if itsnot broken!

 

Hva er dine mål og ambisjoner?
Jeg brenner for det jeg gjør, å jeg har selvsagt lyst å gjøre det stort innenfor det jeg liker! Men er det noe som er viktig for meg, så er det å ha delmål! Mine neste mål nå, er å bygge mer masse, å satse på bra plasseringer i 2012,- så jeg kanskje kommer enda et hakk videre!;-)

 

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?
Syns personlig at det er for det meste fordeler, dersom man tar sporten seriøst, å lever opp til denne livstilen, får man jo en følelse av å hele tiden mestre, uavhengig om man vinner noen eller ikke.Selvdisiplin, følelsen av å ha en sunn livstil, holde seg i form, å trives med hverdagen sin for det gir deg noe,- Priceless!! Bakdelene er at man til tider kan bli en liten vandrende ego-bombe ( spesielt rundt diett-tider ), for de menneskene som vet hva det går i,- er det kanskje ikke så ille, men kanskje litt verre for de som ikke helt klarer å sette seg inn i hva sporten innebærer og går ut på.

Kan og bli ganske lite sosialt til tider når man er på diett, blir liksom veldig lite tid til annet enn trening,kardio,mat,sove og jobb..hehe, men det tar man fort igjen etterpå;-)

 

 

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
Mjaa..litt forskjell på off- on season da men..


Off-season så er det opp rundt mellom 05:30 – 07:00, kommer an på når jeg begynner på jobb.

-08:00 I barnehagen med prinsen

-09:00 Jobb og frokost

-12:00 Mat

-15:00 Mat igjen

-16:00 Henting i barnehagen

-17:30- 18:00 Mat

-19:00 Legge prinsen, så bærer det på gymmet for en økt!

 

Som sagt, så har jeg litt varierende arbeidstider, så jeg trener noe kveld og noe dag.


On-season, er dagene noe likt, bare at jeg står en god del tidligere opp for å få unna morgenkardio før jeg vekker prinsen:)

 

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt! 
Jeg har faktisk ikke noe fast treningsprogram, hvertfall ikke over lengre tid! Gjennom dietten har jeg trent 5- splitt, altså hver muskelgruppe på hver sin dag, men mage 3-4 ganger i uken.

Men liker veldig godt å variere på splittene mine, kanskje har jeg en 4-splitt i noen måneder, før jeg endrer til en ny 4-splitt de neste månedene osv.. Liker å kjenne på kroppen om jeg trenger forandringer, både når det gjelder splitter og øvelser! Er ikke A4-menneske når det kommer til trening!;-))

 

Fortell oss litt hvordan en bodyfitnessutøver spiser:
Vel , her i gården går det i havregryn, kyllingfilet, oksekjøtt, svin,karbonadedeig,fullkornsris, fullkornspasta,søtpoteter, masse grønnsaker, og ikke minst masse krydder!! Dette er liksom basic matvarer som jeg bruker, men liker å lage mange vrier og varianter både med forkjellig krydder og tilbehør!

 

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?
Min kjære mann har satt opp diettene til meg fra dag 1., men jeg har lagd mine egne vrier på de, da jeg ikke er noe plain kylling-ris menneske;-)

 

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke? 
Yepp, Udos Choice,krom,vitaminer/mineraler,C-vitamin,kalsium/og magnesium,bcaa,krealkalyn,whey protein, og 3 phase protein.

 

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?
Spis ofte, minst hver 2 1/2- 3.time, spis riktig, morgenkardio på tom mage gjør susen, og ikke minst kutt ut sukker og feil karbohydrater!

 

Beskriv deg selv med fem ord:
Glad, omtenksom, drømmende, selvdisiplinert, takknemlig.

Av Iform.no oktober 11, 2010 11:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!