Lena Mathisen

Av Iform.no august 11, 2004 21:21

1 plass NM fitness -97
6 plass VM fitness -97


Slik ser en vanlig treningsuke ut for meg off-season:
Styrketrening 4-5ganger i uka:

Dag 1: Bein
Dag 2: Rygg
Dag 3: Bryst og skuldre
Dag 4: Biceps og triceps

Varierer hvilke muskelgrupper jeg kjører sammen, men denne delingen er vanligst hos meg. Jeg kjører som regel 4-5 øvelser på bein, 3 på rygg, 2 på bryst, 3-4 på skuldre og 2-3 på biceps og triceps. Prøver å variere øvelsene etter ca. 2 måneder. Kjører fridager der det passer.

Ellers så skviser jeg normalt inn 1-2 aerobictreninger pr. uke og et par dager på mølla eller stepmaskin etter styrken for å holde forbrenningen på topp.

Før konkurranse kjører jeg nesten samme styrkeprogram, men har som regel 1 øvelse mindre pr. muskelgruppe og litt lettere vekter på slutten av dietten. Må kjøre kortere styrkepass for å få tid til forbrenningstrening i tillegg. Kjører som regel step eller gåing på mølle 40-50 minutter etter hver styketrening, og går i tillegg før frokost et par ganger i uka før konkurranse. Trener også en del på presser (styrkemomenter til friprogram i fitness) og fleksibilitet.


Når det gjelder kost så ser en vanlig off-season dag omtrent slik ut:hele dagen.


Når det gjelder konkurranse-diett så kutter jeg ut all brødmat og pasta. Spiser da som regel ris og tunfisk til lunsj 1 og 2 og ris & kylling til kvelds. Frokosten er den samme, og middagen er torsk og poteter – ingen saus. Kutter ut all godtespising foruten lørdager når jeg har spisedag og spiser alt jeg kommer over. Drikker heller ikke alkohol ca. 4 mnd. før konkurranse. Off-season er jeg ikke like nøye på hva jeg spiser, men er nøye med at det aldri går over 3-4 timer mellom hvert måltid og at måltidene inneholder både karbohydrater og proteiner.

Av Iform.no august 11, 2004 21:21

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!