Line Marion

Av Iform.no januar 6, 2009 08:00

Line Marion

Dette er virkelig ei jente med stå – på – vilje!

Alder: 26
Bosted: Moss (opprinnelig fra Oslo)
Arbeide: Sportslig leder Korpus (www.korpus.no ) og treningsekspert for www.kvinneguiden.no
Høyde: 173-176 alt ettersom hvem som måler
Vekt:  
Off-season: 64-65
Konkurranse: ca. 58
Sivilstatus: Gift
Klubb: Lasse’s Gym
Sponsor: Norwegian Fitness AS og Better Bodies
Er også med i Better Bodies Athlete Team 
Webside: www.gympartner.no/blogg
Meritter :
8. plass NM 2006 BF +163
8. plass NM 2007 BF +163

Fortell litt om deg selv:
Jeg er veldig energisk og liker best å være i aktivitet! Har likevel klart å studere i over 6 år innen juss, psykologi, ledelse, regnskap og personlig trening. Når jeg ikke trener på gymmen er jeg veldig glad i alternative aktiviteter som kitesurfing, squash, wake/snowboard og gåtur med dalmatineren min. Syns også det er utrolig gøy å kunne hjelpe andre med treningen/livsstilen sin. Ellers er det deilig å slappe av med en film og god mat sammen med samboeren og venner.

Mobiltelefon: Nokia et eller annet?så lenge jeg kan ringe og sende sms er det ikke så nøye.
Musikk: Mye rap og metal, alt fra Cypress Hill til Korn til Kanye West 
Favorittfilm: Gone in 60 seconds, XXX, stort sett alt med litt bra action
Favorittdrikk: Vann og sprite zero
Favorittmat: Hjemmelaget speltpizza med kyllingskinke, løk og cashewnøtter..mmmm! Av den mer usunne typen er freias storkekake helt klart favoritten; skikkelig kaloribombe!

Hva er din målsetning for 2008?
Min målsetning for 2008 er å forbedre min fysikk ytterligere.
Jeg håper på å få trent opp beina enda mer, slik at jeg stiller sterkere i min neste konkurranse!
 
Når begynte du å trene?
Jeg har alltid vært aktiv i en eller annen form. Spilte aktiv tennis og konkurrerte i noen år i ungdomstiden, trente kickboksing i et par år og gikk etter hvert over til å vie tiden min til kitesurfing. Det var først for 3 år siden jeg begynte å trene vekter regelmessig, mest for å bli sterkere med tanke på kitesurfingen. Men etter et halvt år var det vekttreningen som fikk hovedfokus. Det var en veldig fleksibel treningsform som passet meg godt, samtidig som jeg syns det var utrolig gøy å se resultater så raskt.
 
Hva er det som driver deg?
Helt klart synlige resultater, enten i form av økt styrke eller muskelvolum. Jeg setter meg stadig nye mål på treningen, og det hjelper meg å holde fokus og motivasjonen oppe. I tillegg er det å jobbe mot en konkurranse veldig givende for meg. Da klarer jeg å gi det lille ekstra. 

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Er mest fornøyd med ryggen og bakside skulder.
 
Hva synes du er din beste prestasjon?
Det må være fremgangen jeg har hatt fra jeg startet med regelmessig styrketrening for ca. 3 år siden frem til NM i år. Selv om jeg fikk samme plassering som året før, var nivået høyt og det var flere deltakere i år. Fysikken var tross alt mye bedre i år. 
 
Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?
Lasse Edvardsen som driver Lasse?s Gym er den som introduserte meg for bodyfitness og han har hjulpet meg frem mot begge konkurransene. Han fortjener en stor takk! Det betyr mye å ha en til å stole på under deffen. Samboeren min, Pål-André, skal også ha takk for at han er tålmodig og forståelsesfull. I tillegg er jeg veldig glad for at jeg har gode venner som støtter meg og gode hjelpere på gymmen som stiller opp under treningen.

Har du noen tips til en nybegynner?
Finn et treningssenter hvor du blir fulgt opp! Det betyr veldig mye for å komme i gang. Eventuelt å investere litt i en personlig trener i starten. Holder du til i Moss hjelper jeg deg gjerne i gang (www.gympartner.no). En fast treningspartner som er like motivert som deg selv er også gull verdt! Og viktigst av alt kanskje; sett av tid til treningen. Den må planlegges som alle andre avtaler! Sett deg mål, både kortsiktige og langsiktige.
 
Hva er dine mål og ambisjoner?
Jeg er ambisiøs av natur og vil fortsette å forbedre fysikken min. Beina er min første prioritet fremover. Jeg er veldig høy og har lange bein, derfor tar det litt lenger tid før de gir inntrykk av å være godt bygd. I tillegg har jeg lyst til å konkurrere igjen når jeg har fått trent opp beina litt. Om det blir i bodyfitness eller athletic fitness vet jeg ikke enda. Athletic fitness appellerer veldig til meg, men jeg syns det er synd at så få velger denne konkurranseformen. 
 
Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?
Sånn som jeg ser det er det stort sett bare fordeler. Man blir sterk og holder kroppen i form samtidig som man blir mer bevisst på å ha et sunt kosthold. Så sant man trener riktig og ikke feilbelaster er dette en sport som gjør kroppen godt, også med tanke på å holde kroppen ?ung? når man blir eldre. Man får også mer overskudd og energi. I tillegg er det en noe man kan holde på med uansett alder og familiesituasjon. Syns det står stor respekt av de flotte damene som stiller i BF etter både 1, 2 og 3 barnefødsler! Det beviser bare hvor allsidig denne sporten er!

Den eneste bakdelen jeg har opplevd er at man hele tiden må rettferdiggjøre og forklare hvorfor man driver med denne idretten. Fortsatt er det mange som ikke forstår seg på fitness, verken konkurranseformen i seg selv eller treningen og det sunne kostholdet. I mine øyne er det en nokså liten bakdel som jeg fint kan leve med.
 
Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
Mine dager er veldig ulike, men en dag kan f.eks se sånn ut:
07.00 Frokost og av gårde på jobb
08.00-15.00 Jobb
15.00-17.00 Slappe av litt og tur med hunden
17.00-18.00 PT time
18.30-20.00 Trene
20.00-22.30 Middag og litt tid foran tv?en eller pc?en
22.30 Zzzzz
Spiser hver 2-3 time gjennom hele dagen.
 
Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt! 
Etter NM har jeg satt opp treningsprogram som fokuserer mest på beina. Forside skulder og rygg er også viktige prioriteringsområder for meg.
Kjører nå 4 eller 5 dager i uka med følgende splitt:
Dag 1: Skuldre, mage
Dag 2: Bein, legger
Dag 3: Rygg
Dag 4: Bryst, forside skulder, triceps
Dag 5: Ekstra på bein, legger og mage

Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder/Fitnessutøver spiser
Når jeg ikke er på diett går det stort sett i mye mat, men relativt bra mat. Spiser stort sett med samme intervaller selv om jeg ikke er på diett. Ca. hver 2-3. time. Er glad i kesam, frukt, kylling, biff, laks, karbonadedeig, makrell i tomat, ryvita, fullkornspasta, poteter. Ingenting slår hjemmelaget speltbunn pizza eller hjemmelaget lasagne da! Så lenge man velger de ?lettere? alternativene som råvarer, trenger ikke god mat å være usunn! Passer alltid på å få i meg næringsrik mat og nok proteiner, karbohydrater og fett.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?
Diettene mine har Lasse Edvardsen satt opp. Det er utrolig deilig å ha en som hjelper under dietten. Ofte er det en hektisk periode når man er på deff, hvor alt går i ett hele tiden. Da er det godt å ha en som følger med på progresjonen og gjør de endringene som trengs fra et annet perspektiv enn man selv har.
 
Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Utenom diett bruker jeg proteintilskudd, kreatin i perioder, omega 3 og multivitaminer. Dette fungerer veldig bra for meg.


 

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

De kjente morgenturene er noe jeg selv bruker under deffen. I tillegg spiser jeg ofte og mindre måltider. Da vil kroppen øke emneomsetningen for å fordøye maten du spiser oftere også. Ellers er det viktigste at man er i aktivitet, minst 30 minutter om dagen!

Beskriv deg selv med fem ord
Ambisiøs, målrettet, sta, risikosøkende og positiv.

 

Av Iform.no januar 6, 2009 08:00