Malin Fjordland

Av Iform.no mars 30, 2011 09:00

Malin Fjordland

Malin er klar for vårens konkurranser

Malin debuterte på Luciapokalen i 2009. Nå er hun klar for vårens konkurranser – Battle of Scandinavia, Sandefjord Open og Oslo grand prix

 

Navn: Malin Fjordland
Alder: 28år
Sivilstatus: Samboer
Arbeid:
Naprapat
Stiller for:
Team 24 Fitness
Meritter:
8 av 16 luciapokalen 2009

Hvor blir du å se på scenen i år?

Battle of Scandinavia, Sandefjord Open og Oslo grand prix

Hvilken klasse stiller du i?

Body fitness +163cm

Hva er din treningsbakgrunn?

Som barn spilte jeg fotball i 10år, spilte med guttene fra jeg var 8 til 14år. Jeg har hatt en kort karriere og prøvde meg på både kung fu, rugby og militær nærkamp. Fra jeg var 17 til 22 år gikk dagene stort sett kun til å trene og konkurrere i sports aerobic der mitt beste meritt ble SM vinner i trio. Siden falt jeg helt for styrketrening og drømmene om å stille i bodyfitness begynte å bli til virkelighet. Men det var først da jeg ble kjent med min nåværende bestevenninne Karin Bromer at jeg turte å satse og tro at lille meg kunne bli bra nok til å stå på scenen. Vi gjennomførte vår første konkurranseoppkjøring sammen.

Hvilke forventninger har du til konkurransen i forhold til tidligere konkurranser?

؅ stille i bedre form enn i Luciapokalen 2009 som var min siste og første konkurranse. Man kan bare konkurrere mot sin egen form fra gang til gang, å fokusere stadig på å bli bedre, større og mer symmetrisk.

Det er viktig for meg å stille til konkuranse helt ren, uten å bruke noen ulovlige preparater. Som Naprapat syntes jeg det er viktig gå foran som et sunt og godt forbilde, vise at man kan nå sine mål med hardt arbeid, fokus og kunnskap.

Trener du annerledes på diett enn ellers i året?

Nei, egentlig ikke. Jeg prøver å variere like mye som resten av året og kjører så tungt jeg klarer hver økt. Men det er viktigere å lytte til kroppen på diett! For 4uker siden hadde jeg treningsverk etter hver eneste økt i ca 4dager, og da var det på tide å kjøre noe lettere på treningen. Jeg vil jo ikke bryte mest mulig ned, bare bygge opp J

Har du satt opp diett og trening selv eller fått hjelp?

Jeg får hjelp med diett av bodybuldier Frida Palmell i Stockholm, det var også hun som hjalp meg sist. Det er betryggende å få hjelp av noen som kjenner ens kropp fra tidligere dietter.

Har du gjort noe annerledes i konkurranseoppkjøringen i forhold til forrige gang?

Jeg startet å trene på 24Fitness rett før jul. De har virkelig et godt utvalg av maskin, bedre kontakt har jeg aldri hatt fått på trening ? dette har også ført til resultater på kort tid. Dietten er veldig lik som sist, men denne gangen har jeg spist mer karbohydrater nærmere konkurransen. Jeg opplever at kroppen slipper lettere på fettet nå som jeg gjennomgår en diett for andre gang.

Hva fikk deg på tankene til å ville konkurrere? Hvorfor akkurat BodyFitness?

Det har vært en drøm siden jeg var 13-14år gammel. Jeg har alltid vært fascinert av muskler og har villet hatt en veltrent og pen kropp. Jeg tror det var pappa som inspirerte meg mest da han viste bilder fra magasiner etc.

Hvordan reagerer familie og venner på ?sporten??

De aller fleste er positive og støttende. De fleste er nysgjerrige og imponerte. En del er også sjokkerte og forstår ikke hvorfor man stiller seg opp på en slik ?utstilling? og elsker det. Jeg tror det er litt tabu å ville vise seg frem, spesielt i bikini 😀

Har du noen forbilder?

Lizabeth Lopez (usa), Cecilia Benjaminsson (Sverige)

Hvordan ser en typisk dag ut på diett?

Jeg våkner 06.30- tar en espresso og går ute en time før jeg spiser frokost

Frokost 08.00- havregryn, multivitamin, proteinshake og te

Går til jobben – dagene varierer veldig med hvor mange pasienter jeg har

Mellommåltid: 10.30- proteinshake, omega3 og en gulrot

Lunsj: 13.00- Kylling, ris, grønnsaker og olje

Mellommåltid: 15.00- proteinshake og omega3

Trening: ca 16.00 på 24Fitness (trener ca 1time og kjører 20min kardio eller går hjem)

Middag: 18.30- Laks, grønnsaker og olja, funlight

Slapper av med samboeren, ofte foran Solsidan, Fringe eller Desperate Housewifes(med da får jeg sitte alene i sofaen 😉 ) Forbereder mat og treningsklær til neste dag.

Kveldsmat: 21.00- Kesam og bær

Går og legger med ved 22.00 for å lade batteriene. Det er viktig å ta vare på seg selv litt ekstra når man går på diett. Er det noe jeg lett blir syk av er det hvis jeg får for lite søvn. Prøver derfor å få 8-9timer søvn, men iblant blir det bare 7.

Hva savner du på diett?

Brunost! og brød… ost og rødvin

Hva er dine sterke og svake sider?

Sterke: Når jeg har bestemt meg for noe så gjennomføres det ? koste hva det koste vil!

Svake: Har jeg ikke bestemt meg så sliter jeg med disiplinen ? jeg elsker jo god mat 😛

Av Iform.no mars 30, 2011 09:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!