Marianne Skåden er klar for å forsvare sin knall-debut fra i fjor (WEB-TV)

Av Andreas Adolfsson mars 18, 2014 19:00

Marianne Skåden er klar for å forsvare sin knall-debut fra i fjor (WEB-TV)

Dette er en instruktør det formelig gnistrer av, og det lyser treningsglede lang vei. Marianne er sertifisert Corebar og FitWalking-instruktør og kjører det meste av puls, bosu og styrketimer i sal og spinning. Hun er også utdannet aromaterapeut. Marianne har drevet både med roing og sykkel på høyt plan, med bla. jr VM-gull i roing, EM-sølv og en rekke NM-gull. I fjor debuterte hun med en andre plass i bodyfitness.

  • Høyde: 166 ca
  • Vekt: Opp og ned i denne sporten 😉
  • Bosted: Brumunddal
  • Yrke: Treningsveileder og instruktør hos Grande Rehablitering/Treningssenter og Treningskompaniet
  • Sponsor: Treningskompaniet og undertøy fra Olaf Tufte, veldig søkende etter en som kan sponse litt utstyr og kosttilskudd
  • Klubb: Haralds Gym
  • Meritter:
    Fredrikstad Open 2013  Debutant BF – 2 plass.
    Sandefjord Open 2013 BF – 2 plass.
    Oslo GP 2013 BF – 3 plass.

Fortell oss litt om deg selv. Hvordan utarter en vanlig dag seg for deg ?

Jeg er ei jente og en mamma som vil det beste for alle rundt meg. Jeg har enorm ståpåvilje og går mine egne veier.
Min dag ser stort sett sånn ut: Frokost før jeg sender datteren min til barnehage,stikker selv på trening,før det blir matlaging,hvile før jeg stikker på jobb 🙂

Hvor lenge har du trent?

Jeg har trent nesten hele livet,startet med turn og ski som 6 åring,som 9 åring startet jeg min rokarriere,den avsluttet jeg som 17 åring etter å ha blitt juniorverdensmester og et sølv i VM året etter. Jeg ble syk og måtte finne en ny glede i livet. Som roer satte jeg sterke forventninger til meg selv og noen rundt meg hadde det,dette ble etter hvert så strengt at jeg kun hadde kontroll over mat selv,og det førte til anorexia. Det slet jeg sterkt med i mange år,fikk god hjelp og kunne si meg frisk etter ca 7-8 år.

Hvilken konkurranser stiller du i denne omgangen og hva er dine forventninger?

I år har jeg satt meg som mål å stille i Sandefjord og Oslo Grand Prix, også kjører tar jeg med NM til høsten –  Hvis alt går etter planen 🙂 Det viktigste for meg er at jeg har forbedret meg siden sist og jeg konkurrerer alltid med meg selv,jeg skal alltid bli den beste utgaven av meg selv. Aller helst ser jeg meg selv på toppen av pallen  😎 😎 😎 😎

MARIANNE-SKADEN-2014-1

Hvorfor denne sporten? Hva fikk deg til å begynne med Bodyfitness?

Etter mye nedturer i livet,fikk jeg en opptur.  Jeg fikk datteren vår,dette var stor glede selvsagt,men lille Julie fikk hjerneblødning i min mage,det resulterte til at hun ble født med Cereberal Parese. Nok en nedtur,men med masse trening og pågangsmot har hun blitt ei aktiv jente som er like arg som sin mamma  😉

Jeg merket etterhvert at trening virkelig ga meg 1 time fritid om dagen og det gjorde meg bra og jeg fikk mer overskudd. etterhvert som årene gikk skjønte jeg at dette var virkelig min idrett og jeg satte meg mål for meg selv,uten å si noe høyt. Jeg ville en dag stå på scenen for å vise hva jeg jobber med. Og jeg jobber hardt!! Jeg fikk mer kontakt med min egen kropp,og har fått en mental styrke som jeg nesten ikke kan kjenne igjen. Solveig Wilhelms som er min kosthols coach skal ha mye æren for den mentale biten! Hun har virkelig gitt meg masse nye redskaper som jeg bruker!

Jeg er jo ei jente fra bygda og fra et lite sted,der janteloven virkelig gjelder,så da folk fikk snusen i hva jeg trente og for,så var det mye baksnakking og hån,så den mentale delen har jeg virkelig trengt for å stole på mitt valg om å gå min vei og å tørre og gå for drømmen min…

marianne-skaden-2014-2014-4

Er det noen du ser opp til – forbilder?

Jeg har noen forbilder ja=) Solveig Wilhelms har vært mitt forbilde i mange år,både hennes fysikk og hennes verdier,jeg har min daglige trener Trons Sørensen,hans stå på vilje og kunnskap er rå,Olaf Tufte for hans mentalitet og at ingenting er umulig. Utenfor norges grensen må det være Emma Melin=)

Har du noen som følger deg opp mot konkurranse?

Solveig Wilhelms og Trond Sørensen, og ikke for å glemme min samboer og datter som støtter meg og at jeg kan drive med denne sporten som tar LITT tid.

marianne-skaden-2014-2014-1

Hvilken treningsopplegg har fungert best for deg så langt?

Min treningsfilosofi er å trene målrettet,ha god kontakt med musklaturen.det fungere best å kjøre høyrep og ikke noe særlig cardio…

Bruker du kosttilskudd?

Jeg bruker proteinpulver hele året,dette for å få i meg tilstrekkelig, og bcaa på diett for å bevare mest mulig masse!!

Hvordan ser ditt kosthold ut offseason? Og hvordan ser det ut under dietten?

Jeg spiser ganske likt gjennom hele året, ren mat og rene råvarer, på off spiser jeg mer rødt kjøtt enn jeg gjør på on, og selvfølgelig ligger jeg høyere på kcal off enn on. Ikke så mye hokkus pokkus.

marianne-skaden-2014-2014-5

Har du noen hobby ved siden av treningen?

Det blir det liten tid til. Dagene går til oppfølging av Julie,jobb og trening! Itillegg pusser vi opp/restaurerer det som skal bli vårt drømmehjem 🙂


SE ALLE VIDEO-REPORTASJER IFORM.NO HAR LAGET

Av Andreas Adolfsson mars 18, 2014 19:00

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser