Marta Småbakk debuterer i bikinifitness nå på lørdag

Av Geir Tverdal april 3, 2014 18:00

Marta Småbakk debuterer i bikinifitness nå på lørdag

Vi har tatt en prat med enda en ny spennende debutant i bikinifitness. Marte debuterer på Sandefjord Open nå til helgen

Alder: 29
Høyde: 1,60
Vekt on: 52kg
Vekt off: 58 kg
Bosted: Narvik
Yrke: Frisør, men jobber som butikkmedarbeider i Specsavers
Klubb: Team Toppform
Sponsor: Oasen Spa og City Sun Narvik
Bildene er tatt av fotograf www.runedahl.no

Hvem er Marta?

Jeg er ei positiv og impulsiv jente. Sier gjerne ja takk til en utfordring. Og har jeg først bestemt meg for å gjøre noe,så gir jeg meg ikke! Motgang gir meg bare enda mer lyst til å bevise at jeg kan gjennomføre det jeg har bestemt meg for. Det at jeg er så sta som jeg er har virkelig hjulpet meg på veien mot dette målet 🙂

Hvor lenge har du trent?

Jeg har trent av og på i ca fem år, kan vel si at jeg mer har vært en «mosjonist».

marta-smabakk-2014-2

Hvilken konkurranser stiller du i denne omgangen og hva er dine forventninger?

Jeg stiller i Sandefjord Open og Oslo GP nå også stiller jeg på nytt til høsten. Jeg vet ikke helt hva forventningene mine er, men håper i alle fall jeg kommer meg videre fra eliminineringsrunden.

Når bestemte du deg for å konkurrere?

Jeg bestemte meg i slutten av september 2013

Hvorfor bikinifitness?

Det ble bikinifitness da dette er en litt softere form som jeg syntes er veldig flott.

Hva fikk deg til å begynne med styrketrening?

Jeg har vært den typen som har vært med på utallige gruppetimer og løpt både ute og på mølla. Men innså at om jeg skulle få resltater så var det styrketrening som måtte til.

Har du noen som følger deg opp mot konkurransen?

Utenom om coach Kenneth Foss, så har Nadia Isabella vært den som har fulgt meg fra dag en! guider meg og gir meg råd.

Hvilket treningsopplegg har fungert godt for deg så langt?

  • 1.Rygg/skuldre og litt mage
  • 2.Bein
  • 3.Fri
  • 4.Rygg/skuldre og litt mage
  • 5.bein
  • 6.Fri
  • 7.Denne dagen kjører jeg det jeg burde jobbe mer med eller har lyst til å gjøre.

Bruker du kosttilskudd? I så fall hvilke og hvorfor?

  • Proteinpulver, en enkel måte å få i seg nok proteiner på.
  • BCAA for å beholde muskelmasse
  • CLA for fettforbrenning
  • Omega 3 og vitaminbjørner.

marta-smabakk-2014-1

Hvordan ser kostholdet ut offseason? Og hvordan ser det ut under diett?

Kostholdet offseason har vært svært avslappet,dette er første gang på diett så nå når jeg går av dietten så kommer jeg til å kjøre en offseason «diett» der jeg har to dager i uken jeg kan unne meg noe ekstra og bunnlinjen ellers er sunn og kontrollert. Dietten går i torsk,kylling,ris,grønnsaker,mager kesam,frukt og havregryn.

Hvordan ser treningsopplegget ut nå under konkurranseoppkjøringen?

Det er 1 time morgencardio så etter jobb er det styrketrening også er det 45min kveldscardio. Har alltid hviledag fra styrketrening etter bein øktene.

Har du noen hobby ved siden av treningen?

Jeg er gjerne i slalombakken å koser meg på ski.

Din største støttespiller? Hvem og hvorfor?

Min største støttespiller er Nadia Isabella. Hun har som sagt vært med meg siden dag en å gitt meg råd å veileding. Løftet meg på dager som har vært tunge og vært med meg på oppturene. Hun har lært meg enormt mye om trening og kosthold, hun har backet meg 100%!

marta-smabakk-2014-3

Av Geir Tverdal april 3, 2014 18:00

Kommentarer

Annonser

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd

Annonser