METERN eksklusiv (WEB-TV)

Av Iform.no september 14, 2011 15:00

METERN eksklusiv (WEB-TV)

FOLKET elsker METERN!

(første gang publisert 17/9-2010)

iform.no sine lesere elsker METERN!

Selv har jeg jobbet som redaktør for iform.no siden 1999 – og aldri har jeg fått/sett så mye positiv respons på en bodybuilder.

Etter at vi laget videoreportasjen Marius ?metern? Graatrud Norges nye IFBB PROFF, har våre lesere skrytt denne flotte byggern oppi skyene, både på vår facebook side ? og pr e-post til redaksjonen.

Selvfølgelig gir vi dere lesere hva dere vil ha. Så vi tok kontakt med Marius igjen. Her kommer – METERN eksklusiv.

 

 

Andreas Adolfsson og Therese ؘdegaard tok med seg videokamera og fotoapparat for å være med FREAKY-METERN på en tøff benøkt. Metern snakker som aldri før, her får du vite ting som du ikke viste om han…

 

METERN TRENER BEN – DEL 1 (CA 15:00 MIN)



METERN TRENER BEN – DEL 2  (CA 15:00 MIN)

 

METERN TRENER BEN ( REDIGERT m/musikk 4:00 MIN )



SE ALLE BILDENE THERESE ؘDEGAARD TOK FRA DEN TؘFFE BENؘKTEN – HER


Fortell litt om deg selv:
Jeg er åpenlyst opptatt av bygging(trening), men har faktisk masse andre interesser enn trening tatt i betraktning. Har også en del sider mange kanskje blir overrasket over. Folk ser jo typiske bilder jeg blogger, og ser muskler, tattoos og tror vel det er «han». Men håper at folk med tiden vil se at jeg har mange flere sider. Jeg har vel en side der jeg er typisk mann med stor M, som er macho, hard og utfordrende. Mye av det ser en på det ytre, men mye av meg er en motpol av den siden. Hadde det ikke vært for min mor så hadde jeg nok ikke vært her i dag.. opps det ble vel dobbel betydning der, men hun er verdens beste mor og er vel den viktigste personen i livet mitt. Livet mitt har vært en berg og dalbane i store deler, men det har gjort meg til den jeg er i dag. Det ytre man ser er jo ett image og ett cover av livet en lever og det er ikke alle en åpner boka for.


Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på?
Mac’n står jo på 24 timer i døgnet så noen tror vel jeg alltid er på nett, men er nok litt avhengig ja 😛 Facebook, bloggen (metern1.mobilblogg.no), iform.no, treningsforum, flexonline, musculardevelopment og ellers en del varierende sider som avisa og reiser osv. 🙂


 

Hva synes du om iform.no?
Det er ett knall bra nettsted. Vi trenger å få opplyst litt om hva som skjer i bygger-Norge og selvfølgelig ellers, men tror de fleste vil ha mer av det lokale -bli kjent med personene innen idretten. Tips og råd og veiledning er det jo også masse bra om, men dette er jo hva som har tatt av i USA i samme bransje. Mer levende nyheter og info om hva som skjer her og der 😉 KNALL bra Geir.

 


Hva er din målsetning?
Litt vanskelig å si. Jeg sikter alltid mot toppen, selv om det kanskje til tider er uoppnåelig så vil jeg prøve. Man må strekke seg mot det en ikke kan nå så får tiden vise hvor langt en kommer. Men mitt mål er å få en internasjonal karriere. Får masse skryt og push fra utlandet, men kan faktisk ikke sitte her i Norge og tro at alt lander i hodet på en. Så må mye ut å reise med tiden men igjen så er det flere ting i livet som skal falle på plass og stemme. Men skal gjøre alt jeg kan. USA er jo destinasjon og drømmeplassen og der jeg mest vil lykkes.


Hva er det som driver deg?

Fremgang og målene mine er motivasjonen. Ofte mister jeg motivasjon og lyst her hjemme, men da tenker jeg på at jeg vil videre og må bare stå på. Må ærlig innrømme jeg gruer meg som en unge til mørketiden, håper jeg kan tilbringe noe tid i lysere strøk, men blir diett på nyåret så får se. Man må iblant innse at om man ønsker å oppnå noe så man gi avkall på noe annet. Man kan ikke alltid få i pose og sekk så det krever hardt arbeid og at jeg må ofre noe, men igjen så deilig når en da lykkes. Og vil du noe nok så får du det til..

 


Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Det er veldig vanskelig å si. Har vel ikke favorisert en muskelgruppe. Er helhetsinntrykket som spiller en rolle, derfor jobber jeg veldig målrettet med svakheter og de ting jeg vil fremheve mest. Blir jo mer og mer fornøyd med helheten og fysikken min, men vil med tiden prøve å oppnå ekstreme armer og ben, det er rått på scenen:)


Hva synes du er din beste prestasjon?
Em i 2010 helt klart. Hadde faktisk trodd jeg skulle vinne da 1. plass ble ropt og etter at han jeg trodde det stod mellom fikk 5 eller 6 plassen, men endte på 4 plass. Men er visst alltid en god del politikk i spillet her og fikk MYE tilbakemeldinger om at folk trodde jeg skulle komme på topp. Men endelig fungerte alt som det skulle og ble i den beste formen jeg har vært..

 


Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Ja, det er flere som har hatt sine innspill på godt og vondt. Fikk først av Geir Borgan som inspirerte meg mye til å konkurrere, men måtte ha nye innspill da jeg ikke kom lengre med den hjelpen, og da ble Kim Torgersen neste mann som stod for formsjekker og dietter. Med tiden har jeg testet ut forskjellige måter og har med innspill funnet ut noe som jeg har troa på. Sist men ikke minst har jo Bjørgulf vært min motivator og hjelpende hand med råd og diett og sett meg hele veien som da har kunnet stoppe meg når jeg blir for sulten og se nye ting som jeg ikke ser selv. Men han har også vært en av mine store sponsorer via Gymgrossisten i Tordenskjolds gata 8-10 i oslo, sammen med Proteinfabrikken. Så vil si at Bjørgulf, Kim og meg selv har lagd en oppskrift på hva som fungerer for meg. Gjennom mange konkurranser i fjor fikk jeg prøvd ut alle disse små forandringene som ofte kan gjøre stor utslag på formen og til slutt i EM traff vi spikern på hodet.


Har du noen tips til en nybegynner?
Bruk hodet like mye som musklene når du trener. Kjedelig å feile og så lære, det kan koste deg masse tid og smerte slik jeg har gjort. Les og sett deg inn i tingene rundt treningen -tyngst er som regel ikke best. Og utseende ditt vil kun avhenge av maten du spiser, maten har utrolig mye å si.

 



Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?
Man har en tendens til å bli for opphengt og fiksert på sitt eget ytre og blir da misfornøyd. Vi setter målestokken opp mot noe som ofte kanskje ikke er realistisk. Du må konkurrere mot deg selv og dine forutsetninger først og fremst. Ellers gir denne sporten deg disiplin, rutiner og en livsstil som en elsker, ellers ville en ikke gjort det. Som det er blitt sagt av andre så er pump’n en følelse som må oppleves. Er absolutt deilig når en har trykk i musklene og føler at en får pump i hele kroppen, er vel et slags adrenalin kick på en annen måte men en føler at en lever.

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!
Det spørsmålet har jeg fått en del ganger via facebook osv, men jeg har faktisk ikke noe treningsprogram. INGEN treningsøkt er lik, trener alltid så godt jeg kan og dagsformen avgjør hvor intens den blir. Men bytter på øvelser, sett, reps, split, you name it.


Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder/Fitnessutøver spiser
Jeg spiser MYE, og da er de største mengdene en eller annen form for kjøtt eller fisk. Viktigste for meg er å få i meg en viss mengde proteiner om dagen så varierer jeg fett og karb ut ifra ønske.


Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?
Som nevnt tidligere så satte Kim Torgersen opp første utkastene til mine dietter så har vi funnet ut små ting vi har forandret underveis så han har gjort meste grovarbeid og ellers litt justeringer selv. Men rådfører meg alltid.


Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Hehe… ja med tiden har det blitt mer og mer og da er jo det takket være sponsorer:


Liste over alt jeg bruker i tide og utide:
– Vimi pro
– Amino pro
– BCAA 1000
– Creatine complete
– Rapid Pump
– Glutamine
– Glyco-maize
– Rapid Burn
– Matrix Prot
– Muscle Milk Prot
– Alovera Juice
– Trib-70
– Spirulina
– Chlorella
– Superpump250
– Glukosamin
– Krom
– Hydro Whey Extreme
– Colostrum

Tror jeg fikk med alt der 😛

 


Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?
Dele opp måltidene slik at du stimulerer forbrenninga hele tiden. Ellers kardio tur på 20-30 min før frokost og evt kvelden i tillegg hjelper jo en god del. Selv varier jeg formen ved inntak av karb, maten har alt å si for hvordan en vil se ut. Men det tar litt tid å omstille kroppen og feilen mange gjør er å spise så lite at kroppen skrur seg av mer eller mindre. Men husk det er ingen fasit, vi tåler og reagerer forskjellig. For noen hjelper det å øke karb mengden hver 3-5 dag og ellers ligge ganske lavt, andre ligger på ett jevnere lavt nivå hele tiden da ca. 100g karb. Fettinntaket vil jeg minimerer til kun omega 3, eventuelt CLA, ellers trenger man ikke de store mengdene.


Beskriv deg selv med fem ord:
mystisk, lojal, målbevisst, passionate & metroseksuell 


SE ALLE BILDENE THERESE ؘDEGAARD TOK FRA DEN TؘFFE BENؘKTEN – HER
 

 


Les også: Marius ?Metern? Graatrud ? Norges nye IFFB proff.



Av Iform.no september 14, 2011 15:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!