Mette Ulseth

Av Iform.no august 10, 2012 12:00

Mette Ulseth

Mette er klar for Norway Open og NM. Vårt filmteam ble med henne på en treningsøkt!

Mette er klar for Norway Open og NM. Vårt filmteam ble med henne på en treningsøkt!


Alder: 29år
Bosted: Oslo
Arbeide: For øyeblikket arbeidsledig da jobben min akkurat har gått konkurs
Høyde: 167 cm
Vekt: 61/68kg on/off
Sivilstatus: Singel

Sponsor:
Better Bodies, Fightline, Gymgrossistens butikk, Kyâni, Kostimport.no (som er under utvikling og vil være i drift ila høsten) og Chill Spa

Meritter :
1.plass Battle of Scandinavia 2011
3.plass overall Battle of Scandinavia 2011
3.plass Oslo GP 2011
2.plass Sandefjord Open 2010
4.plass Oslo GP 2010

Fortell litt om deg selv:

Jeg er ei treningsglad jente fra Jevnaker som nå er bosatt i Oslo. Trening har alltid vært endel av meg, og da jeg måtte gi opp håndballen pga skade ble interessen for fitness bare større og større. Jeg er sta og liker å sette meg mål som jeg jobber knallhardt for å nå. Smilet har jeg alltid på lur:)

Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på?

Ja, jeg surfer altfor mye! Bloggen min (www.metteulseth.blogg.no) bruker jeg mye tid på, samt diverse trenings-og kostholdssider som iform. Jeg er også innom endel blogger daglig og facebook så klart!
 
Hva synes du om iform.no?

Iform er en kjempe bra side med mye nyttig og lærerik informasjon. Jeg får alltid ny motivasjon og inspirasjon når jeg besøker siden.



Hva er din målsetning?

Min målsetning er å bli en bedre utgave av meg selv. Jeg jobber stadig med å forbedre meg, lære mer om meg selv og hvordan kroppen reagerer med tanke på matinntak og treningsmengde. Jeg er sulten på utfordringer og har en indre styrke i meg som kjemper hardt til jeg har oppnådd det jeg ønsker. Min målsetting fremover nå er å bli flinkere til å tenke mer på meg selv og ikke bry meg så mye om hva som forventes av meg.

Når begynte du å trene?

Som 7 åring startet jeg med håndball, men måtte legge opp for 6år siden da jeg ble skadet. Styrketrening begynte jeg så smått med ved siden av håndballen, og ble min store lidenskap når håndballen ble lagt på hylla. Jeg har alltid likt å holde meg i form og være aktiv og det vil jeg nok fortsette med resten av livet.

Hva er det som driver deg?

Fremgang, stahet og indre velvære driver meg sammen med en stor viljestyrke. Så lenge ting gir meg noe tilbake og jeg har det gøy så holder jeg motivasjonen oppe.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Alle musklene må jeg jobbe med for å bli bedre, men jeg er nok mest fornøyd med rumpa og ryggen.

Hva synes du er din beste prestasjon?

Det må være at jeg sjelden gir meg før jeg har kommet i mål. Jeg er en kriger og svært målrettet. 1.plassen i Battle of Scandinavia smakte ekstra godt 🙂



Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

De personene som har betydd ekstra mye for meg ila min karriere er min coach Bjørgulf Hansen som har fått meg et stort steg videre, støttet meg og hatt troen på meg hele veien. Han og Thea har vært helt fantastiske, så jeg er heldig som har de og Team Gymgrossisten i ryggen.

Ellers ville jeg aldri vært der jeg er i dag hvis det ikke var for min tidligere coach Børge Fagerli, Eivind Lia (som har vært helt fenomenal og støttet meg i tykt og tynt.), min familie (spesielt broren min Marius og mamma) og mine aller nærmeste og beste venner.

Har du noen tips til en nybegynner?

Søk hjelp hos andre i miljøet. Spis og tren bra året rundt. Dette er en livsstil og ikke kun et skippertak i månedene før konkurranse. Hver tålmodig, så kommer resultatene!

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

Fordelene er mange. Man blir sterkere både psykisk og fysisk og lærer masse om hvordan kroppen responderer på kosthold og trening. Blir bedre kjent med seg selv, holder seg i god form og har en sunn livsstil året rundt.

Noen ulemper er det vel ikke, men det er endel uvitenhet om sporten der ute.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Står opp klokken 05.30, spiser frokost og nyter et par kopper kaffer. Jobb 07-18.00. (har blitt altfor mye det siste halvåret). Trening fra 19.00-21.00, Kvelden går med til middag, matpakke-laging til dagen etter og sløving foran tv/pc.

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Jeg trener styrke 5-6 ganger i uken der jeg deler opp kroppen i de ulike muskelgruppene. Jeg liker intensive økter der jeg kjører mange repetisjoner og fokuserer på kvaliteten og muskelkontakten.



Fortell oss litt hvordan en Fitnessutøver spiser

Jeg spiser variert og sunt men er også glad i å kose meg off season. Det går mye i karbonadedeig, biff, laks, kylling, egg, bokhvete, speltmel, havregryn, grønnsaker, frukt, bær, kesam, cottage cheese, poteter og ris. Ellers er jeg veldig glad i å bake, og lager endel sunne kaker & gjærbakst. Jeg kan også nevne at jeg er en godtegris og sier ikke nei takk til en pose smågodt eller en boks med is.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Dietten min er satt opp av Bjørgulf Hansen.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Jeg bruker proteintilskudd, chlorella, spirulina, kreatin, aminosyrer, omega 3, pre-workout, D-vitamin og Kyâni sine produkter.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Morgentur/intervall på tom mage, komplekser, styrketrening og et sunt kosthold.
 
Beskriv deg selv med 5 ord!

Blid, vimsete, utålmodig, perfeksjonist, og sta

iForm.no | WEB-TV

Amir Riazifard (WEB-TV)

Therese Mæhle-Svensen (WEB-TV) Soran Rashid (WEB-TV)
Ida (26) er jernkvinne og jusstudent (WEB-TV) METERN OG LINDH (WEB-TV) Vårens BYGGER-PAR (WEB-TV)
Verdens beste fitness-kropp (web-tv) Siw-Lisbeth Grov Jørgen Corneliussen (WEB-TV)

Av Iform.no august 10, 2012 12:00