MUSKELFØDE – 35 måltider på veien mot en sunn kropp og økt muskelmasse.

Av Ole Andre Lie september 22, 2017 06:00 Oppdatert

MUSKELFØDE – 35 måltider på veien mot en sunn kropp og økt muskelmasse.

Trene hardt, hvile nok, spise masse!! Tre kjente fundamenter for muskelvekst. Men kanskje til tider litt lite spesifisert.

Skal man maksimere og optimalisere sitt potensial for økt muskelmasse, er det konkret-detaljerte innholdet i hvert av disse fundamentene også av avgjørende betydning. I denne artikkelen tar vi en titt på ernærings-fundamentet for muskelvekst, – og har i så henseende satt opp en unik kostholdsplan for muskelvekst og sunne, næringsrike og varierte hverdager – med 35 forskjellige måltider fordelt på ukens syv dager. Samtidig er kostholdsplanens innhold av en slik art og mengde, at man kan ha som mål å slippe å legge på seg unødvendig mye ekstra fett, mens man altså bygger muskler og forer kroppen med essensiell næringsrik føde.

Næringsinnholdet for hver dag er i tillegg spesifisert, og kalorimessig ligger hver dag i området rundt 3000 kalorier. Dette tilsier også at personer som vet at de trenger vesentlig mer (evt vesentlig mindre) energi enn dette, bør øke (evt minske) mengdene mat i noen av måltidene. (For eksempel 100 gram ris istedenfor 75 gram, eller to kyllingbryst istedenfor ett osv). Det er også verdt å merke seg at vi i denne planen med vilje ikke har benyttet måltidserstatninger eller proteindrikker i noen av måltidene, selv om slike ting i høyeste grad kan anbefales for alle dere som trener mye og har stort behov for næring. Et tips til dere kan jo være å prøve dere på denne planen og supplere med en proteindrikk eller tre i løpet av dagen. For viderekommende atleter eller profesjonelle utøvere innenfor styrkeidretter/kroppsbygging vil det nok også være naturlig å øke den prosentmessige energiandelen fra proteiner noe.

MÅLTID 1

2015--måltid-1

MÅLTID 2

2015--måltid-2

MÅLTID 3

2015--måltid-3

MÅLTID 4

2015--måltid-4

MÅLTID 5

2015--måltid-5

NÆRINGSINNHOLD

2015--måltid-6

Da er vel treningen din gjennomført, – så da gjenstår det bare å sette i gang med spisingen, og husk; «Du skal elske din niste som deg selv»!!

Av Ole Andre Lie september 22, 2017 06:00 Oppdatert

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser