På trening med Carl-Erik Gulliksen & Training partners! (WEB-TV)

Av Geir Tverdal august 24, 2012 06:00

Vårt filmteam ble med Marthe Sundby, Christian Sterk, Geir Smaadal og Carl-Erik på en tøff armøkt

Vårt filmteam ble med Marthe Sundby, Christian Sterk, Geir Smaadal og Carl-Erik Gulliksen på en tøff armøkt!

Navn: Carl-Erik Gulliksen
Alder: 28
Bosted: Oslo
Arbeide: Club Coordinator/ Personlig Trener
Høyde: 178cm
Vekt-Off-season: ca 100kg
Vekt-Konkurranse: ca 84kg
Sivilstatus: Snart gift med Sandra Pedersen

Meritter Classic Bodybuilding -180cm

  • 2010 Norway Open 3.plass
  • 2010 NM 2.plass
  • 2010 Nordisk Mesterskap 8.plass
  • 2011 Stavanger Open 5.plass
  • 2011 NM 7.plass


Når begynte du å trene?

Jeg begynte å trene med vekter da jeg ble idrettsinstruktør i militæret i 2003.  Hadde ansvar for idrettsavdelingen og treningssenteret på kveld og helg og satte opp treningsprogram for soldatene.

Hva er det som driver deg?

Det er viktig for meg å hele tiden jobbe mot nye mål. Kan ikke sitte i ro mens livet stille passerer. Ting må skje.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Quadriceps.

Hva synes du er din beste prestasjon?

I 2010 løftet jeg to uker før NM 160kg i benkpress på ca 80kg kroppsvekt. Tok avløftet selv og uten utstyr.
Jeg mener det også er en stor prestasjon i seg selv å komme seg i sceneform og stå i en lineup på konkurranse uten å drite seg ut.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Sandra betyr alt for meg. Vi har fulgt og støttet hverandre gjennom dietter og konkurranser og er utrolig stolte av hverandre.
Min eldre bror Stian har mye av skylden for at jeg i det hele tatt begynte med styrketrening.

Frank Vallé dro meg inn på Toppform og lærte meg for første gang å posere.

Kenneth Foss har støttet meg gjennom hver sesong både med formsjekker på gymmet og ved å f.eks. bare å ringe å spørre hvordan det går.

Gymgrossisten har siden 2010 gitt meg det meste av hva jeg har trengt av kosttilskudd og treningsklær.

Har du noen tips til en nybegynner?

Finn et senter i nærheten av der du bor, jobber eller studerer. Finn deg en treningspartner så du har avtaler om å trene. Kjør tunge baseøvelser og sett deg mål med tidsrammer. Husk at riktig kostholdet er like viktig som riktig trening. Det er mange veier til Rom og mange treningsartikler og erfarne utøvere motsier hverandre. Ikke stress for mye med forskning og argumenter om det ene eller andre. Bare kom deg på treninga, kjør hardt og spis ordentlig så vil resultatene komme. Også kan man finne ut hva som fungerer best for seg selv underveis.

Hva er dine mål og ambisjoner?

Sandra og jeg drømmer om å starte eget gym og kanskje egen kroppsbygging/fitness-klubb en gang i fremtiden.

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

Det er for det første utrolig gøy. Man blir kjent med utrolig mange hyggelige og sosiale mennesker. Det gir livet et konkret fokus så man glemmer alle småbekymringer som egentlig ikke betyr noe. Ulempen er at det er veldig tidkrevende og man kommer litt på kanten av resten av samfunnet. Man møter en del fordommer og uvitenhet selv fra venner og familie. Spesielt når man er på diett som kan være vanskelig.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Jobber på SATS Storo, har PT kunder, trener med kompiser, lufter bikkja, lager mat og koser med Sandra.
Det lille jeg har tid til overs går til film/kino, datan, foto, gå lange turer, besøke venner, reiser m.m.

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Veksler litt mellom 3 og 4 splitt. Ligger som oftest mellom 8-10 reps og 3-4 sett per øvelse. 3-4 øvelser pr muskelgruppe.
Kjører et par ganger i året perioder på 8-10 uker hvor jeg trener opp maksstyrken med progressiv belastning, færre reps lengre pauser.
Og perioder med typen 10×10 mengdetrening med forced reps, supersett, kortere pauser osv.

Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder/Fitnessutøver spiser

Spiser ca det samme året rundt. Har blitt veldig nøye med maten, men har en dag i uka jeg spiser hva jeg ønsker av bakevarer, godteri, kake osv.

  • Protein: Kylling, biff, torsk, laks, egg.
  • Karb: Ris, potet, pasta, bær, frukt.
  • Fett: Nøtter, frø, planteoljer, fet fisk.

Og mye grønnsaker. Unngår til vanlig alt med hvetemel og sukker.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Setter opp selv, men rådfører meg samtidig litt med Kenneth Foss, Kim Torgersen og Sandra.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

  • Proteinpulver
  • BCAA
  • Kreatin
  • Omega-3
  • Multivitamin/mineral
  • ZMA
  • Chlorella
  • CoEnzym Q10
  • Silymarin

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Skaff deg en bikkje. 3 turer om dagen om det er sol eller regn gjør underverker i tillegg til treninga.

Beskriv deg selv med fem ord

Positiv, kreativ, snill, utadvendt og sta.

iForm.no | WEB-TV

Amir Riazifard (WEB-TV)

Therese Mæhle-Svensen (WEB-TV) Soran Rashid (WEB-TV)
Ida (26) er jernkvinne og jusstudent (WEB-TV) METERN OG LINDH (WEB-TV) Vårens BYGGER-PAR (WEB-TV)
Verdens beste fitness-kropp (web-tv) Siw-Lisbeth Grov Jørgen Corneliussen (WEB-TV)

Av Geir Tverdal august 24, 2012 06:00