Resultatet av 5 mnd styrketrening!

iform.no
Av iform.no juni 20, 2012 06:00

Resultatet av 5 mnd styrketrening!

Les om Line sine gode resultater etter kun 5 mnd med styrketrening!

Dette blogginnlegget har vi lånt fra http://licel.blogg.no

Nå har det gått over 5 mnd siden jeg våget å trå over dørstokken hos Kaliber Treningsstudio.



For de som har fulgt meg her, så husker dere kanskje at det ikke var «bare bare» for min del;-)
Veien dit var veldig tøff, og jeg kunne ikke i min villeste fantasi forestille meg den gangen hvordan jeg nå i dag storkoser meg på trening!!

Jeg hadde aldri vært der jeg er i dag om det ikke var for min fantastiske personlige trener, Gunnar Strand Jacobsen. Han har gitt meg den tryggheten jeg trengte for å våge meg igang, med sin kunnskap og erfaring har han gitt meg troen på at jeg kan forme kroppen min, med kyndig veiledning har han gitt meg mestringsfølelse, og sist men ikke minst inspirasjon, treningsglede og tonnevis av oppbacking og motivasjon!!! Med Gunnar i ryggen så kan man virkelig tillate seg å drømme store drømmer!!

Det aller deiligste med a ha en PT som Gunnar er at jeg slipper å tenke selv! Jeg bare gjør som han sier, så vet jeg at det blir bra!!

Trenger du en Gunnar??

Da kan du få låne «min» Gunnar.. Bare ikke slit han ut;-)
Hvis du bor i Trondheimsområdet vil jeg anbefale deg å begynne å trene på Kaliber Treningsstudio, da får du gratis oppfølging der. Hvis du bor et annet sted i landet, så fortvil ikke! Du kan fortsatt få hjelp av Gunnar da han også påtar seg online-kunder.

Så har det skjedd noe med kroppen min på disse månedene?
(ADVARSEL: Hvis du ikke tåler å se en cellulittbefengt og feit rompe, så bør du stoppe her!)

Mitt største hatobjekt og hovedgrunn for å begynne å trene var rompa mi, mitt mantra har vært (og er) SHUT UP AND SQUAT!
Og jada, jeg har kjørt mine knebøy med glede! Jeg startet med å ta kun stanga på 16kg, og nå er jeg oppe i 60kg, så jeg har blitt sterkere.. Og jeg har uten tvil fått mer muskelmasse.

Siden folk som har sett rompebildene mine (de 3 første iallefall, det fjerde er tatt i dag) alltid kommenterer: «men du har jo slanket deg mye??», så har jeg skrevet på hva jeg veide og målte under hvert bilde. For jeg har IKKE slanket rompa mi, jeg har TRENT den.. Et sted imellom bilde 2 og 3 målte den 108cm og jeg veide 73,5kg, hehe…

Legg merke til at jeg måler nøyaktig like mye på første og siste bildet, og vekten er også nesten lik (+1,1kg)



(Å poste rumpebilder på nettet – øverst på lista over ting jeg aldri trodde jeg skulle gjøre…)

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne si at det har kostet blod, svette og tårer som det så pent heter, men jeg må noe skyldsbetynget innrømme at jeg synes det har gått mistenkelig lett… Jeg har flere ganger underveis vært bekymret for om jeg virkelig «trener» *LOL* For jeg har bestandig sett for meg trening som et blodslit, og jeg har alltid trodd at det måtte være jævlig om det skulle gi noen resultater. Men det har ikke vært jævlig, det har vært tungt noen sekunder her og der, og jeg har tatt i det jeg er «mann» for. Men alt i alt har det vært lite slit og veldig fort gjort..

Jeg startet å trene helt i slutten av desember, og da fikk jeg et treningsprogram som innebar trening 3 dager i uken. Det var få øvelser og få antall repetisjoner, så enkelte økter var unnagjort på under en halvtime, er det rart jeg følte jeg «jukset» bare?!?!?!
Fra ca midten av April så gikk jeg over til å trene 4 dager i uken, så nå føles mengden litt mer anstendig iallefall, haha..

Jeg har ikke gått på diett denne tiden… eller jo.. Jeg har tatt en uke i ny og ne, men ikke helt greid å la være å spise sjokolade. Men i det minste har jeg fokusert på å spise mer riktig, og nok proteiner (kan ikke bygge muskler uten proteiner), og så har sjokoladen kommet i tillegg..

Jeg gikk ganske mye opp i vekt med det samme, og målene mine økte, men som bildene viser er ikke tallet på vekten det viktigste, det viktigste er hva dine kilo består av, for det er stor forskjell på 1kg fett og 1kg muskler, bare se her:



Jeg håper at stadig mer av meg vil bestå av muskler og ikke av fett. Jeg har i skrivende stund vært på diett i 2 uker, og tenker å fortsette med det en stund fremover for å se om jeg kan kvitte meg med noe fett, og forhåpentligvis se noen muskler under spekket!



Til venstre er et bilde tatt i November 2011 i Santa Barbara, jeg husker med gru hvor DVASK jeg følte meg.. Bildet til høyre er tatt på trening nylig. Jeg er kanskje ikke oppsiktsvekkende annerledes, men jeg føler meg mye bedre og fastere i fisken. Jeg hadde f.eks aldri trodd jeg skulle våge å gå i singlet igjen i mitt liv, hahaha…

ØNSKER DU Å FORANDRE KROPPEN DIN??

Husk at ved å slanke deg så blir du bare mindre med den samme fasongen, skal du forme kroppen din så er det styrketrening som gjelder!!

Ps! Vennligst ikke send meg hatmeldinger om jeg har traumatisert deg med rompa mi;-)

LES OGSÅ: Jenter: 4 ugyldige unnskyldninger

iform.no
Av iform.no juni 20, 2012 06:00

Kommentarer