Rune Johannessen

Av Iform.no november 17, 2011 06:00

Rune Johannessen

Rune bor i Vancouver BC, der jobber han som personlig trener og fitness modell. Vi tok en prat med han.

Rune bor i Vancouver BC, der jobber han som personlig trener og fitness modell. Vi tok en prat med han

Alder: 28
Bosted: Vancouver.BC Canada
Arbeide: Personlig trener, sports nutritionist, mentor
Høyde: 174cm
Vekt: 72kg 
Off-season:72kg
Konkurranse: Trener klienter til konkurranse, model, film.
Sivilstatus: Singel.

Fortell litt om deg selv:

– Jeg startet i bransjen i 2002. Forlot Norge i 2008. Bor i Vancouver BC hvor jeg jobber som personlig trener i model og fitness industrien. Videre jobber jeg med produktutviklig innen helse og kosthold. Lengter hjem så kan hende jeg flagger hjem i 2012….     
 
Hva synes du om iform.no?


– Desidert beste nettside for fitness i Norge.
 
Hva er din målsetning?

– Hjelpe flest mulig å nå sine mål. Jobber hardt med aktiviteter for overvektige barn her borte i Canada. Man ser fort at Norge er et godt land å bo i selv om man ikke har alle produkter og tjenester som finnes her. Stikkord: det enkle er ofte det beste.

Når begynte du å trene?

– Har drevet med sport sidenjeg var 6 år, startet mer seriøst med styrketrening i 1999.

Hva er det som driver deg?

– Den ekstra energien man får av å trene og det faktum at man lever kunn en gang.
 
Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

– Triceps
 
Hva synes du er din beste prestasjon?

– Få klienter med hjerte problemer i form og et aktivt liv tilbake. 
 
Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

– Egentlig ikke men Victor Costa og Charles Glass er mentorer.

Har du noen tips til en nybegynner?

– Sett deg mål. Les om hvordan dine mål er blitt nådd. Aldri la noen få deg til å tro at dine mål ikke kan nåes.

Hva er dine mål og ambisjoner?

– Jeg vil fortsette å utvikle meg og hjelpe andre innen personlig trening og kosthold. Jeg jobber med produktutvikling innen kosttilskudd for etablerte firmaer. 

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

– Du får sinnsyk energi og sinnsro. Man blir et fokusert menneske. Det negative er vel at ting tar tid.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
 
– Frokost klokken 6.00-6.30
– Jobb klokken 7.00-11.00
– Trening klokken 13.00-14.00
– Jobb klokken 15.00-16.00
– Trening klokken 18.00-19.30
– Jobb klokken 20.00
– Hjem klokken 22.30
– Sengs ved midnatt etter salat og protein shake:)

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Trener 6 dager i uken:
– Dag 1: Ben, biceps  
– Dag 2: Bryst
– Dag 3: Ben
– Dag 4: Rygg
– Dag 5: Ben, Triceps
– Dag 6: Hvile
– Dag 7: Skuldre
 
Mage legger jeg inn ca 4-5 ganger i uken, 30 min økter.
 
Fortell oss litt hvordan du spiser

– Jeg spiser etter aktivitetsnivået mitt. Det handler om å beskytte og restaurere muskler mer enn noe annet. Det betyr at man må få i seg nok av de essensielle aminosyrene (BCAA). Spis mindre og velbalanserte måltider. Kutt carbs når du ikke trenger det mao. når du ikke er aktivitet som sent på kvelden forann TVn. Spis grønne grønnsaker.  

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

– Som en del av Team ON, så bruker jeg produkter fra min sponsor Optimum Nutrition (optimumnutrition.com)
Hydro Whey
BCAA
L-Glutamin
MultiMan MultiVitamin
 
Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

– Legg inn en ekstra cardio eler ben økt. Spis hver 3 time. Ha nok proteiner i kosten. 

Beskriv deg selv med fem ord

– Snill, arbeidsom, disiplinert, eventyrlysten, happy:)

Av Iform.no november 17, 2011 06:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser