Rune Myhrvang (WEB-TV)

Av Iform.no august 30, 2011 06:00

Rune Myhrvang (WEB-TV)

iform.no sitt film-team ble med Rune Myhrvang på trening.

iform.no sitt film-team ble med Rune Myhrvang på trening.

Rune ble filmet på Condis i Lørenskog, Oslo

Alder:  26
Bosted: Lørenskog    
Arbeide:  Billakkerer
Høyde:  1.75
Vekt: 95
Off-season: 95
Konkurranse: 79,9
Sivilstatus: Samboer

Meritter: 
2008:  Luciapokalen Göteborg, 3 plass
2010: Norway  open, 1 plass og beste posør pokalen
2010: NM, 1 plass
2010: Nordisk mesterskap, 6 plass  

Fortell litt om deg selv:

Jeg vil bestemt si at jeg er målbevisst og går 100% inn for å klare de måla jeg setter meg.  Jeg er over gjennomsnittet interessert i trening, så en dag uten trening for meg, vil være en dag uten mening.  Jeg er en gla` person som liker å være sosial, venner og familie betyr alt for meg.  Jeg liker å ha rolige helger hvor jeg tar det helt med ro og har treningsfri. Film og godis blir prioritert. Men er også glad i helger som går i ett. Jeg lever i nåtiden, og fokuserer på den. 

Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på?

Når jeg surfer på nettet, bruker jeg mest tid på trening og kostholds relatert stoff. Ofte sider som Iform og annet.

Hva synes du om iform.no?

Iform. No har veldig bra lesestoff, både for erfarne og uerfarne. Passer de fleste interesser av treningsformer. Finner ofte interessante sider, både med tanke på kosthold og trening.

Hva er din målsetning?

Min målsetning med treningen, er å bli så komplett og symmetrisk som mulig. Jeg prøver så godt jeg kan å holde formen hele året. Da vil det bli kortere vei til scene form. Et langsiktig mål er å få like god plassering, men i en annen vektklasse.

Når begynte du å trene?

Jeg har alltid vært glad i å trene, men før var det mer variert som f.eks. Break- dance , thaiboksing og MMA.
I de 7 siste årene har jeg trent styrketrening seriøst og konsentrert meg om det.

Hva er det som driver deg?

؅h? det er mye, alt fra gleden av å trene, alle de faktorene rundt det. Det kan være alt fra den psykiske stimulansen man får under og etter trening, som gjør hverdagen lettere. Som også gjør at jeg føler meg bedre både innvendig og utvendig. Det å se fremgangen og selvfølgelig alle de gode tilbakemeldingene som jeg får av erfarne og uerfarne. Samtidig er det sosialt hvor man kan utveksle erfaringer og ideer.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Jeg må vel si magen, den trener jeg minst men responderer best.

Hva synes du er din beste prestasjon?

Det må vel bli NM hvor jeg fikk 1 plass. Må vel trekke fram beste posør i Norway Open og, den var minst forventet.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Det er selvfølgelig først og ikke minst samboeren min, hun har støttet meg under hele tiden før, under og etter dietten. Vil takke henne for like mye negative som positive dager gjennom den harde dietten. Og for at hun aldri spiste noe bedre foran meg.
En annen person har betydd ekstra mye for meg og karrieren min er, Tommi Thorvildsen. For god oppfølging, veiledning og støtte, før under og til og med etter konkurransen. Kunne ikke hatt noe bedre coach enn han.

Har du noen tips til en nybegynner?

Start i det små, tren lett og riktig, i stedet for tungt og feil. Det fører som oftest til skader som følger deg resten av livet, og muligheten da til å bli en god kroppsbygger stopper seg selv. Gjerne invester i timer hos en personlig trener som er flink. Spør og grav etter informasjon fra de erfarne. Til slutt, ikke glem familie, venner og kjær este, det er det viktigste du har.

Hva er dine mål og ambisjoner?

Det må bli noe av det samme som jeg svarte over:
Min målsetning med treningen, er å bli så komplett og symmetrisk som mulig. Jeg prøver så godt jeg kan å holde formen hele året. Da vil det bli kortere vei til scene form. Et langsiktig mål er å få like god plassering i NM, men i en annen vektklasse.

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

Det er mange fordeler med kroppsbygging, for det første holder jeg meg i form, med tanke på kosthold og trening, jeg får en helsegevinst, både fysisk, psykisk og sosialt. Jeg får god kunnskap som jeg kan ha med meg videre i livet. Kroppsbygging for meg er noe jeg brenner for og jeg elsker å se forbedringer. Condis, der jeg trener blir et møtested for venner og kjente.
Det negative med kroppsbygging kan være det forvrengte bilde mange har av kroppsbygging, man blir fort stemplet og satt i en bås av folk som ikke helt forstår seg på sporten. Men dette har blitt bedre nå, enn det var før. Samtidig er kroppsbygging en form som krever mye, både av fritiden og generelt i hverdagen. Spesielt de tre mnd. før konkurranse. I den tiden krever det 100 % fokus og viljestyrke. Som også går ut over andre ting.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

0630: Står opp
07-16: Går på jobb
17: God middag, litt hvile
18- 19: Trening
19- : Tilbringer tid med kjæreste, venner og Shadow (hunden min)


Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Mandag: Bryst- Biceps
Tirsdag: Rygg
Onsdag: Hvile
Torsdag: Bein
Fredag: Skuldre og triceps

Offseason trener jeg som oftest tungt, med få repetisjoner. Kjenner litt etter hva kroppen føler fra dag til dag, noen ganger kan det bli færre eller flere repetisjoner. Jeg kjører flere serier på hver muskelgruppe. Prøver å variere en del med øvelsesutvalget og hver økt tar ca. en time.

Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder/Fitnessutøver spiser

Min kostholdsplan varierer, før konkurranse går det i havregryn, Kylling ,biff, ris, brokkoli, peanøttsmør, riskaker, proteinshake og Udo`s Choice. Det er godt fordelt utover dagen og gjentar seg i hele dietten. Med en spisedag i uka.
Jeg følger ingen fast plan ellers i året, men spiser det jeg har lyst på. Prøver å spise så riktig(altså sunt) og mye som mulig. Viktig å unne seg mens man kan.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Jeg har fått god hjelp og oppfølging med dietten. Tommi Thorvildsen hjalp meg med å sette opp et godt og variert kostholdsplan.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Jack 3D, kreatin som er prestasjonshøyende, whey protein og muscle milk.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

For å få fart på forbrenningen bør man kjøre kardio (gå på tredemølle, elipseamaskin) etter en styrkeøkt. Det var det jeg gjorde under dietten min. Evt gå en tur før frokost (45 min), holde god hastighet mens man går . Med tanke på kosthold, kan man få i seg flere måltider utover dagen.

Beskriv deg selv med fem ord.

Viljesterk, tålmodig, målbevisst, snill og sta.

iForm.no | WEB-TV

METERN eksklusiv (WEB-TV)

Amir Riazifard (WEB-TV) Therese Mæhle-Svensen (WEB-TV) Soran Rashid (WEB-TV)
Ida (26) er jernkvinne og jusstudent (WEB-TV) METERN OG LINDH (WEB-TV) Vårens BYGGER-PAR (WEB-TV)
Verdens beste fitness-kropp (web-tv) Siw-Lisbeth Grov Jørgen Corneliussen (WEB-TV)

Av Iform.no august 30, 2011 06:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!