Silje Grytbakk fra styrkeløft til bodyfitness!

Av Geir Tverdal april 13, 2012 12:05

Silje Grytbakk fra styrkeløft til bodyfitness!

Etter et par late år med kun «hobbytrening» begynte jeg å trene bodyfitnessrettet november i 2011, men før det trente jeg og konkurrerte i styrkeløft fra 2007 til slutten av 2009.

LES OGS؅: Sandefjord open 2012

Etter et par late år med kun «hobbytrening» begynte jeg å trene bodyfitnessrettet november i 2011, men før det trente jeg og konkurrerte i styrkeløft fra 2007 til slutten av 2009.

Født: 24.01.1991
Bosted: Hammerfest
Høyde: 1.68cm
Vekt: Ca. 56,5kg nå
Klubb: Kaliber Gym
Blogg: http://www.gorehead.blogg.no

Du debuterer nå i vår, hva fikk deg på tanken til å stille?

Jeg trente og konkurerte i styrkeløft da jeg bodde hjemme på Melhus, men da jeg flyttet til Hammerfest døde det litt ut. Jeg fortsatte å trene, men det var heller slapp trening. Jeg trengte rett og slett en ny motivasjonskilde, og da Edmund Johansen dukket opp på gymmet og vi ble pratende om bodyfitness så var det gjordt.

Hvor lenge har du trent?

Etter et par late år med kun «hobbytrening» begynte jeg å trene bodyfitnessrettet november i 2011, men før det trente jeg og konkurrerte i styrkeløft fra 2007 til slutten av 2009. I de yngste dagene friidrett og kortsprint tiden gikk med til. Så har jeg bestanig vært ei hestejente og driver fortsatt med ridning.

Har du fått hjelp, i så fall fra hvem?

Har fått all hjelp rundt diett og konkuransen av Edmund Johansen. På treningsfronten er det Eirik Kristensen som har hjulpet meg og har stillt opp med gode tips og råd.

Ellers så har jeg fått mye støtte av fitnessinterreserte venner her i Hammerfest! Flotte damer som Hege Mathisen, Veronica Rønbeck og Sunniva Christine Rønbeck har vært en kjempe støtte med alt fra poseringstreninger,gode trenigsøkter, erfaringsoverføring, hår og sminke!

Hva synes du har vært verst under forberedelsene?

Syns det stort sett har gått veldig greit, men for min del så er det nok tidsbruken som har vær det verste. Med mange baller i luften fra før av som skiftarbeid, hest, oppussing av leilighet, en hund og en samboer hjemme samt studier som privatist ble det lite tid igjen. Så når det plutselig enda flere timer på gymmet og forran komfyren, så det har blitt endel travle dager med for lite tid til kjært og nært.

Hva gruer du deg mest til på søndag?

Nervøs er jeg, men kan ikke si jeg gruer meg. Ser på dette som en kjempe erfaring å ta med seg og bare gleder meg til å endelig å stå på scenen! Men om det skal være noe så må det av alle ting være poseringene og høyhælte sko, hehe..

Har du noe å si til andre som vurderer å stille i nær framtid

Ta kontakt med en klubb som hjelper deg i gang, så er det bare å gi gass! Ikke nøl og tro du ikke er god nok før du har trent i x-antall år, vi må alle sammen begynne en plass!
 
Hvordan har dietten din sett ut?

Dietten min har vært av den gode gamle «byggerkosten», det har gått i kyllingfilet, torsk, brokkoli, laks, ris og eggehviter.
Har prøvd å fiffe opp måltidene så godt jeg kan ved å steke havregrynet i kanel og sukrin, lage «eggehvitefluff» osv. Men syns dietten generellt sett har vært veldig grei, streng og rettferdig.

Noe mer du vil ha med?

Må nok si takk til alle de fantastiske menneskene jeg har rundt meg! Så mange posetive og støttende sjeler som har gjordt dagene og opplevelsen inn mot Sandefjord Open så enkel å flott!  Et herlig treningsmiljø på John’s gym med flotte personligheter, samt all ære til den flotte samboeren min som har holdt ut med meg den siste tiden!

Og sist men ikke minst en stor takk til mamma og pappa som har oppdratt meg til å bli den jeg er blitt, og den selvdisiplinen de har oppfostret meg med. Det har gjordt det så mye enklere å være på diett!

Av Geir Tverdal april 13, 2012 12:05