Sjekk Elises (20) fitness-forvandling

Geir Tverdal
Av Geir Tverdal februar 28, 2016 00:00

Sjekk Elises (20) fitness-forvandling

iform.no har tatt en prat med enda en jente som debuterer i bikinifitness nå til våren.

Få også med deg – Målbevisst sykepleier går for gull i bikinifitness

Navn: Elise Marie Andreassen
Alder: 20
Høyde: 167

Vekt: On-season: 60-61kg 
Off-season 65kg

Bosted: Tromsø
Jobb: Sykepleierstudent og assistent i hjemmetjenesten

Klubb: Kaliber FKK
Coach: Line Celius
Sponsor: MyRevolution.no og MyProtein.no, KICK Finnsnes
Instagram: @elise.andreassen

Når bestemte du deg for å satse på bikinifitness – og hvorfor akkurat bikinifitness?

Tanken om å stille i bikinifitness bygde seg gradvis opp våren 2015. Fitness som konkurranseform er ikke veldig utbredt her i nord, så det var alltid en liten frykt om hvordan venner og familie kom til å takle den ideen. Jeg er likevel en veldig sta person, og etter noen få mailer fram og tilbake med Sandra Jokic og Line Celius, bestemte jeg meg for å satse på uttaket som ble holdt høsten 2015, og kom da med på konkurranseteamet.

Grunnen til at jeg ville konkurrere var for utfordringa sin skyld. Jeg ville se hvor langt jeg klarte å pushe meg og tenkte at fitness ville være en ypperlig idé ettersom jeg i utgangspunktet var opptatt av kosthold og trening. Valget falt på bikinifitness fordi det var nærmest formen jeg var i fra før, og jeg hadde lyst å stille så fort som mulig. Jeg visste også at det kom til å bli tøffe tider, men jeg har så langt lært utrolig mye om meg selv på denne tiden, og det er lærdom jeg ikke vil være foruten.

Elise-Marie-Andreassen2016-2

Hvor lenge har du trent?

Jeg har trent hele livet, med både karate, dans, turn, styrketrening og i tillegg vært del i en aktiv familie som ofte befant seg på fjellet i helgene.

Hvor mye har du gått ned?

Det meste jeg har veid har vært oppe i 69kg og dette var tidlig i 2015. Siden jeg begynte på konkurransedietten i september 2015 har jeg gått ned ca. 4-5 kg. Det høres ikke mye ut, men kroppen min har likevel fått en totalforvandling.

Elise-Marie-Andreassen2016-12

FOTO: Fra diettstart til midten av februar – 6 uker før første konkurranse

Hvordan spiste du før?

Før konkurranseoppkjøringen begynte spiste jeg sunt og variert med et kosthold som ofte besto av egg, knekkebrød, skinke, mager kesam, nøtter, kylling, laks, karbonadedeig, speltlomper og ris. Jeg er også veldig glad i sushi så det ble fort en sushimiddag innimellom.

Hvordan spiser du nå?

Så langt i oppkjøringen har jeg vært veldig heldig med matplanen min, som er utarbeidet av coachen min i Strongbodys coachingfirma. Jeg har så å si spist akkurat det samme som før, men der makroene er bedre fordelt i forhold til mine behov. Jeg har til og med også vært så heldig å få prøve ut nye varianter av måltider, som jeg absolutt kommer til å ta med meg i den normale hverdagen etter konkurransene.

Før jeg skal ut på korte reiser lager jeg alle måltidene ferdig så store deler av kofferten går til matbokser – om jeg ikke har egen koffert for dette.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Har du noen som følger deg opp mot konkurransen(e)?

Jeg følges opp av Line Celius, daglig leder i Strongbodys Coachingfirma, og hun har vært coachen min frem mot uttaket og under hele oppkjøringa.

Bruker du kosttilskudd?

  • MyoProtein fra MyRevolution
  • BCAA
  • mulitivitaminer
  • D-vitamin
  • magnesium

Hvilke konkurranser stiller du i denne omgangen og hvilke forventninger har du?

Denne våren skal jeg forhåpentligvis stille i det som går an å stille i. Jeg satser først og fremst på å gjøre det bra på Sandefjord Open, Kaliber Open og Oslo Grand Prix. Dersom jeg skulle være så heldig å gå videre herifra håper jeg det ordner seg med studiet slik at det passer seg å eventuelt dra utenlands.

Har du noen hobby ved siden av treningen?

Jeg har ærlig talt ikke mye tid til andre hobbyer ved siden av treningen, da jeg er sykepleierstudent og store deler av hverdagen går til å sitte med nesa i boka. Jeg synes likevel det er veldig gøy med reiser, venninne- og familiekvelder også skriver jeg om fitnesslivet på bloggen min – www.elisefit.blogg.no

Noe du vil føye til selv?

Til slutt vil jeg takke familien min og vennene mine for at dere lar meg holde på med dette, og for at dere holder ut med meg på både de verste og de beste dagene. Uten dem og god oppfølging fra en utrolig kul og flink coach, hadde jeg aldri i livet vært der jeg er i dag.

Geir Tverdal
Av Geir Tverdal februar 28, 2016 00:00

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser