Stein Ove Salvesen (WEB-TV)

iform.no
Av iform.no mars 19, 2013 06:00

Stein Ove Salvesen (WEB-TV)

Vårt filmteam ble med Stein Ove på trening.

Stein Ove debuterte i Athletic Fitness i 2012. På Fredrikstad Open 6/7 april skal han prøve seg i Classic Bodybuilding.



Alder: 34
Bosted: Sarpsborg
Arbeide: personlig trener
Høyde: 187
Vekt-Off season: 100-105
Vekt-Konkurranse: et sted mellom 90-94 🙂
Sivilstatus: singel


 
Hva er din målsetning?

؅ prestere maks etter kroppens forutsetning , samt lære mest mulig på veien.
 
Når begynte du å trene?

Hehehe, det er lenge – 20 år siden på world class på Hamar 
 
Hva er det som driver deg?

Jakten på kunnskap og for å lære hvilket potensialet kroppen min har, samt det å kunne hjelpe kundene mine  med videreføre kunnskapen som jeg tilegner meg på veien igjennom egenerfaring ( Facebook PT Salvesen )

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Har fått en del gode komplimenter på brystkassen – er vel mest fornøyd med den delen av kroppen.


 
Hva synes du er din beste prestasjon?

Jeg deltok (impuls handling) på Fredrikstad open i fjor, tok en 8 plass i Athletic Fitness der. Det jeg er mest fornøyd med er å forstå og lære mest mulig om hva sporten handler om. ( Kosthold/ treningsmåter og ikke minst håndtering av mentale utfordinger. )
 
Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Vidar svåsand, ekstremt bra mann som har fulgt meg opp på alle plan!!! Espen Arntsen, gitt meg masse kunnskap, støtte og ikke minst utfordret meg 🙂 Sondre krogh Bjerke har også bidrat med masse tips og støtte.

Familie / venner, størst av alt min sønn. Leon er med pappa på trening/jobb, han er naturtalent som PT allerede 🙂 Viktig for meg å prøve å være et sunt forbilde der verdier som å spise bra mat, pluss at trening er morsomt. Vil gjøre alt hva jeg kan når han står å heier på meg – og er stolt av pappa :- ) (selv om pappa står i en liten svart truse. Noe som er langt utenfor komfortsonen)


 
Har du noen tips til en nybegynner?

Finn deg en som kan hjelpe deg, en du stoler på. Det er mange veier til Rom Og skal du prøve alle på engang så roter du deg bort.
Sett deg tydelig mål, ikke minst finn verdien i de, da blir det viktig nok for deg til å lykkes. Alle feiler, husk ydmykhet til de som har lykkes. Gi aldri opp!!

Hva er dine mål og ambisjoner?

Nå er først og fremst målet Fredrikstad Open og Oslo Grand Prix. Komme seg i en så god form som mulig, få tilbakemeldinger fra dommere og andre, for så å starte oppkjøring mot NM 2014. 
 
Hva er fordelene og ULEMPENE med denne sporten synes du?

Du blir glad i å se deg selv i speilet 😛 Du lærer om du har det som skal til, mentalt og fysisk. For min del er dette blitt en livstil, men ser også at den kan gi meg begrensninger som av og til bremser sosiale «gleder».

Det skumle er kravene man setter til seg selv,  «se» normal ut er ikke lett. Man må være bevist på å få tilbake en sunnest mulig livstil når man er ferdig med konkuranse – få et riktig forhold til matintak osv.


 
Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Før konkuranse er det trening opp til 2 ganger pr dag, minimum 5 dager i uken. Opp tidlig om morgenen for å kjøre cardio før frokost .
Ideelt sett så spiser jeg de 3 neste måltidene før neste treningsøkt. Etter det så har jeg 2 måltid før natta. Prøver å slappe av med film, venner og familie når jeg har tid til overs.
 
Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Trent veldig annerledes siste året. Trener ben 2-3 ganger i uken, de andre muskelgruppene opp til 2 ganger i uken.
 
Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder spiser?

Jeg er opptatt av å spise så ren mat som mulig som feks havregryn/grøt, 3måltider med fugl/kjøtt, ris/potet/søtpotet.
Etter trening spiser jeg risikaker og eple, avslutter dagen med egg og kanskje litt mandler.



Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Lagd mye av dietten selv,men har rådført meg med min coach Vidar Svåsand. Har også terrorisert Espen Arntsen 🙂
 
Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Bruker mest tilskudd når jeg er offseason i form av kreatin, bcaa, l-glutamin, lecuine, omega 3, proteinpulver og bcaa. Før konkurransen bruker jeg kun proteinpulver og bcaa.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Spis riktig mat, sirkeltrening og tunge intervaløkter.

Beskriv deg selv med fem ord

Målbevisst, sta, kverulant, krevende og ikke minst sjarmerende 😛




iForm.no | WEB-TV

Amir Riazifard (WEB-TV) Therese Mæhle-Svensen (WEB-TV) Soran Rashid (WEB-TV)
Ida (26) er jernkvinne og jusstudent (WEB-TV) METERN OG LINDH (WEB-TV) Vårens BYGGER-PAR (WEB-TV)
Verdens beste fitness-kropp (web-tv) Siw-Lisbeth Grov Jørgen Corneliussen (WEB-TV)


iform.no
Av iform.no mars 19, 2013 06:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser